کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام

ساخت وبلاگ

۸ ایده جالب و پولساز راه اندازی کسب و کار تولیدی کوچک

در حال حاضر افراد زیادی هستند که به دلیل نداشتن سرمایه اولیه زیاد به دنبال یک کسب و کار تولیدی کوچک می‌گردند که بتواند سود بالایی از آن کسب کنند. بنابراین اگر به دنبال پیدا کردن ایده‌های مختلف برای یک کسب و کار تولیدی کوچک می‌گردید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. با تحقیقات مختلفی که بر روی بازار صورت گرفته است، شما با داشتن یک کسب و کار تولیدی حتی کوچک می‌توانید و توسعه دادن آن درآمدی بسیار بیشتر از شغل‌های معمولی را برای خود فراهم کنید. اما نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که آغاز هر کسب و کاری نیازمند این است که زمان و هزینه متناسب با آن را صرف کنید.

در این مقاله از مجموعه مقالات سایت پول یابی و کسب درامد اینترنتی می‌خواهیم به ایده‌هایی درباره کسب و کار تولیدی کوچک بپردازیم. بنابراین با در نظر گرفتن شرایط خود مانند علایق و مهارت‌هایی که دارید، زمان آزادی که در اختیار دارید، آموزش‌هایی که در گذشته دیده‌اید و سرمایه اولیه‌ای که می‌توانید فراهم کنید، درباره ایده‌هایی که در مقاله آمده است فکر کنید. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

۸ ایده برای راه اندازی کسب و کار تولیدی کوچک

۱. تولید پودر شیر نارگیل یکی از ایده‌های کسب و کار تولیدی کوچک

اگر در منطقه‌ای سکونت دارید که با مبلغی پایین به بهترین نارگیل‌ها دسترسی دارید، قطعاً ایده تولید کردن پودر شیر نارگیل برای شما مناسب است. برای شروع می‌توانید این کسب و کار را تنها به صورت محلی آغاز کنید. برای تولید پودر شیر نارگیل لازم است که ماشین‌های صنعتی مورد نیاز آن را تهیه کنید. با توسعه کسب و کار تولیدی خود این امکان برای شما فراهم است که محصولات تولیدی خود را در تمام کشور عرضه کنید، یا حتی می‌توانید در هدف‌های بعدی خود صادرات به کشورهای دیگر را نیز قرار دهید. برای قدم نهادن در این کسب و کار تولیدی می‌توانید با نوشتن یک بیزینس پلن برای روشن شدن راه خود شروع کنید.

۲. تولید بلوک‌های سیمانی

یکی دیگر از کسب و کارهای تولیدی کوچک تولید بلوک‌های سیمانی می‌باشد. در حال حاضر که صنعت ساخت و ساز رونق بسیاری در کشور دارد بلوک‌های سیمانی می‌تواند یکی از پرفروش‌ترین کالاها به حساب بیاید. اما این کسب و کار تولیدی به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارد. اگر منابع مالی زیادی در اختیار دارید می‌توانید درباره نحوه تولید کردن این بلوک‌های سیمانی جستجو کنید و ارزان‌ترین راه تولید را انتخاب کنید. اگر در دانشگاه مهندسی عمران خوانده‌اید این ایده می‌تواند بسیار برای شما مناسب باشد.

۳. ساخت شکلات نمونه‌ای از کسب و کار تولیدی کوچک

اگر به شکلات علاقه‌مند هستید و در ساختن آن مهارت دارید می‌توانید وارد این کسب و کار تولیدی کوچک، اما بسیار پر سود شوید. می‌توانید قبل از شروع کسب و کار خود آموزش‌های لازم برای ساخت شکلات‌های مزه دار را ببینید. اگر دوست یا آشنایی دارید که در این صنعت فعالیت می‌کند، می‌توانید از تجربه‌های آن‌ها بسیار استفاده کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که در این کسب و کار تولیدی وجود دارد تولید شکلات‌هایی با بهترین کیفیت و طعم و همچنین ارائه آن‌ها با قیمتی بسیار مناسب در حد توان خریدار می‌باشد. شما می‌توانید عملیات قیمت گذاری بر روی شکلات‌های خود را با بررسی وضعیت رقبای خود در این کسب و کار انجام دهید.

۴. تولید پاستای خانگی نمونه‌ای از کسب و کار تولیدی کوچک

امروزه که بسیاری از مردم وقت بسیاری برای تهیه غذا ندارند پاستا به یکی از محبوب‌ترین غذاها در تمام دنیا تبدیل شده است. اکثر مردم در تمام دنیا اغلب یک وعده پاستا در هفته خود دارند. اگر شما جز دسته افرادی هستید که به آشپزی علاقه‌مند هستید و از طرفی دیگر از ارتباط با مردم لذت می‌برید، ایده تولید پاستای خانگی می‌تواند بسیار مناسب شما باشد. برای آغاز این کسب و کار تولیدی ابتدا لازم است استراتژی‌های بازار را مورد بررسی قرار دهید و بازار هدف خود را مشخص کنید. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید با یک شرکت برای تهیه ناهار کارمندان آن قرارداد ببندید.

۵. ساخت آب‌نبات قندی

اگر یکی از عاشقانه آشپزی محسوب می‌شوید مطمئن باشید که ایده تولید کردن آب‌نبات قندی یکی از پرسودترین کسب و کارهای تولیدی برای شماست. برای وارد شدن به این کسب و کار لازم است در ساخت یکی از انواع آب‌نبات قندی مهارت و تخصص داشته باشید. اگر از قبل این توانایی را دارید در شروع این کسب و کار تولیدی اصلاً درنگ نکنید! برای شروع می‌توانید وقت بگذارید و نام برند خود را انتخاب کنید. سپس لازم است مانند تمامی کسب و کارهای تولیدی دیگر استراتژی‌های بازار را بررسی کنید و یک بیزینس پلن خوب برای کسب و کار خود بنویسید.

۶. ایده تولید کردن صابون

اگر یک کارآفرین تازه کار به حساب می‌آیید حتماً درباره ایده تولید کردن صابون فکر کنید. این ایده می‌تواند کسب و کاری بسیار مناسب و مؤثر برای شما باشد. حتی اگر هیچ تخصص، دانش و مهارتی در تولید صابون ندارید باز هم نگران نباشید! آموزش‌های مختلفی در سطح اینترنت حتی به صورت رایگان وجود دارند که ساخت صابون را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهند. می‌توانید با مشاهده این دوره‌ها دانش لازم برای این کسب و کار را به دست آورید.

شما می‌توانید این کسب و کار تولیدی کوچک را حتی در خانه خود آغاز کنید. برای ساخت صابون‌های گیاهی لازم است دانش فرمول‌نویسی به صورت کامل یاد بگیرید. صابون‌های گیاهی امروزه خریداران زیادی پیدا کرده‌اند. اکثر مردم با علاقه‌ای که به حفظ محیط زیست دارند ترجیح می‌دهند از صابون‌های گیاهی به جای صابون‌های شیمیایی استفاده کنند تا به محیط زیست صدمه نزنند. شما می‌توانید این صابون‌های گیاهی پرتقاضا را با فرمولاسیون شخصی خودتان وارد بازار کنید.

۷. تولید و فراوری کردن عسل

اگر به این کسب و کار تولیدی علاقه‌مند هستید برای شروع آن لازم است مواد خام مورد نیاز را فراهم کنید و سپس ماشین آلات لازم برای فراوری عسل را تهیه کنید. کسب و کار فراوری عسل از کسب و کارهای تولیدی کوچکی است که می‌تواند درآمد بسیار زیادی را برای شما فراهم کند. زیرا علاوه بر بازارهای داخلی شما می‌توانید کالاهای تولیدی خود را به بازارهای بین‌المللی نیز صادر کنید. اگر کسب و کار فراوری عسل انتخاب شما برای آغاز یک کسب و کار کوچک است، شک نکنید که خیلی سریع این کسب و کار رشد و توسعه پیدا خواهد کرد.

۸. ایده تولید بیسکویت

مطمئن باشید در سال ۲۰۲۳ تولید بیسکویت‌های رژیمی و سالم یکی از پرسودترین تجارت‌ها می‌باشد. در حال حاضر که اکثر مردم دنیا به دنبال تغذیه سالم و رعایت رژیم غذایی می‌باشند بیسکویت‌های رژیمی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین کالاهایی شده است که افراد برای خوردن همراه چایی و قهوه خود انتخاب می‌کنند. برای آغاز این کسب و کار کوچک لازم است بازار هدف خود را شناسایی کنید. نیازهای آن‌ها را پیدا کنید و بیسکویتی متناسب با علاقه و نیاز آن‌ها تولید کنید. به‌عنوان‌مثال بازار هدف شما می‌تواند بیماران دیابتی و یا افراد کهن‌سال باشند. شما می‌توانید با تولید کردن بیسکویت‌هایی که شیرینی کم و کالری پایینی دارند درآمد بسیار خوبی به دست آورید.

کلام آخر

خیلی خوشحالیم که تا انتهای این مقاله همراه تیم دانشگاه کسب و کار بودید. در این مقاله به بررسی نمونه‌هایی از کسب و کار تولیدی کوچک پرداختیم. همان طور که می‌دانید در سال‌های اخیر کسب و کارهای تولیدی به رشد بسیار خوبی رسیده‌اند. بنا بر پیش‌بینی‌های اقتصادی، کسب و کارهای تولیدی با همین سرعت در سال‌های آینده نیز به رشد خود ادامه خواهند داد.

اگر شما نیز می‌خواهید از پتانسیل کسب و کارهای تولیدی نهایت استفاده را ببرید پیشنهاد دانشگاه کسب و کار این است که با یک کسب و کار تولیدی کوچک شروع کنید. در یک کسب و کار تولیدی شما کالایی را می‌سازید و با عرضه آن به بازار آن را به فروش می‌رسانید و درآمد کسب می‌کنید. زمانی که می‌خواهید به عنوان یک تازه کار وارد صنعت تولید شوید بهتر این است که با کسب و کارهای تولیدی متوسط و یا بزرگ کار خود را آغاز نکنید.

چرا که برای آغاز این کسب و کارها لازم است که سرمایه اولیه زیادی را وارد کار کنید. همین موضوع باعث می‌شود در صورت شکست تمامی سرمایه خود را از دست بدهید. شاید هم ترس از دست دادن سرمایه باعث شود که قدرت ریسک پذیری شما بسیار پایین بیاید. بنابراین شروع یک کسب و کار در مقیاس‌های کوچک می‌تواند بهترین انتخاب برای یک تازه کار باشد. با گذشت زمان می‌توانید کسب و کار خود را به خوبی توسعه دهید. ایده‌هایی که در این مقاله بررسی کردیم بخشی از هزاران ایده‌هایی هستند که می‌توانید با آن‌ها کسب و کار خود را آغاز کنید.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : کسب و کار تولیدی کوچک,ایده های کسب و کار تولیدی کوچک,راه اندازی کسب و کار کوچک تولیدی, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 18 تاريخ : يکشنبه 24 دی 1402 ساعت: 18:55

آموزش گام به گام راه اندازی کسب و کار چیپس میوه

چگونه کسب و کار چیپس میوه را آغاز کنیم؟ در ابتدا لازم است بیشتر درباره میوه خشک بخوانید. خشک‌کردن میوه‌ها در کشورهای مختلفی چون مصر، ترکیه، عراق، سوریه و کشور ما ایران از سال‌های بسیار دوری انجام می‌شده است و قدمت دیرینه‌ای دارد. اگر درباره تاریخچه خشک کردن میوه‌ها بخوانید متوجه می‌شوید که آغاز این کار به ۱۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد.

مردمان خاورمیانه و همچنین مدیترانه در آن سال‌ها علاقه بسیاری داشتند که میوه‌های تابستانی خود را برای مصرف کردن در فصل زمستان خشک و نگهداری کنند. انسان‌ها در واقع با خشک کردن میوه‌ها باعث می‌شدند از فساد میکروبی دور بمانند. در واقع در میوه‌های خشک شده به دلیل تبخیر رطوبت سرعت واکنش‌های مضر میکروبی بسیار کاهش پیدا می‌کند و فساد میکروبی در میوه‌های خشک بسیار کم اتفاق میفتد.

از دیگر مزیت‌های خشک کردن میوه‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که حجم و همچنین وزن آن‌ها بسیار کاهش می‌یابد. به همین خاطر انسان‌ها می‌توانستند به راحتی آن‌ها را برای فصل‌های سرد ذخیره کنند و یا هنگام جا به جایی حمل و نقل آن‌ها را بسیار ساده‌تر می‌کرد. بسیاری از کشورها در حال حاضر به‌خاطرداشتن شرایط اقلیمی نامناسب به واردات میوه بسیار نیاز دارند. با توجه به این موضوع که حمل و نقل میوه‌های خشک بسیار ساده‌تر از میوه‌های تازه است، کسب و کار چیپس میوه بسیار رونق پیدا کرده است. در این مقاله از مجموعه مقالات سایت پول یابی می‌خواهیم به بررسی کسب و کار چیپس میوه بپردازیم. ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

پیشرفت تکنولوژی و تأثیر آن بر روی کسب و کار چیپس میوه

با پیشرفت کردن تکنولوژی افراد می‌توانند با صرف کم‌ترین هزینه یک کسب و کار تولیدی کوچک را آغاز کنند و درآمد بسیاری را برای خود به دست آورند. کسب و کار چیپس میوه یکی از ایده‌هایی است که افراد می‌توانند برای آغاز کسب و کار تولیدی خود بر روی آن فکر کنند. برای این که چیپس میوه تولید کنید لازم نیست که حتماً مغازه‌ای بزرگ داشته باشید و یا یک کارخانه را برای این کار تأسیس کنید. دستگاه‌های خشک کردن میوه تنها چیزهایی است که به آن‌ها نیاز دارید. می‌توانید پس از خرید این دستگاه‌ها آن‌ها را در یکی از اتاق‌های خانه خود قرار دهید. تبریک می‌گویم شما با این کار کسب و کار تولید کوچک خود را آغاز کرده‌اید. در سال ۱۴۰۱ حداقل هزینه‌ای که برای آغاز این کسب و کار لازم دارید تنها بیست میلیون تومان است.

با توجه به نوسانات بازار ممکن است در زمانی که این مقاله را مطالعه می‌کنید این هزینه مقداری بالا یا پایین‌تر رود. همان طور که گفته شد فضای زیادی برای آغاز این کار احتیاج ندارید و می‌توانید این کسب و کار را در یک اتاق ۱۲ متری نیز شروع کنید. بهتر است این کسب و کار را با دو نفر نیرو آغاز کنید؛ اما به این معنا نیست که تنهایی از پس آن برنمی آیید. در کشور ما ایران در تمامی نقاط آن راه اندازی این کسب و کار امکان پذیر است. اگر نمی‌خواهید مستقیم محصولات خود را به بازار عرضه کنید می‌توانید یک اکانت در فضاهای مجازی برای کسب و کار خود بزنید و کار خود را این گونه شروع کنید. با این کار می‌توانید محصولات خود را در تمام کشور به فروش برسانید.

مزیت‌های کسب و کار تولید چیپس میوه

از مهم‌ترین مزیت‌هایی که کسب و کار تولید چیپس میوه برای شما دارد این است که محصولات تولیدی شما هرگز بر روی دستتان نمی‌مانند! شما بیش از یک سال می‌توانید این میوه‌های خشک شده را نگهداری کنید. به شما این اطمینان را می‌دهم که با توجه به تقاضای زیاد بازار برای خرید میوه‌های خشک هرگز این اتفاق برای شما رخ نخواهد داد که چیپس‌های تولیدی خود را دور بیندازید. اگر به مغازه‌های خشکبار نگاه کنید و یا سری به شیرینی فروشی‌ها بزنید می‌توانید ببینید که مردم چقدر برای خرید میوه‌های خشک مخصوصاً آلبالو و یا زردآلو علاقه دارند. یکی دیگر از مزیت‌هایی که این کسب و کار برای شما دارد این است که شما به عنوان صاحب این کسب و کار هرگز مشمول پرداخت مالیات‌های سنگین نخواهید بود.

می‌توانید با سرمایه‌گذاری‌ بر روی کسب و کار خود آن را به بهترین شکل توسعه دهید و درآمد خود را افزایش دهید. اما لازم به ذکر است که شما برای آغاز کسب و کار خود نیاز دارید مهر استاندارد بر روی بسته‌بندی‌های چیپس میوه خود داشته باشید و همچنین از وزارت بهداشت پروانه کسب را دریافت کنید.

بسیج سازندگی برای آغاز کسب و کار چیپس میوه به افراد علاقه‌مند این کسب و کار وام ده میلیونی پرداخت می‌کند. برای این که از این وام بهره ببرید ابتدا لازم است که یک کارگاه کوچک را تأسیس کنید. سپس باید مجوزهای لازم را به دست آورید و در مرحله بعد اقدام به دریافت این وام کنید.

امکاناتی که برای کسب و کار چیپس میوه به آن احتیاج دارید

همان طور که در قسمت‌های قبلی نیز گفتیم برای این که بتوانید چیپس میوه تولید کنید و آن را به بازار عرضه کنید لازم نیست حتماً کارگاهی بزرگ داشته باشید! این کسب و کار را می‌توانید از یک اتاق ۱۲ متری نیز شروع کنید. خرید دو دستگاه خشک کردن میوه برای شروع کافی است. علاوه بر دستگاه خشک کن به خرد کن میوه‌ای احتیاج دارید که بتواند میوه‌ها را خیلی خوب به صورت چیپسی خرد کند. می‌توانید از برندهای ایرانی برای خرید تجهیزات مورد نیاز خود استفاده کنید. برندهای ایرانی علاوه بر این که کیفیت مناسبی را به شما ارائه می‌دهند از قیمت خیلی پایین‌تری از محصولات مشابه خارجی برخوردار هستند که باعث می‌شود سرمایه مورد نیاز اولیه شما کاهش یابد. می‌توانید برای نگه داشتن میوه‌های خشک شده از یک یخچال صندوقی کوچک استفاده کنید.

در آخر شما به یک دستگاه وکیوم احتیاج دارید که چیپس‌های میوه تولیدی خود را بهترین شکل بسته بندی کنید. هر چقدر بسته‌بندی‌های چیپس‌های میوه خود را کوچک‌تر بگیرید فروش شما بیشتر خواهد بود؛ زیرا پرطرف‌دارترین بسته‌بندی‌های چیپس میوه در بازار بسته‌های ۲۵۰ گرمی می‌باشند. علاوه بر این به دلیل این که چیپس‌های میوه از قیمت خیلی بالایی برخوردار هستند اکثر افراد معمولاً توان خرید بسته‌های بزرگ‌تر را ندارند و بسته‌های ۲۵۰ گرمی انتخاب آن‌ها می‌باشد. در ادامه مراحل مورد نیاز برای تولید چیپس میوه را بررسی می‌کنیم. همچنان همراه تیم دانشگاه کسب و کار بمانید.

 

مراحلی که برای تولید چیپس میوه باید طی کنید

در ادامه مراحلی که لازم است برای تولید کردن چیپس میوه در کسب و کار خود طی کنید را مرور می‌کنیم. این مراحل عبارت‌اند از:

  • خرید میوه تازه و با کیفیت
  • بررسی کیفیت میوه‌های تهیه شده
  • دسته‌بندی‌کردن میوه‌ها قبل از شستشوی آن‌ها
  • گندزدایی و شستشو کردن میوه‌ها
  • آبکشی کردن
  • مرحله دوم بررسی کیفیت
  • پوست گیری میوه‌ها
  • خرد کردن میوه‌ها به حالت چیپسی
  • خشک کردن در دستگاه‌های میوه خشک کن
  • دسته‌بندی‌کردن چیپس‌های میوه
  • مرحله آخر بسته‌بندی‌کردن
    این مقاله را هم بخوانید:  تعریف بنیان‌ گذار کسب‌وکار و تفاوت آن با مدیر‎عامل

کلام آخر

خیلی خوشحالیم که تا انتهای این مقاله همراه تیم دانشگاه کسب و کار بودید. در این مقاله به بررسی کسب و کار چیپس میوه پرداختیم. علاوه بر این تجهیزات مورد نیاز، سرمایه اولیه و مراحلی که باید برای آغاز این کسب و کار طی کنید را مرور کردیم. اگر شما نیز به راه اندازی یک کسب و کار نیمه صنعتی و یا خانگی علاقه‌مند هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً درباره کسب و کار چیپس میوه فکر کنید.

این ایده می‌تواند یک پیشنهاد طلایی برای شما باشد. در حال حاضر با بررسی بازار متوجه می‌شویم که تقاضا برای خرید چیپس‌های میوه به سرعت در حال افزایش است. مردم ایران از چیپس‌های میوه در آجیل و یا به عنوان تنقلات استفاده می‌کنند. جالب است بدانید سالانه نزدیک به سی درصد از تمامی میوه‌هایی که در سرتاسر باغ‌های کشورمان ایران تولید می‌شود به عنوان پسماند شناخته شده و دور ریخته می‌شود.

یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌تواند از هدر رفتن این همه میوه جلوگیری کند کسب و کار خشک کردن میوه می‌باشد. شما می‌توانید با راه انداختن کسب و کار خشک کردن میوه خود محصولات تولیدی خود را در بازارهای داخلی و همچنین در بازارهای بین‌المللی عرضه کنید. علاوه بر این موضوع با توجه به این که کشور ما ایران کشوری چهار فصل است می‌توانید در تمام این فصل‌ها میوه‌هایی را برای چیپس کردن انتخاب کنید. در آخر به این موضوع توجه کنید که این کسب و کار جز پرسودترین کسب و کارها در کشور می‌باشد.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : کسب و کار میوه خشک,کسب و کار میوه فروشی,کسب و کار میوه خشک کنی,کسب و کار میوه خشک کن,کسب و کار خانگی میوه خشک,کسب و کار تولید میوه خشک,طرح کسب و کار میوه خشک,شروع کسب و کار میوه خشک,کسب کار میوه خشک,صفر تا صد کسب و کار میوه خشک, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 21 تاريخ : يکشنبه 24 دی 1402 ساعت: 18:53

15 ایده از بهترین کسب و کارهای خانگی با کمترین سرمایه

در دهه‌های اخیر کسب درآمد در منزل رویایی بود که برای بسیاری از مردم غیرممکن به نظر می‌رسید. تا مدت‌ها این باور وجود داشت که لازم است برای شاغل بودن و کسب درآمد حتما در یک محیط خاص حاضر شده و دانش و مهارت‌های خاصی داشت. بعدها گسترش استفاده از اینترنت و شبکه‌های مجازی موجب شد که مشاغل آنلاین و خانگی رونق بگیرند و هرساله افراد بیشتری را به سوی خود جذب کنند. امروزه درآمد برخی از کسب و کارهای خانگی از مشاغل دولتی و کارمندی نیز بیشتر است و یک منبع درآمد خوب برای صاحبان آن محسوب می‌شود. به نظر شما بهترین کسب و کارهای خانگی در سال‌های گذشته کدام است؟

تاریخچه کسب و کارهای خانگی

شکل‌گیری کسب و کارهای خانگی از زمان زندگی بشر در دهکده‌ها و روستا‌ها آغاز شد. در آن زمان بیشتر مردم به مشاغلی چون دامداری و کشاورزی مشغول بودند و بسیاری از کارهای تولیدی خود را در فضای خانه انجام می‌دادند. مثلا به نجاری و آهنگری می‌پرداختند، فرش و گلیم می‌بافتند و با شیر دام‌های خود پنیر، دوغ، کره و ماست تولید می‌کردند. تا مدت‌ها پس از آن نیز، کسب و کارهای خانگی متعلق به مردم محلی و روستایی بود و مشاغل شهری مشاغلی کارمندی و دولتی بود که بدون حضور فیزیکی انجام نمی‌شد.

تبعات صنعتی‌شدن و افزایش جمعیت شاغل‌ها

مدتی بعد افزایش جمعیت شاغلان و همراه با آن افزایش نرخ تحصیل در جوانان موجب کمبود موقعیت‌های شغلی و ایجاد بیکاری شد. دولت توانایی جذب تمام افراد تحصیل‌ کرده را نداشت؛ در نتیجه نرخ بیکاری به سرعت بالا رفت و شرایط اقتصادی نامناسبی در کشورها ایجاد کرد. این عوامل سبب شد که مردم بار دیگر به فکر کسب و کارهای خانگی بیفتند. در نتیجه مشاغلی چون شیرینی‌پزی، تولید ترشی خانگی، تولید صنایع دستی و لوازم هنری رونق گرفت و روزبه‌روز گسترده شد.

به‌ کارگیری اصطلاح کسب و کار خانگی

نخستین مطالعات رسمی در خصوص مشاغل خانگی در سال ۱۹۷۸ آغاز شد. پس از آن، اصطلاح کسب و کار خانگی به یک عنوان رسمی برای این نوع مشاغل تبدیل شد. بیشتر کسانی که به این کسب و کارها می‌پرداختند زنان و دختران بودند. چرا که کسب و کار خانگی راحتی بیشتری نسبت به کارهای حضوری داشت و وقت چندانی از مادرهای خانه‌دار نمی‌گرفت.

مزایای بهترین کسب و کارهای خانگی

کسب و کارهای خانگی و اینترنتی در موارد بسیاری بهتر از مشاغل حضوری هستند. همین دلایل موجب شده‌ است که بسیاری از مردم مجذوب بهترین کسب و کارهای خانگی شوند و از طریق آن به کسب درآمد بپردازند. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • فراهم آوردن امکان اشتغال و کسب درآمد برای تمام گروه‌های سنی (در صورتی که اکثر مشاغل حضوری دارای محدویت سنی هستند و در برخی مواقع فقط مردها یا فقط زن‌ها را استخدام می‌کنند)
  • پایین آوردن نرخ بیکاری به دلیل ایجاد اشتغال
  • صرفه‌جویی در وقت و زمان
  • فراهم کردن‌‌ امکان رسیدگی به کارهای خانه، فرزند داری، تحصیل و…
  • بالا بردن‌ اعتماد به نفس و احساس خودباوری در افراد
  • کاهش ناامیدی و مشکلات روانی ناشی از بیکاری
  • استقلال در کار و امکان فعالیت در هر زمان و مکانی
  • امکان ایجاد و ثبت برند شخصی و تلاش برای پیشرفت آن
  • کاهش و نبود هزینه‌هایی مثل اجازه مغازه و کارگاه، قبض برق و گاز، حقوق کارمندان و…
  • پایین آمدن‌‌ ریسک ضرر و زیان در بهترین کسب و کارهای خانگی
  • عدم نیاز به سرمایه‌ اولیه زیاد
  • فراهم بودن‌ امکام تغییر در روند کار و ایجاد خلاقیت‌های شغلی
  • امکان فعالیت در حوزه‌ی شغلی مورد علاقه
  • افزایش سطح درآمد کارمندان و افراد شاغل با راه‌اندازی شغل دوم در خانه

پانزده مورد از بهترین کسب و کارهای خانگی

تا این قسمت از مقاله‌ی دانشگاه کسب و کار با کسب و کارهای خانگی و مزایای آن آشنا شدید. اکنون قصد داریم پانزده مورد از بهترین کسب و کارهای خانگی را معرفی کنیم که به سرمایه چندانی نیاز ندارند و درآمد نسبتا خوبی دارند.

۱.‌ پرورش گل‌های زینتی یا گیاهان دارویی

یکی از بهترین کسب و کارهای خانگی که به سرمایه چندانی نیاز ندارد، پرورش گل و گیاه است. برای آغاز این کسب و کار فقط به تعدادی گلدان، خاک مناسب و بذر گل‌ها و گیاهان نیاز دارید. پس از آن، با کاشت دانه‌ها و مراقبت از آن‌ها طی چند ماه می‌توانید کسب و کار خود را آغاز کنید. امروزه پرورش کاکتوس و گل‌های زینتی، خصوصا در بهار و تابستان درآمد نسبتا خوبی دارد.

برای پرورش گیاهان دارویی نیز لازم است پس از رشد آن‌ها، برگ‌ها و گل‌هایشان را بشویید. سپس آن‌ها را مقابل نور خورشید پهن کنید تا خشک شوند. بعد از این مرحله نوبت به بسته‌بندی گیاهان در بسته‌های کوچک و بزرگ و فروش آن‌ به عطاری‌ها می‌رسد. کسب و کار گیاهان دارویی درآمد نسبتا خوبی دارد و در طولانی مدت می‌تواند به یک منبع درآمد خوب برای شما تبدیل شود.

۲. تایپ و ویراستاری

انجام خدمات تایپ و ویراستاری از آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در خانه انجام دهید. در این کار، علاوه بر انجام پروژه‌های شخصی می‌توانید به صورت آنلاین برای کافی‌نت‌ها نیز کار کنید و پروژه‌های دریافتی آن‌ها را در منزل انجام دهید. موفقیت در کار تایپ و ویراستاری به مهارت و سرعت شما بستگی دارد. یعنی هر چقدر سرعت بالاتری در انجام کار داشته باشید، درآمد بالاتری خواهید داشت و پروژه‌های بیشتری نیز دریافت می‌کنید.

۳. درست‌کردن شمع‌های ساده و معطر

امروزه استفاده از شمع‌های تزئینی و معطر برای ایجاد فضایی دلنشین در خانه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها بسیار مرسوم است. به همین دلیل با راه‌اندازی تولید و فروش شمع در خانه می‌توانید تا چند میلیون درآمد داشته‌ باشید

مواد اولیه شما در ساخت شمع موادی ارزان و در دسترس است؛ پارافين، موم زنبور عسل، اکلیل، اسانس، رنگ، قالب و… شما می‌توانید طرز ساخت انواع شمع را در گوگل یا اینستاگرام پیدا کنید و با ساخت شمع‌های باکیفیت و معطر و فروش حضوری و مجازی آن‌ها کسب درآمد کنید.

۴. یکی از بهترین کسب و کارهای خانگی؛ مدیریت شبکه‌های مجازی

بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین و شرکت‌های مختلف، برای مدیریت شبکه‌های مجازی خود نیاز به دستیار مجازی دارند. این افراد باید توانایی تولید محتوای تازه و هوشمند را دار باشند و بتوانند با برقراری روابط اجتماعی به پیشرفت کار و فروش محصولات کمک کنند. اگر توانایی مدیریت سایت، پیچ‌های اینستاگرام یا کانال‌های تلگرام را در خود می‌بینید، این کسب و کار پردرآمد و جذاب را از دست ندهید!

۵. تولید شیرینی یا ترشی خانگی

شیرینی و ترشی خانگی از آن دسته خوراکی‌های خوشمزه‌ای هستند که همیشه طرفدار دارد. بسیاری از بانوانی که در این حوزه مهارت دارند، می‌توانند تولیدات خود را گسترش دهند و آن‌ها را به صورت مجازی و حضوری به فروش برسانند.

تولید ترشی خانگی زحمت کمتری نسبت به درست کردن‌ کیک و شیرینی دارد و مواد اولیه‌ی آن نیز ارزان‌تر است. شما براساس علاقه‌ی خود می‌توانید به تهیه مواد خوراکی در خانه بپردازید و با فروش آن‌ها کسب درآمد کنید.

۶. نویسندگی و تولید محتوا

اگر توانایی نوشتن و تولید محتوا داشته‌ باشید به راحتی می‌توانید با مهارت خود کسب درآمد کنید. تولید محتوای شما می‌تواند در هر زمینه‌ای باشد؛ آشپزی، اطلاعات عمومی، آرایشی، سلامتی، بهداشت و… . انتخاب موضوع آن به مهارت و علاقه‌ی شما بستگی دارد.

می‌توانید در یوتیوب و اینستاگرام محتوا تولید کنید و یک کسب و کار خانگی پردرآمد برای خود ایجاد کنید. علاوه بر این می‌توانید به عنوان نویسنده‌ی سایت محتوا بنویسید و براساس میزان فعالیت خود حقوق بگیرید.

۷. نگهداری از کودکان

یکی از بهترین کسب و کارهای خانگی برای بانوان علاقه‌مند به کودک، نگهداری از کودکان است. اگرچه این کسب و کار به مجوز نیاز دارد و بسیاری از خانواده‌ها بدون تحقیق و داشتن‌ سابقه، فرزند خود را در اختیار کسی نمی‌گذارند. راهکار مناسب این است که مدتی در مهدکودک‌ها فعالیت کنید و بعد کار خود را به منزل منتقل کنید و از این طریق کسب درآمد کنید.

۸. مراقبت از حیوانات خانگی

کسب و کار مراقبت از حیوانات خانگی از جمله مشاغل ساده و پردرآمد برای علاقه‌مندان به حیوانات است. بسیاری از مردم مایل هستند هنگام سفر، مهمانی یا در ساعات کاری، حیوان خانگی خود را به دست مراکز یا موسسات مخصوص بسپارند و با خیال راحت به کارهای خود برسند. اگر مکان مناسبی برای نگهداری از حیوانات داشته‌ باشید، می‌توانید با درج آگهی و تبلیغات، این کسب و کار را آغاز کنید و در قبال مراقبت از این حیوانات بامزه و بی‌دردسر پول دریافت کنید.

۹. آرایشگری و انجام خدمات زیبایی از جمله بهترین کسب و کارهای خانگی

امروزه آرایشگری و انجام خدماتی چون رنگ مو، ناخن‌کاری، تتو و… درآمد بسیار بالایی دارد. اگر توانایی اجاره مغازه یا سالن را ندارید، می‌توانید اتاق یا قسمتی از خانه‌ی خود را به این کار اختصاص دهید. سپس با توجه به مهارت و علاقه‌ی خود کسب درآمد در بهترین کسب و کار خانگی را آغاز کنید. البته تولید محتوای هوشمند در فضای مجازی و لزوم تبلیغات برای جذب مشتری در این کسب و کار را فراموش نکنید.

۱۰. تولید و فروش صنایع دستی و هنری

اگر به فعالیت‌های هنری علاقه دارید و می‌توانید صنایع دستی تولید کنید، این کسب و کار پردرآمد را از دست ندهید. شما در این کسب و کار گلچینی از فعالیت‌های هنری مختلف را در مقابل خود دارید. می‌توانید عروسک نمدی بدوزید، انواع کیف‌های سنتی تولید کنید یا روی سنگ‌های زینتی نقاشی بکشید. پس از آن می‌توانید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید یا به مغازه‌ها بدهید تا آن‌ها را به فروش برسانند.

این مقاله را هم بخوانید:  معرفی ۱۰ سایت رایگان رزومه ساز آنلاین + بررسی ویژگی‌های مهم آن‌ها

۱۱. تدریس در حوزه‌ی تخصصی

در هر حوزه‌ای که مهارت دارید، می‌توانید با تدریس حضوری و آنلاین درآمد کسب کنید. تدریس شما می‌تواند در رشته‌ی تحصیلی و تخصصی‌تان باشد یا در زمینه‌ی مهارت‌های مختلفی مانند هنری، علمی، آرایشی، ورزشی و… . تدریس‌ از آسان‌ترین و بهترین کسب و کارهای خانگی در دهه‌های اخیر است. خصوصا در دوران پاندمی کرونا که آموزش‌های آنلاین و مجازی با استقبال ویژه‌ای از سمت مردم روبه‌رو شد.

۱۲. تعمیر ابزارآلات و وسایل منزل

بسیاری از آقایان مهارت ویژه‌ای در تعمیر وسایل کهنه و خراب دارند. اگر شما هم این مهارت را در خود می‌بینید، به راحتی از طریق آن کسب درآمد کنید.
کسب و کار خود را با قرار دادن آگهی تبلیغاتی در شبکه‌های مجازی یا معرفی دوستان و آشنایان آغاز کنید. اگر کیفیت و سرعت عملتان خوب باشد مطمئنا پس از مدتی به درآمد نسبتا بالایی خواهید رسید.

۱۳. ساخت اکسسوری و زیورآلات از بهترین کسب و کارهای خانگی

اکسسوری و زیورآلاتی مانند گردنبند، گوشواره و دستبند محبوبیت ویژه‌ای در بین دختران و زنان جوان دارد. شما با ساده‌ترین لوازم می‌توانید زیورآلات بسازید و با فروش آن‌ها درآمد کسب کنید. مواد اولیه شما در این کسب و کار مهره‌های پلاستیکی و چوبی، نخ مخصوص، قفل گردنبند و سایر لوازم تزئینی است که در تمام خرازی‌ها موجود است و معمولا قیمت مناسبی دارد.

۱۴. پرستاری از سالمندان

اگر حوصله و توانایی مراقبت از افراد سالمند را دارید، پرستاری از آن‌ها یکی از بهترین کسب و کارهای خانگی است. اگر جستجو کنید، آگهی‌های تبلیغاتی بسیاری برای پرستاری وجود دارد که معمولا ساعت و حقوق مشخص دارند و در خانه‌های شخصی خودشان انجام می‌شود.

۱۵. خیاطی و تولیدی لباس

یکی دیگر از پردرآمدترین و بهترین کسب و کارهای خانگی خیاطی و دوخت‌ لباس است. اگر مهارت خیاطی دارید با دوخت لباس برای دوستان و همسایه‌ها شروع کنید. علاوه بر این، می‌توانید مهارت‌های خیاطی‌ خود را با ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی پرورش دهید و از این طریق ماهرتر شوید.

کسب و کار خیاطی قابلیت این را دارد که در مدت زمان کوتاهی گسترش پیدا کند و به درآمد بسیار بالایی برسد. امروزه دوخت لباس عروس، تولیدی مانتو و شلوار مدارس و تولید مانتوهای اداری از درآمد بسیار بالایی در سال برخوردار است.

سخن پایانی

کسب و کارهای خانگی یکی از انواع مشاغل پردرآمد هستند که امروزه به رشد خوبی دست یافته‌اند. این مشاغل در هر زمان و مکانی قابلیت کار دارند و می‌توانند شغل دوم مناسبی برای کارمندان باشند. ما در این مقاله از دانشگاه کسب و کار به بررسی تاریخچه کسب و کارهای خانگی پرداختیم و پانزده مورد از بهترین کسب و کارهای خانگی را به شما معرفی کردیم. اکثر این مشاغل به سرمایه چندانی نیاز ندارند و با کمترین زحمت می‌توانند شما را به درآمد خوبی برسانند.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : ایده کسب و کار خانگی نی نی سایت,ایده کسب و کار خانگی,ایده کسب و کار خانگی برای خانم ها,ایده کسب و کار خانگی برای نوجوانان,ایده کسب و کار خانگی با سرمایه کم,ایده کسب و کار خانگی هنری,ایده کسب و کار در منزل,ایده کسب و کار در خانه,ایده برای کسب و کار خانگی,ایده های کسب و کار خانگی, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 16 تاريخ : يکشنبه 24 دی 1402 ساعت: 18:43

تعریف کسب و کار ، نگاه به نعاریف بزرگان از کسب و کار

وقتی افراد مختلفی که هر کدام در حوزه‌های گوناگونی تخصص دارند مجموعه‌ای را تشکیل می‌دهند و برای رسیدن به یک هدف مشابه در کنار هم و در یک سازمان کار می‌کنند، این مجموعه را کسب و کار می‌گوییم. این تعریف پاسخی ساده برای سؤال کسب و کار چیست بود. در واقع هدف اصلی کسب و کار این است که نیازهای کاربران خودش را بهترین نحو برآورده کند. فعالیت‌هایی که در هر کسب و کار انجام می‌شود برای دو هدف اصلی است: اولین هدف به دست آوردن پول و دومین هدف این است که ارزش خدمات و یا محصولاتی را که ارائه می‌دهند بالا ببرند.

اگر شما به عنوان یک صاحب کسب و کار به دنبال این هستید که کسب و کارتان همواره در صدر رقابت با کسب و کارهای مشابه باشد باید بدانید مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که در خدماتی که به مشتریانتان ارائه می‌دهید هرگز کم کاری نکنید. برای مثال اگر صاحب یک مغازه محصولات بهداشتی هستید در وهله اول باید به گونه‌ای با مشتریان خود رفتار کنید که آن‌ها دوست داشته باشند با شما هم صحبت شوند. هر چقدر مکالمه مفیدتری بین شما و مشتریانتان شکل بگیرد فروش شما نیز به همان نسبت بالاتر می‌رود. کسب و کار چیست؟ این سؤال مهمی است که می‌خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

کسب و کار چیست و پیشرفت در آن به چه شیوه است؟

گاه هنگامی که از بیرون نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید یک کسب و کار در زمان کوتاهی به رشد خوبی رسیده است و بسیاری از مردم آن را می‌شناسند. ممکن است در ذهن خود تصور کنید پس پیشرفت در کسب و کارها کار ساده‌ای به نظر می‌رسد. اما باید بدانید اصلاً این گونه نیست! هر مقدار پیشرفت در یک کسب و کار نیازمند تلاش‌های شبانه روزی می‌باشد. پرداخت به موضوع رشد در حوزه کسب و کار موضوعی نیست که بخواهیم به صورت تخصصی در این مقاله به آن بپردازیم و برای این که بیشتر درباره آن بدانید باید به مطالب مربوط به بازاریابی مراجعه کنید. موضوع بازاریابی جدا از کسب و کار نیست و بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد.

در واقع کسب و کار به این معنا نیست که صرفاً کاری را راه بیندازید و بلافاصله شروع به خرید و فروش کالاهای مختلف کنید و از این طریق پول زیادی را به دست بیاورید. کسب و کار چیست؟ تعاریف بسیار مختلفی برای کسب و کار وجود دارد. ساده‌ترین تعریف این است که تلاش کنید کالاها و یا خدماتی را که وارد بازار کرده‌اید به فروش برسانید. اما انجام این کار به سادگی تعریف آن نیست!

کسب و کار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان طور که در قسمت قبلی ذکر شد تعاریف مختلفی برای پاسخ به سؤال کسب و کار چیست وجود دارد. اما تعریفی که در واژه نامه آکسفورد آمده است این گونه می‌گوید که کسب و کار عبارت است از: تجارت و یا خرید و فروش خدمات و کالاهای مختلف. واژه نامه لانگ درباره کسب و کار این گونه نوشته است که: هر تجارتی که بتوانید از طریق آن پول به دست آورید یک کسب و کار است. حال نگاهی به ویژگی‌های مختلفی که کسب و کار دارد می‌اندازیم تا بهتر بتوانیم به سؤال کسب و کار چیست پاسخ دهیم. در ادامه لیستی از این ویژگی‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • کسب و کار دارای معاملاتی است که دائماً تکرار می‌شوند.
  • فعالیتی که برای به دست آوردن ارزش به خرید و فروش خدمات و یا کالاها می‌پردازد.
  • کسب و کار با انگیزه به دست آوردن سود بیشتر انجام می‌شود.
  • شامل معامله‌هایی است که بر روی خدمات و کالاها انجام می‌گیرد.
  • یک کسب و کار با تمرکز کردن همیشگی بر روی آینده همواره ریسک‌های مختلفی که بر سر راهش قرار دارد را می‌پذیرد. در واقع در یک کسب و کار هیچ اعتماد و اطمینانی به آن چه که قرار است در آینده اتفاق بیفتد وجود ندارد. بنابراین ریسک جزئی جداناپذیر از یک کسب و کار است.
این مقاله را هم بخوانید:  کنسرسیوم و قوانین مهمی که حتما باید آن‌ها را رعایت کنید

مروری بر تعریف بزرگان از کسب و کار

در این بخش از مقاله می‌خواهیم به پاسخی که بزرگان اقتصاد به سؤال کسب و کار چیست داده‌اند نگاهی بیندازیم.

  • ارویک و هانت درباره کسب و کار این گونه می‌گوید که: کسب و کار عبارت است از انجام هر کار و یا خدمتی در جهت رفع نیازهای افراد جامعه. در واقع افراد یک جامعه باید به پرداختن پول در ازای خدمت و یا کالایی که به آن‌ها عرضه می‌کنید مایل باشند. علاوه بر این بهای آن کالا و یا خدمت باید در توان افراد جامعه باشد. فعالیت‌هایی که در یک کسب و کار صورت می‌گیرد می‌تواند شامل عرضه، توزیع و یا تولید باشد.
  • نگاهی که پترسن و پلومن به کسب و کار دارند کمی با نظر اریک و هانت متفاوت است. آن‌ها درباره کسب و کار می‌گویند هر فعالیتی که خرید و فروشی در آن صورت بگیرد و نتیجه آن کسب سود باشد را نمی‌توان یک کسب و کار نامید. پترسن و پلومن مهم‌ترین ویژگی یک کسب و کار را تکرار در خرید و فروش‌هایی که انجام می‌گیرد می‌دانند. آن‌ها می‌گویند کسب و کار باید یک تبادل تجدید شونده از خرید و فروش خدمات و یا کالاها باشد.
  • پروفسور اون اما تعریف بسیار ساده‌ای از کسب و کار را ارائه می‌دهد. او بر این باور است که کسب و کار یک تجارت و کاسبی است. اون می‌گوید هر عرضه، فروش و یا تولید از خدمات و کالاهای مختلف در بازار را می‌توان کسب و کار نامید.

آن چه که در میان همه این تعاریف از بزرگان اقتصاد مشترک بود این بود که کسب و کار عبارت است از خرید، فروش و یا عرضه هر خدمت و یا کالایی در بازار که نتیجه آن به دست آوردن سود مالی می‌باشد.

نگاهی به اهداف یک کسب و کار

بسیاری از مردم بر این باورند که تنها هدفی که یک صاحب کسب و کار دارد به دست آوردن پول بیشتر می‌باشد. اما در واقع درست است که سود اقتصادی مهم‌ترین هدف برای یک کسب و کار است، اما تنها هدف نیست! آرویک یکی از اقتصاددانان معروف درباره این موضوع این گونه می‌گوید: همان طور که نمی‌توان گفت تنها هدفی که انسان از زندگی کردن دارد خوردن غذاهای بیشتر و بیشتر است دقیقاً نمی‌توان سود اقتصادی را تنها هدف یک کسب و کار دانست. اهداف اجتماعی مانند اهداف اقتصادی در یک کسب و کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. نمی‌توانید یک کسب و کار موفق پیدا کنید که دغدغه اجتماعی نداشته باشد.

کلام آخر

خیلی خوشحالیم که تا انتهای این مقاله همراه بودید. در این مقاله به بررسی سؤال مهم کسب و کار چیست پرداختیم و پاسخ‌های زیادی به این سؤال را در کنار هم بررسی کردیم. قبل از این که تصمیم بگیرید کارآفرین شوید و کسب و کار خود را آغاز کنید یکی از مهم‌ترین سؤال‌هایی که باید درباره پاسخ آن خوب بدانید همین سؤال کسب و کار چیست می‌باشد. پاسخ به این سؤال می‌تواند به بهترین نحو به شما کمک کند که بفهمید به کدام حوزه کسب و کار علاقه دارید و در چه زمینه‌ای می‌خواهید کسب و کار خود را آغاز کنید. ساختارهای تجاری مختلفی برای کسب و کار وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. شرایط شما، علاقه و همچنین اشتیاق شما به هر کدام از آن‌ها مهم‌ترین عاملی هستند که می‌توانید بر اساس آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در حال حاضر کسب و کارهایی که مربوط به مراقبت‌های بهداشتی، گردشگری، اوقات فراغت، مالی و بانکداری، ورزش، کارهای هنری و طراحی، حسابداری، کسب و کارهای اینترنتی و رسانه‌ها هستند روزبه‌روز در حال پیشرفت و کسب سود بیشتر می‌باشند. نکته مهم دیگر که قبل از تصمیم به شروع کسب و کار خود باید به آن توجه داشته باشید این است که باید در مورد توزیع سود کسب و کار خود، پرداخت مالیات‌ها، کارهایی که باید هنگام ضرر کردن انجام دهید و … اطلاعات لازم را کسب کنید. شما دوست دارید کسب و کار خود را در چه حوزه‌ای آغاز کنید؟

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : کسب و کار اینترنتی,کسب و کارهای کوچک پرسود نی نی سایت,کسب و کار خانگی,کسب و کار,کسب و کارهای کوچک پرسود,کسب و کار من,کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی,کسب و کار جدید,کسب و کار اینترنتی رایگان,کسب و کار پر درآمد, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 62 تاريخ : سه شنبه 19 دی 1402 ساعت: 17:56

راه اندازی کسب و کار ترشی خانگی با سرمایه و امکانات کم

ترشی یکی از انواع مخلفات خوش‌طعم و اشتها آور است که در اکثر سفره‌های ایرانی به چشم می‌خورد. این خوراکی، با تنوع و مزه‌های مختلفش در تمام کشورهای جهان تهیه و مصرف می‌شود و طرفداران فراوانی دارد. علاوه بر این، تولید آن فرصت خوبی برای افرادی است که قصد دارند درآمدی از این طریق برای خود فراهم کنند. امروزه با گسترش کسب و کارهای خانگی و آنلاین، کسب و کار ترشی خانگی و کسب درآمد از آن با استقبال خوبی روبه‌رو شده‌ است. این شغل در مقایسه با سایر مشاغل خانگی مزیت‌های بیشتری دارد و به سرمایه و زحمت چندانی نیازمند نیست.

چاشنی غذایی که نمی‌توان از آن گذشت!

ترشی یکی از پرطرفدارترین چاشنی‌های غذایی است که با مزه‌های مختلفی که دارد می‌تواند هر غذایی را خوش‌طعم کند. از ترشی به عنوان مخلفات کنار غذا استفاده می‌شود و عاملی برای افزایش اشتها و تکمیل طعم‌های غذاست.
این چاشنی غذایی مزه‌های مختلفی دارد؛ از تند و ترش و شور گرفته‌ تا مزه‌های ملس و شیرین! در تهیه‌ی آن نیز از مواد مختلفی نظیر میوه، سبزیجات، صیفی‌جات، ادویه و دانه‌های خوراکی استفاده می‌شود. بنابراین کلکسیونی از خوراکی‌های خوشبو و خوش‌طعم است که برای سلامتی انسان فایده دارد.

اولین ترشی چه زمانی تولید شد؟!

معیار قابل اطمینانی وجود ندارد که قدمت و محل ابداع این چاشنی غذایی را مشخص کند. با این حال بسیاری از مورخان قدمت آن را ۲۰۰۰ و عده‌ای دیگر ۴۰۰۰ سال تخمین می‌زنند و فن ساخت آن را به سرزمین هندوستان نسبت می‌دهند.

تولید ترشی با استفاده از سرکه و نمک، نوعی روش نگهداری از مواد غذایی بود. در گذشته از فن ترشی انداختن استفاده می‌کردند تا مواد غذایی را از خطرات خرابی و فساد حفظ کنند و خوراکی‌های فصلی را با استفاده از سرکه در فصل‌های دیگر نیز مصرف کنند. طعم خوب آن سبب شد که بعدها نیز از این خوراکی استفاده کنند و آن را نه برای حفظ مواد غذایی، بلکه برای چاشنی و مخلفات کنار غذا تولید کنند.

انواع ترشی

ترشی انواع مختلفی دارد و حتی انواع مرسوم آن در شهرهای مختلف ایران نیز متفاوت است. برای درست کردن‌ ترشی از میوه‌ها و صیفی‌جات متفاوتی استفاده می‌شود و گاهی مواد اولیه آن در هر شهر با شهر دیگر تفاوت دارد. ما در ادامه‌ی این مقاله از دانشگاه کسب و کار به معرفی چند ترشی پرطرفدار می‌پردازیم:

  • ترشی لیته

لیته مخلوطی از موادی مانند هویج، کلم سفید، بادمجان و سیر است. این مواد را پس از شسته شدن‌، در خردکن به شکل رنده شده‌ درمی‌آوریم و با ریختن آن در ظرف، سرکه، نمک و ادویه را به آن اضافه می‌کنیم.

  • ترشی کلم قرمز

یکی از آسان‌ترین ترشی‌ های خانگی است. برای درست کردن آن کلم قرمز را به صورت خلالی خرد می‌کنیم و سپس به آن سرکه اضافه می‌کنیم.

  • ترشی هفت بیجار

ترشی هفت بیجار کلکسیونی از صیفی‌جات و ادویه‌‌های خوش‌طعم است که بیشترین شهرت آن به خاطر ادویه‌ی مخصوص و جادویی‌اش می‌باشد. برای تهیه‌ی آن مخلوطی از جوز هندی، گلپر، گشنیز، رازیانه و… را آسیاب کرده و در ماهیتابه تفت دهید. سپس بادمجان، گل کلم، سیب زمینی، لوبیا سبز، خیار و.. را آماده کرده‌ و آن‌ها را با سرکه و ادویه مخلوط کنید.

این مقاله را هم بخوانید:  بهترین کشور برای رشته MBA در آمریکا، اروپا و آسیا
  • سیر ترشی

سیرترشی چاشنی مخصوص شهرهای شمالی ایران است. این ترشی از قرار دادن بوته‌ی سیر در سرکه و نمک درست می‌شود و خواص دارویی بسیار فراوانی برای سلامت انسان دارد.

  • انواع شورها

این نوع ترشی بیشتر از ترکیب آب و نمک فراوان و مقداری سرکه درست می‌شود. خیارشور، مخلوط کلم و هویج و کرفس شور از انواع خوشمزه و پرطرفدار آن است.

کسب و کار ترشی خانگی

امروزه درست کردن‌ ترشی خانگی برای بسیاری از افراد تبدیل به نوعی کسب و کار شده‌ است. این کسب‌ و کار‌ خصوصا برای بانوان خانه‌داری که فرصت چندانی برای کار ندارند و به دنبال درآمد هستند مناسب است. حتی می‌تواند شغل دومی برای افراد شاغل باشد؛ چرا که وقت و زمان چندانی نیاز ندارد و آسان‌تر از مشاغل دیگر است.

مزایای راه‌اندازی کسب و کار ترشی خانگی

۱.‌ در تمام فصل‌ها تقاضا دارد

ترشی چاشنی غذایی پرطرفداری است که در تمام فصل‌های سال تقاضا دارد. به این ترتیب بازار فروش آن همیشه داغ است و از رونق نمی‌افتد. اگر کسب و کار ترشی خانگی شما مشتری‌های خودش را پیدا کند، می‌تواند منبع درآمد ثابت و خوبی برای شما باشد. برخلاف برخی از کسب و کارهای خانگی مانند کیک و شیرینی، عروسک بافی، نمد دوزی و… که در مواقعی از سال دچار کمبود تقاضا می‌شود.

۲.‌ کسب و کار ترشی خانگی سرمایه چندانی لازم ندارد

یکی از مزیت‌های مهم کسب و کار ترشی خانگی، امکان راه‌اندازی آن با کمترین سرمایه است. شما برای ایجاد هر کسب و کاری باید سرمایه زیادی برای خرید وسایل، لوازم کار و حتی مواد اولیه خرج کنید. اما در کسب و کار ترشی خانگی مواد اولیه شما عموما میوه و صیفی‌جات است و به غیر از شیشه و ظرف‌های پلاستیکی برای نگهداری آن‌ها، به چیز دیگری نیاز ندارید. حتی می‌توانید سرکه خانگی درست کنید تا هزینه‌های اولیه شما کمتر شود.

به این ترتیب می‌توانید از هر زمانی که می‌خواهید این کسب و کار را آغاز کنید. البته لازم است در ابتدای کار مقدار کمی ترشی درست کنید و پس از موفقیت فروش آن‌ها، تولید خود را گسترده‌تر کنید.

۳.‌ مکان مستقلی برای راه‌اندازی نمی‌خواهد

چنان که گفته‌ شد، کسب و کار ترشی خانگی برخلاف سایر کسب و کارها به سرمایه اولیه چندانی نیاز ندارد و حتی مکان مستقلی برای راه‌اندازی نمی‌خواهد. به طوری که شما در یک گوشه از خانه می‌توانید ترشی درست کنید و پس از مدتی با فروش آن‌ها کسب درآمد کنید.

از آن‌جا که ترشی برای جا افتادن‌ و طعم گرفتن‌ به زمان مشخصی نیاز دارد، برای جلوگیری از کپک زدن‌ و خرابی آن، باید ظرف‌های ترشی را خوب ببندید و در مکان نسبتا خنکی قرار دهید. مکان‌هایی چون انباری، راهرو، آشپزخانه و حتی زیر پنجره‌ها برای نگهداری از ترشی مناسب‌‌تر از سایر قسمت‌های خانه است.

۴. تولید آن آسان است و زمان زیادی لازم ندارد

شاید به نظرتان مراحل درست کردن‌ ترشی سخت باشد. اما در مقایسه با سایر کسب و کارهای خانگی تولید آن آسان‌تر است و زمان زیادی از شما را درگیر نمی‌کند. شما در مرحله اول باید نوع ترشی را انتخاب کنید تا مواد مورد نیاز خود را خریداری کنید. پس از آن با شست‌وشو و خرد کردن مواد و اضافه کردن سرکه، نمک و ادویه‌های مختلف، در آن را خوب می‌بندید و برای چند ماه در مکانی خنک قرار می‌دهید.

به این ترتیب می‌توانید در چند روز چند کیلو ترشی آماده کنید تا آن‌ها را مدتی بعد به فروش برسانید. از آن‌جا که درست شدن‌ ترشی به چند ماه زمان نیاز دارد، این کسب و کار از همان ابتدا شما را به درآمد نمی‌رساند. اما پس از گذشت یک سال می‌توانید به راحتی تولیدات خود را بفروشید و در کنار آن برای ماه‌های آینده نیز تولید کنید.

۵.‌ تولیدات آن با گذشت زمان خراب نمی‌شود

شاید این را شنیده باشید که ترشی هرچه عمرش بیشتر باشد خوش طعم‌تر و بهتر است. مثلا یکی از بهترین انواع سیرترشی را سیر ترشی هفت ساله‌ می‌دانند که بسیار ترش و خوشمزه است.

به این ترتیب یک مزیت مهم کسب و کار ترشی خانگی این است که تولیدات شما در صورت گذشت زمان و فروش نرفتن خراب نمی‌شود. بلکه بهتر و جا افتاده‌تر می‌شود. برخلاف کسب‌ و کارهای دیگری مانند کسب و کار شیرینی خانگی که ممکن است در صورت فروش نرفتن، طی یک هفته خراب شود و تازگی خود را از دست بدهد.

۶. نوسانات اقتصادی تاثیر زیادی بر آن نمی‌گذارد

فرض کنید قصد دارید کسب و کار فروش لوازم دیجیتال یا فروش کفش و لباس راه‌اندازی کنید. در این مشاغل علاوه بر اینکه لازم است سرمایه‌ی زیادی برای خرید جنس در نظر بگیرید، این امکان وجود دارد که به دلیل نوسانات ارز قیمت‌ها کاهش یا افزایش پیدا کند. به این ترتیب ممکن است ضرر کنید یا حتی به دلیل بالا بودن‌ قیمت‌ها و نبود مشتری ورشکسته شوید.

این در صورتی است که در کسب و کار ترشی خانگی، به دلیل اینکه مواد اولیه شما نمک، سرکه، سبزیجات و صیفی‌جات است با احتمال ضرر بسیار کمی روبه‌رو هستید. علاوه بر این قیمت این مواد با نوسانات بازار ارز ارتباط چندانی ندارد و معمولا ثابت است. به این ترتیب با راه‌اندازی آن یک کسب و کار مطمئن و ثابت خواهید داشت.

مواد مورد نیاز برای تولید ترشی خانگی

مواد اولیه‌ی شما در کسب و کار ترشی خانگی به نوع ترشی‌ شما بستگی دارد. با این حال چند رکن اصلی آن عبارت است از:

  • انواع مختلف سرکه مانند سرکه‌ی سیب، سرکه سفید، قرمز و…
  • نمک و ادویه‌های مختلف نظیر؛ گلپر، رازیانه، سیاه دانه، زردچوبه، فلفل، پاپریکا، تخم گشنیز
  • سبزیجات معطر مانند نعنا، مرزه، ترخون، گشنیز، ریحان، شوید
  • سبزیجات و صیفی‌جات مختلف (بادمجان، گل کلم، هویج، سیر، کرفس، فلفل سبز و…)

کسب و کار ترشی خانگی را از کجا آغاز کنیم؟

  • یادگیری مراحل تولید ترشی

اولین مرحله در آغاز کسب و کار ترشی خانگی یادگیری مراحل درست کردن آن است. با راهنمایی گرفتن‌ از خانواده و فامیل، جست‌وجو در اینترنت یا مشاهده کلیپ‌های آموزشی می‌توانید این مرحله را به سرعت طی کنید. خوشبختانه درست کردن‌ ترشی‌ چندان سخت نیست و هر فرد تازه‌کاری می‌تواند روش کار را به سرعت یاد بگیرد و پس از مدتی مهارت کسب کند.

  • خرید مواد اولیه و آغاز تولید

 

پس از یادگیری دستور درست کردن‌ ترشی نوبت به خرید مواد اولیه می‌رسد. بهتر است مواد شما تازه و باکیفیت باشد تا طعم بهتری در ترشی داشته‌ باشند. این مرحله تا حد زیادی به نوع ترشی‌ِ انتخابی شما بستگی دارد. با این حال خرید ظرف، نمک، انواع سرکه و ادویه‌جات برای تمام آن‌ها ضروری است.

بهتر است چند نوع ترشی‌ درست کنید و آن‌ها را به مدت چند ماه در مکان تاریک و خنک قرار دهید. البته روش‌هایی برای تخمیر سریع ترشی نیز وجود دارد که می‌توانید با جست‌وجو در اینترنت آن‌ها را پیدا کنید. در ترشی را به خوبی ببندید تا نفوذ هوا باعث کپک زدن آن نشود و ظرف‌های ترشی را دور از نور آفتاب نگه‌ دارید.

  • بازاریابی و فروش

پس از آن که ترشی‌های شما آماده شد، لازم است برای آن‌ها بازاریابی کنید! می‌توانید ابتدا از خانواده و دوستان خود شروع کنید؛ به این ترتیب می‌توانید با پیشنهادات و انتقادهای آن‌ها کار خود را بهتر کنید.

پس از آن با مراجعه به مغازه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های تهیه غذا و حتی میوه فروشی‌ها نمونه کار خود را نشان دهید و بازاریابی کنید. علاوه بر این می‌توانید یک کسب و کار اینترنتی برای فروش ترشی خانگی راه‌اندازی کنید و محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید.

نتیجه‌گیری

کسب و کار ترشی خانگی یکی از آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین انواع کسب و کارهای خانگی است که درآمد خوبی دارد. این کسب و کار مزایای بسیاری دارد؛ مثلا سرمایه چندانی نمی‌خواهد، زمان‌گیر نیست و بازار آن همیشه پررونق است. ما در این مقاله از دانشگاه کسب و کار به بررسی مزایای آن پرداختیم و مراحل راه‌اندازی آن را شرح دادیم. اگر مهارت ترشی انداختن دارید یا به دنبال ایجاد یک کسب و کار هستید، کسب‌ و کار‌ ترشی خانگی می‌تواند یک گزینه خوب و پردرآمد برایتان باشد.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : ترشی,ترشی کلم قرمز,ترشی بادمجان,ترشی لیته,ترشی انبه,ترشی سیر,ترشی هفت بیجار,ترشی گل کلم,ترشی پیاز,ترشی مشهدی, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 37 تاريخ : سه شنبه 19 دی 1402 ساعت: 17:52

کسب و کار با چوب به عنوان حرفه‌ای لذت بخش و پولساز

چوب مدت‌هاست که در زندگی انسان نقش پررنگی بازی می‌کند. انسان از چوب به شکل‌های مختلفی استفاده می‌برد. در حال حاضر نیز در عصر مدرن همچنان انسان‌ها از چوب در صنعت و زندگی خود بهره می‌برند. اگر سرکش بودن، روحیه بالا و خلاقیت در خون شما می‌باشد؛ بنابراین آغاز یک کسب و کار با چوب می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

برای این کسب و کار باید علاقه و میل شدیدی به کارهای فنی داشته باشید و چندان طالب استخدام شدن و شغل‌های کارمندی نباشید. کار کردن با چوب می‌تواند آن قدر برای شما جذاب باشد که احساس کنید می‌تواند روح شما را صیقل دهد. در این کسب و کار می‌توانید با ساخت لوازم چوبی خلاقانه درآمد خیلی خوبی کسب کنید. د

کسب و کار با چوب چه حرفه‌هایی را شامل می‌شود؟

در مرحله اول لازم است بدانیم که از طریق چوب چه کارهایی را می‌توانیم انجام دهیم و از طریق چه شغل‌هایی می‌توانیم به کسب درآمد بپردازیم. ارسی کاری، نجاری ساده، طراحی و نصب کردن دکور، منبت کاری، کابینت سازی و معرق کاری از جمله شغل‌هایی هستند که می‌توانید با توجه به روحیه و علاقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

این مقاله را هم بخوانید:  لیست تمامی صندوق های سرمایه‌گذاری تعداد + آپدیت

در تمام این مشاغل ماده اولیه‌ای که در آن‌ها استفاده می‌شود چوب است. هزینه‌ای که برای یادگیری هر کدام از این شغل‌ها باید بپردازید با یکدیگر متفاوت خواهد بود. بنابراین اگر به کسب و کار با چوب علاقه‌مند هستید در قدم اول لازم است مشخص کنید که در کدام یک از شغل‌هایی که نام بردیم می‌توانید موفق‌تر عمل کنید. سپس شروع به یادگیری و تجربه اندوزی در آن حوزه کنید.

خلاق بودن و داشتن ایده‌های نو از مهم‌ترین ویژگی‌ها

با توجه به قسمت قبلی چندان تفاوتی نمی‌کند که حوزه‌ای که برای یادگیری انتخاب کرده‌اید کدام شغل است! در هر حال یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در تمام شغل‌های این کسب و کار باید سعی کنید در خود رشد و پرورش دهید خلاقیت می‌باشد. خلاقیت خصوصیتی است که در طی کردن راه کسب و کار بسیار به کمک شما می‌آید. این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند که مشکلاتی که بر سر راهتان قرار می‌گیرد را خیلی ساده‌تر برطرف کنید. علاوه بر این خلاقیت می‌تواند به افزایش درآمد شما نیز کمک کند.

زمانی که خلاقیت را در خودتان رشد دهید باعث می‌شود با داشتن ایده‌های نو محصولات منحصر به فرد و بسیار زیباتری را بسازید. در واقع می‌توان گفت درآمد شما از هنر نجاری به خلاقیت و تلاش شما برای ساخت وسایل چوبی زیبا بستگی دارد. در حال حاضر بازار کسب و کار با چوب پر از محصولاتی است که به زیبایی هر چه‌ تمام‌تر و با عشق توسط هنر دستان نجارها ساخته شده‌اند. به همین دلیل کار شما برای رقابت در این بازار کمی سخت به نظر می‌رسد. البته امروزه با پیشرفت فناوری میتوانید از دستگاه برش لیزری در این صنعت استفاده کنید و محصولات منحصر به فردی ایجاد کنید.

سرمایه مورد نیاز برای آغاز یک کسب و کار با چوب

به صورت خیلی دقیق نمی‌توان پاسخ این سؤال را داد. با توجه به حوزه‌ای که در این صنعت انتخاب می‌کنید سرمایه اولیه مورد نیاز شما برای شروع کسب و کارتان نیز متفاوت خواهد بود. اگر در قدم‌های اول کسب و کار خود هستید می‌توانید برای کم کردن هزینه‌های مواد اولیه تا جای ممکن از ضایعات چوب بری‌ها و یا ضایعات جنگلی بهره ببرید.

علاوه بر این‌ها هزینه بزرگ دیگری که برای آغاز این کسب و کار نیاز دارید سرمایه برای خرید تجهیزات مورد نیاز می‌باشد. برای شروع لازم نیست که کارگاه خیلی بزرگی را انتخاب کنید که هزینه‌های شما خیلی بالا رود. می‌توانید از پارکینگ خانه خود، فضای کوچکی در خانه که استفاده نمی‌کنید و یا انباری خانه استفاده کنید. پس از این که درآمد خوبی از کسب و کار خود به دست آوردید می‌توانید کارگاه خود را ارتقا دهید.

چگونه می‌توانیم محصولات چوبی خود را بفروشیم؟

در دنیای امروز لازم نیست که حتماً برای فروختن محصولات چوبی تولیدی خود مغازه داشته باشید و آن‌ها را به صورت حضوری به فروش برسانید. حتی نیازی نیست که به صورت درصدی با فروشگاه‌های دیگر کار کنید تا محصولات تولیدی شما را به فروش برسانند. در دنیای امروز با گسترش اینترنت می‌توانید از شبکه‌های مجازی استفاده کنید و خودتان را به عنوان هنرمند به مردم معرفی کنید و برای محصولات چوبی خود مشتری جذب کنید. حتی سایت‌هایی هستند که به صورت رایگان آگهی‌های مختلف را منتشر می‌کنند. می‌توانید به سادگی از این سایت‌ها استفاده کنید تا افراد بیشتری کسب و کار با چوب شما را بشناسند. شبکه‌های مجازی و مارکت پلیس‌ها نیز از جمله امکانات دیگری هستند که می‌توانید از آن‌ها در جهت رشد کسب و کار خود بهره ببرید.

از طریق استفاده از اینترنت دیگر لازم نیست برای فروش محصولاتتان هزینه کنید و می‌توانید به صورت رایگان و به سادگی این کار را انجام دهید. اما لازم به ذکر است با وجود این که برای فروش محصولاتتان به صورت فیزیکی لازم است که ابتدا مقداری از سرمایه خود را خرج کنید، اما این نوع فروش نسبت به فروش آنلاین به صورت موفق‌تری عمل کرده است. کسب و کار با چوب در فروش فیزیکی می‌تواند به درآمدی بسیار خوب برسد. اما با وجود این که در شروع کار لازم است مخارج خود را مدیریت کنید تیم دانشگاه کسب و کار به شما توصیه می‌کند که فروش خود را به صورت آنلاین آغاز کنید.

این مقاله را هم بخوانید:  وایرال چیست؟ و به چه محتوایی وایرال می‌گوییم؟

آیا می‌توانیم در خانه کسب و کار با چوب خود را آغاز کنیم؟

همان طور که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره شد، شما می‌توانید به سادگی از طریق پروژه‌های چوبی خود به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید. بیشتر مردم علاقه‌مند هستند که پول زیادی را صرف محصولات چوبی که از کیفیت خوبی برخوردار هستند کنند. یکی از انواع محصولات چوبی که مردم پول زیادی را صرف آن می‌کنند، دکوراسیون چوبی برای خانه می‌باشد. شما می‌توانید به سادگی در خانه خود پروژه‌های چوبی کوچکی را بسازید که مردم بتوانند از آن‌ها برای زیباتر کردن منزلشان بهره ببرند. با شناخت بسیار خوب از صنایع چوبی به سادگی می‌توانید بهترین درآمد را برای خود به وجود آورید.

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید پروژه‌های چوبی خود را به فروش برسانید مراجعه به فروشگاه‌های محلی می‌باشد. با استفاده از فروشگاه‌های محلی دیگر لازم نیست نگران این باشید که چگونه محصولات خود را به دست مشتری برسانید. در این صورت تنها هدف شما تولید پروژه‌هایی با ایده‌های نو و کیفیت عالی می‌باشد. این گونه می‌توانید خیلی سریع سطح کارهای خود را ارتقا دهید.

کلام آخر

خیلی خوشحالیم که تا انتهای این مقاله همراه  کسب و کار بودید. در این مقاله به بررسی کسب و کار با چوب پرداختیم. حوزه‌های مختلفی در این کسب و کار وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها به کسب درآمد بپردازید. از جمله این حوزه‌های شغلی می‌توان از تولید ظروف غذای چوبی، تولید دکور خانه، مبل سازی، ساخت تجهیزات کشاورزی و باغبانی، ساخت اسباب بازی، تولید تابلو و … نام برد. مهم‌ترین نکته‌ای که باعث می‌شود در این کسب و کار موفق شوید و به درآمد خوبی برسید کیفیت محصولات شما می‌باشد. چرا که زمانی که مشتری قصد خرید یک محصول چوبی را دارد فارغ از قیمت آن اولین نکته‌ای که در مورد آن محصول چوبی نظرش را جلب می‌کند کیفیت آن است.

در مرحله بعدی زیبایی آن محصول است که می‌تواند مشتری را به خرید ترغیب کند. برای این که کسب و کار پر رونقی داشته باشید سعی کنید در وهله اول نیازهای مشتری را پیدا کنید و سپس با خلاقیت محصولی را تولید کنید که بتواند به آن نیاز مشتری به بهترین نحو پاسخ دهد. شما باید محصولاتی را تولید کنید که مشتری شما به آن علاقه‌مند است نه این که پروژه‌هایی را بسازید که صرفاً خودتان دوست دارید! آیا شما به ساخت پروژه‌های چوبی علاقه‌مند هستید؟ به نظر شما چه زمینه‌های دیگری در حوزه چوب وجود دارد که می‌توان از آن‌ها کسب درآمد کرد؟

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : چوب لباسی,چوب لباسی به المانی,چوب دارچین,چوب پرده به المانی,چوب شور,چوب,چوب پرده,چوب شور به المانی,چوبین,چوب راش, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 46 تاريخ : سه شنبه 19 دی 1402 ساعت: 17:49

ضرورت کسب و کار اینترنتی که شما را سوپرایز می‌کند

همان طور که می‌دانید فضای کسب و کار با گسترش اینترنت در سراسر جهان به طرز باورنکردنی تغییر کرده است. این موضوع باعث ایجاد دنیای جدیدی شده است که در برابر همه افراد فرصت‌های بی‌شماری را قرار دهد. همین مسئله ضرورت کسب و کار اینترنتی را نشان می‌دهد. در حال حاضر هیچ فردی نیست که برای یافتن راه حل مشکلش به سراغ اینترنت نیاید! و یا قبل از خرید هر کالایی چه به صورت حضوری چه به صورت اینترنتی سری به دنیای اینترنت نزند تا قیمت‌ها و اجناس را مقایسه کند و یا نظرات کاربران دیگر را بخواند. به شما قول می‌دهم، این روند هرگز متوقف نخواهد شد و همیشه به صورت صعودی باقی خواهد ماند. موضوع مهم‌تر که باید بدانید این است که این فرصت برای همه برقرار است که با استفاده از این روش به موفقیت برسد.

خبر خوب این است که برای شروع کسب و کار اینترنتی خود نه به مدرک خاصی احتیاج دارید و نه به تجربه کاری چندانی نیاز پیدا خواهید کرد. ذهنیت درست و یک برنامه ریزی دقیق تنها مواردی است که می‌توانید با آن‌ها وارد دنیای کسب و کار اینترنتی شوید. اما در این مقاله نمی‌خواهیم در مورد شروع یک کسب و کار اینترنتی صحبت کنیم. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی موضوع ضرورت کسب و کار اینترنتی بپردازیم. موضوعی که می‌تواند در انتها شما را ترغیب به آغاز کسب و کار اینترنتی کند. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

ضرورت کسب و کار اینترنتی در دنیای امروز

شروع هر کاری که از قبل با آن آشنایی ندارید ممکن است کمی برای شما سخت به نظر برسد. اگر در سال‌های گذشته به مردم می‌گفتید که این امکان برای شما وجود دارد که کالای خود را از بندرعباس به صورت تازه خرید کنید و در درب منزل خود در هر شهری که هستید تحویل بگیرید، احتمالاً به شما می‌گفت که دست از شوخی کردن با او را بردارید. یا ممکن است اگر به او می‌گفتید می‌توانید فرش خود را مستقیم از تبریز بخرید و در شیراز آن را تحویل بگیرید به شما می‌خندید! اما هیچ کدام از این مثال‌هایی که برای شما آوردم در حال حاضر نه خنده دار هستند و نه شوخی!

این مقاله را هم بخوانید:  مسیر شغلی چیست؟ + ۹ قدم طلایی برای تعیین آن

بازارهای اجتماعی و کسب و کارهای آنلاینی که امروزه در حال فعالیت هستند این امکان را دارند که با برقراری امنیت کامل برای سرمایه شما، کالای مورد نظر را به دستتان برسانند. ضرورت‌های کسب و کار اینترنتی موضوعی است که می‌خواهیم در ادامه این مقاله به آن بپردازیم. در ادامه تیم دانشگاه کسب و کار لیستی از این ضرورت‌ها را برای شما تهیه کرده است. در کنار هم به بررسی مختصر هر کدام از این مزیت‌ها خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

  • با کسب و کارهای اینترنتی می‌توانید درآمدی نامحدود داشته باشید!

اگر در حال حاضر به عنوان کارمند یک شرکت در حال کار کردن هستید این رئیس شما است که درباره میزان حقوق پرداختی هر ماهتان تصمیم می‌گیرد. اما زمانی که تصمیم می‌گیرید کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کنید باید بگویم که در واقع قدرت در دستان شما قرار خواهد داشت. این که چه میزان درآمد در هر ماه داشته باشید تنها و تنها به شما و تلاشتان بستگی دارد. هر چقدر که به کسب و کار اینترنتی خود تعهد دارید و برای آن تلاش می‌کنید می‌توانید به همان میزان هم برای خود هر ماه فیش حقوقی واریز کنید.

چه درآمدی در ذهن شما به عنوان درآمدی رؤیایی تلقی می‌گردد؟ مطمئن باشید با داشتن پشتکار و تلاش برای کسب و کار اینترنتی خود می‌توانید ده‌ها برابر آن درآمدی که در ذهن دارید را به دست آورید. تنها موضوعی که باید آن را بدانید این است که بلد باشید برای کدام موضوع وقت بیشتری بگذارید و توجه خود را بر روی چه مسئله‌ای قرار دهید!

  • دسترسی به تمام نقاط جهان یکی از ضرورت‌های کسب و کارهای اینترنتی

زمانی که شما کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کنید دیگر می‌توانید به وسعت همه جهان کار کنید. در واقع تنها افرادی که در اطراف شما زندگی می‌کنند مشتریان شما نخواهند بود! تمام افراد جهان می‌توانند از خدمات و یا کالاهای شما استفاده کنند. شاید فکر کنید این موضوع که تمام افراد در سراسر جهان می‌توانند برای شما آورده مالی داشته باشند خنده دار باشد. اما اشتباه می‌کنید! این موضوع به وسیله اینترنت یک امر کاملاً شدنی و واقعی می‌باشد. با استفاده کردن از اینترنت میلیون‌ها نفر می‌توانند وب‌سایت کسب و کار شما را ببینند و به عنوان مشتری جذب کسب و کار شما شوند.

  • تمامی فعالیت‌های درآمدزایی کسب و کار شما بدون دخالت دست است

به طور معمول در کسب و کارهای اینترنتی فرایندی که برای فروش یک محصول و یا ارائه یک خدمت انجام می‌گیرد بدون دخالت دست و به صورت اتوماتیک خواهد بود. به این روش درآمدزایی، درآمدزایی غیرفعال می‌گویند. با استفاده از این روش حتی می‌توانید در خواب، مسافرت و … نیز پول در بیاورید!

برای این که کسب و کار اینترنتی خود را اتوماتیک کنید می‌توانید از قیف‌های فروش بهره ببرید. با استفاده از این روش علاوه بر این که می‌توانید مشتری بیشتری برای کسب و کار اینترنتی خود جذب کنید، به همان میزان درآمد و فروش از کسب و کار خود را نیز افزایش می‌دهید. این موضوع یکی از ضرورت های کسب و کار اینترنتی به حساب می آید.

  • زمان آزاد برای زندگی به عنوان یکی از ضرورت‌های کسب و کار اینترنتی

شروع یک کسب و کار اینترنتی باعث می‌شود که زمان بیشتری را در دستان خود برای زندگی کردن و لذت بردن از زندگی داشته باشید. می‌توانید از این زمان‌ها استفاده مفید داشته باشید و آن‌ها را صرف بالا بردن دانش و مهارت خود در توسعه کسب و کارتان کنید. همچنین می‌توانید در این زمان‌های خالی به مسافرت بروید و از زندگی خود لذت ببرید. آن را صرف خانواده خود کنید و یا هر کاری که دوست دارید در زندگی انجام دهید را به این زمان‌ها اختصاص دهید. با داشتن یک کسب و کار اینترنتی خبری از هفت صبح بیدار شدن نیست! حتی دیگر نیازی نیست برای این که به مسافرت بروید درخواست مرخصی کنید. با شروع کسب و کار اینترنتی خود همان گونه که دوست دارید زندگی کنید.

  • شروع یک کسب و کار اینترنتی به سرمایه کمی نیاز دارد

از مهم‌ترین دلایلی که شروع کسب و کار اینترنتی برای خیلی از افرادی که به کسب درآمد فکر می‌کنند مناسب است، این موضوع است که این کار به سرمایه خیلی زیادی احتیاج ندارد! حتی می‌توانید کسب و کار اینترنتی خود را بدون هیچ پولی آغاز کنید. این موضوع برای شما جالب نیست که بدون هیچ سرمایه‌ای می‌توانید یک کار با درآمدی دائمی داشته باشید؟ همان طور که می‌دانید بدون هیچ استثنایی آغاز کردن هر کسب و کاری که به صورت سنتی اداره می‌شود به سرمایه بالایی نیاز دارد که هر کسی نمی‌تواند از پس آن بربیاید.

این مقاله را هم بخوانید:  ۴ قدم تا شناخت فرصت سودمند کسب و کار پرورش قارچ

برای مثال می‌توانید راه اندازی یک فروشگاه لوازم خانگی را تصور کنید. اجاره مغازه و سرمایه خرید اجناسی که می‌خواهید به فروش برسانید حداقل هزینه‌ای هست که لازم دارید. بنابراین در حال حاضر که تمام افراد به شروع کردن یک کسب و کار اینترنتی فکر می‌کنند، آغاز کسب و کاری که به صورت سنتی اداره می‌شود می‌تواند یک ریسک بزرگ مالی برای شما محسوب گردد.

کلام آخر

خیلی خوشحالیم که تا انتهای این مقاله همراه بودید. در این مقاله در کنار هم ضرورت‌های کسب و کار اینترنتی را بررسی کردیم. با توجه به مطالب متوجه شدیم که در حال حاضر با گسترش اینترنت در سراسر جهان و پیشرفت روزافزون تکنولوژی، دنیای واقعی ما در یک دنیای مجازی دیگر نیز جریان دارد. با شروع یک کسب و کار اینترنتی می‌توانید به سادگی محدودیت‌هایی که در مکان و زمان وجود دارد را بشکنید و درآمدی نامحدود را برای خود به وجود آورید. از مهم‌ترین ضرورت‌های کسب و کار اینترنتی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که می‌تواند فرصت‌های نو و فوق‌العاده‌ای را برای صاحبان شرکت‌ها، برای حکومت و برای مردم به وجود آورد. در ادامه لیستی از دلایلی که به شما نشان می‌دهد آغاز یک کسب و کار اینترنتی برای شما ضروری است آورده‌ایم:

  • کسب و کارهای اینترنتی در حال حاضر رو به افزایش هستند و آغاز یک کسب و کار سنتی با این شرایط یک ریسک مالی محسوب می‌گردد.
  • آغاز یک کسب و کار اینترنتی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند نرخ بیکاری را کاهش دهد و برای افراد مختلف جامعه اشتغال ایجاد کند.
  • حتی اگر به عنوان کارمند نیز مشغول فعالیت هستید باز هم می‌توانید کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید و درآمد خود را افزایش دهید.
  • اگر می‌خواهید یک درآمد غیرفعال را برای آینده خودتان به وجود آورید این بهترین گزینه می‌باشد.
کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی رایگان,کسب و کار اینترنتی در منزل,کسب و کار اینترنتی چیست,کسب و کار اینترنتی با موبایل,کسب و کار اینترنتی در منزل رایگان,کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان,کسب و کار اینترنتی نی نی سایت,کسب و کار اینترنتی در منزل نی نی سایت,کسب و کار اینترنتی در ایتا, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 61 تاريخ : سه شنبه 19 دی 1402 ساعت: 17:46

کارآفرین ، نگاهی به ضرورت کارآفرینی در ایران از ۲ زاویه حساس

توسعه یاقتصاد در هر جامعه‌ای بدون شک به خاطر نقش کلیدی کارآفرینی اتفاق میفتد. کارآفرینی را در حال حاضر می‌توان به عنوان یکی از شاخصه‌های رشد اقتصادی کشور معرفی کرد. ضرورت کارآفرینی در ایران به این دلیل است که کارآفرینی می‌تواند منبع اشتغال‌زایی برای جوانان در نظر گرفته شود. علاوه بر این کارآفرینی می‌تواند منبع نوآوری نیز باشد که در ادامه سبب رشد آن کشور می‌شود. کارآفرین‌های نوآور و خلاق همواره در کنار کار و سرمایه در هر کشوری می‌توانند باعث آبادانی آن کشور شوند. اگر کشوری تصمیم دارد که از نظر اقتصادی رشد کند و از نظر اجتماعی در جایگاه خوبی قرار گیرد لازم است بر روی تربیت کارآفرینان نمونه و همچنین گسترش روحیه کارآفرینی در بین مردم سرمایه گذاری کند.

علت این است که کارآفرینان می‌توانند عملکرد بنگاه‌های مختلف کشور از جمله خدماتی و تولیدی را به وسیله به وجود آوردن فرصت‌های جدید شغلی و اقتصادی بهبود ببخشند. در این مقاله از مجموعه مقالات می‌خواهیم به موضوع ضرورت کارآفرینی در ایران بپردازیم و ببینیم کارآفرینی چگونه می‌تواند در توسعه اقتصادی و همچنین اجتماعی یک کشور نقش داشته باشد. در مرحله اول در کنار هم تعریف کاملی از کارآفرینی را می‌خوانیم و یاد می‌گیریم کارآفرین به چه افرادی گفته می‌شود. سپس در ادامه درباره ضرورت‌های آن مطالعه می‌کنیم. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

کارآفرین کیست؟

به طور معمول به افرادی کارآفرین می‌گویند که تجارت و کسب و کار خود را شروع کرده‌اند. علاوه بر این در اغلب موارد کارآفرین فردی است که با آغاز کسب و کار خود به نوعی در زندگی‌اش سرمایه گذاری کرده است. اما تعریف رسمی که برای کلمه کارآفرین آمده است این گونه می‌گوید: کارآفرین فردی است که در جهت تأمین نیازهای خود یا جامعه و یا به دست آوردن سود مالی فرایند کسب و کار و تجارت خود را آغاز کرده است.

هدف کارآفرین از شروع کسب و کار یا تجارت چیست؟

یک کارآفرین با شروع کسب و کار خود باید سعی کند تا به نیازی در جامعه خود پاسخ دهد. معمولاً هدفی که کارآفرین انتخاب می‌کند باید به قدری مهم باشد تا به او انگیزه پیمودن ادامه راه را بدهد. مسیر کارآفرینی مسیری بسیار پر پیچ و خم می‌باشد. تنها یک هدف آتشین است که می‌تواند منبع انگیزه کارآفرین برای تحمل سختی‌های راه شود! ریچارد برانسون درباره هدف گذاری در زندگی‌اش این گونه می‌گوید: “بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین علاقه‌ای که من در زندگی‌ام داشتم این موضوع بود که برای خودم هدف‌هایی را انتخاب کنم که به سختی می‌توانستم به آن‌ها برسم. پس از هدف گذاری من تمام تلاشم را به کار می‌گرفتم تا هرطور شده به آن هدف دست پیدا کنم. بعد از آن به سراغ هدف‌های بعدی و بعدی می‌رفتم.

ضرورت کارآفرینی در ایران از نگاه توسعه اقتصادی

در ادامه تیم دانشگاه کسب و کار لیستی از مواردی که باعث ضرورت کارآفرینی در ایران در موضوع توسعه اقتصادی شده است را برایتان تهیه کرده است:

  • کارآفرینی موجب اشتغال‌زایی در کشور می‌شود.
  • می‌تواند تا حد خوبی رفاه اجتماعی را برای مردم تأمین کند.
  • کارآفرینی ارزش‌ها را تغییر می‌دهد و می‌تواند ماهیت آن‌ها را دگرگون کند. در واقع کارآفرینی باعث به وجود آمدن ارزش‌های جدیدی در جامعه می‌شود.
  • ضرورت کارآفرینی در ایران به این دلیل است که می‌تواند صنایع داخلی را به گونه‌ای تقویت کند و منجر به تکامل آن شود. از همین رو با پیشرفت صنایع داخلی در ایران زمینه رقابت با صنایع خارجی به وجود می‌آید. همین موضوع باعث می‌شود از طریق افزایش صادرات کالاهای ایرانی ارز بیشتری وارد کشورمان ایران شود.
  • افکار جدید، محصولات و خدمات متنوع، سیاست‌های تازه، روش‌ها و راهکارهای نو همه و همه بخشی از دستاوردهای کارآفرینی محسوب می‌گردند. همه این دستاوردها می‌توانند در کنار هم مشکلات جامعه را حل کنند و شرایط زندگی را برای مردم بهبود بخشند.
    این مقاله را هم بخوانید:  روش‌هایی تضمینی برای کسب درآمد اینترنتی از سایت‌های خارجی

اثرگذاری کارآفرینی بر مسائل فرهنگی و اجتماعی و ضرورت آن

از دو زاویه می‌توان تأثیر کارآفرینی را بر روی مسائل فرهنگی و همچنین اجتماعی در ایران بررسی کرد. یکی از زاویه‌های این مبحث دستاوردها و نتایج کارآفرینی است که می‌تواند بر روی جامعه ایران اثرگذار باشد و زاویه دیگر را می‌توان خود فرایند کارآفرینی معرفی کرد. بله خود فرایند کارآفرینی و فرهنگی که در این کار غالب است می‌توانند به خوبی بر روی مسائل فرهنگی جامعه ایران اثرگذار باشند. حتی این تأثیرها می‌تواند منجر به تحولات سیاسی در جامعه شود. در ادامه در کنار هم لیستی از این تأثیرها را بررسی می‌کنیم:

  • یکی از چالش‌های اجتماعی ای که در حال حاضر کشور ما ایران با آن روبه‌رو است، عدم اشتغال جوانان به خاطر رشد جمعیت در سال‌های گذشته می‌باشد. عدم اشتغال می‌تواند پیامدهای خیلی نامناسبی در جامعه داشته باشد. از جمله این پیامدها می‌توان به افزایش فقر و فساد و دزدی اشاره کرد. کارآفرینی می‌تواند با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی نرخ بیکاری را به صورت قابل توجهی کاهش دهد. از همین رو با افزایش نرخ کارآفرینی سلامتی روحی در جامعه نیز به صورت مطلوبی افزایش پیدا خواهد کرد.
  • عدالت در جامعه با گسترش فرهنگی که بر فرایند کارآفرینی غالب است بسط پیدا می‌کند. در جامعه‌ای که برای کارآفرینی و کارآفرینان ارزش زیادی قائل هستند، همه انسان‌ها این فرصت را پیش روی خود می‌بینند تا ایده‌های خود را جامه عمل بپوشانند و از نظر اقتصادی رشد کنند. در چنین جامعه‌ای ایده‌های نو، پشتکار و تلاش است که به عنوان منبع ثروت معرفی می‌شود و نه سرمایه زیاد و یا زمین! استعدادهای نهفته در جامعه‌ای که بر روی گسترش فرهنگ کارآفرینی سرمایه گذاری می‌کند، به خوبی می‌توانند شکوفا شوند و رشد کنند.
    این مقاله را هم بخوانید:  فیلم های روانشناسی + معرفی برترین آثار این ژانر

کلام آخر

خیلی خوشحالیم که تا انتهای این مقاله همراه تیم دانشگاه کسب و کار بودید. در این مقاله در کنار هم متوجه شدیم در دنیای امروز که هر لحظه در حال تحول و پیشرفت است، کامیابی و موفقیت سهم کشورهایی می‌شود که بر روی رابطه معنادار کارآفرینی، قابلیت‌های مدیریتی کشور و همچنین منابع سرمایه گذاری می‌کنند. کشوری می‌تواند مسیر توسعه و پیشرفت را با سرعت طی کند که سران آن اهمیت ضرورت کارآفرینی در کشور را به خوبی درک کنند و برای گسترش آن در جامعه بسترهای لازم را فراهم آورند. مهارت و دانش دو نکته بسیار مهمی است که همه افراد برای شروع کارآفرینی به آن نیاز دارند.

لازم است که سران کشور بسترهای لازم را فراهم کنند تا افراد بتوانند به سادگی به این دو ابزار ارزشمند تجهیز شوند. سپس می‌توانند با استفاده از توانمندی خود در راه ایجاد ارزش‌های نو و جدید حرکت کنند. روحیه کارآفرینی تنها و تنها از طریق پرورش و تربیت نیروهای جوان هر کشوری می‌تواند در جامعه گسترش یابد. رشد اجتماعی و همچنین اقتصادی از مهم‌ترین تأثیرات ارزشمند کارآفرینی در هر کشوری است. آیا شما تا کنون به شروع کسب و کار خود فکر کرده‌اید؟ به نظر شما کارآفرینی در ایران در چه حوزه‌هایی می‌تواند با موفقیت بیشتری روبه‌رو شود؟

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : کارآفرین, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 60 تاريخ : سه شنبه 19 دی 1402 ساعت: 17:42

آموزش شیوه های کسب درآمد از کسب و کار ترجمه

مترجمی توانایی تبدیل متون کتبی و شفاهی از زبان مبدا به زبان مقصد است. این مهارت از اهمیت بالایی در جوامع برخوردار است و به نوعی عامل روابط اجتماعی کشورها با یکدیگر می‌باشد. کسب و کارهای مرتبط با این مهارت نیز انواع مختلفی دارند و می‌توانند در بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. مثلا در روابط سیاسی نمایندگان کشورها، در ترجمه‌ی کتاب‌ها و منابع مختلف، یادگیری دانش‌های بین‌المللی و… اگر شما هم به کسب و کار ترجمه علاقه دارید و می‌خواهید کسب درآمد از آن را آغاز کنید، این مقاله به شما اختصاص دارد.

ترجمه و انواع آن

ترجمه به معنای انتقال معنا و مفهوم از یک زبان به زبان دیگر است. نیاز به وجود ترجمه از زمانی آغاز شد که انسان‌ها در برخورد با مسافرانی از کشورهای دیگر، متوجه ناتوانی در فهم سخنان آن‌ها شدند. شاید در آن زمان افرادی وجود داشتند که می‌توانستند به شکل دست و پا شکسته‌ای منظور گوینده را به اطرافیان بفهمانند و پاسخ آن‌ها را نیز به زبان او برگرداند. اما این عمل حالت وظیفه و شغل نداشت و تنها از سر همدلی و انسان دوستی انجام می‌شد.

آغاز فعالیت‌های مترجمی

کسب و کار ترجمه و کسب درآمد از آن زمانی شکل گرفت که صنعت نوشتن و چاپ در میان جوامع رونق گرفت. پیش از آن نیز پادشاهان و نمایندگان کشورها برای برقراری ارتباط با کشورهای دیگر به مترجمانی نیاز داشتند که به عنوان واسطه‌ای سخنان آن‌ها را برای یکدیگر ترجمه کند و روابط را تسهیل ببخشد. این افراد شغل دائم نداشتند و تنها در مواقع ضروری از دانش آن‌ها استفاده می‌شد.

اما پس از پیشرفت صنعت نگارش و چاپ کتاب، دانش‌آموختگان مترجمی فعالیت‌های رسمی خود را در قالب مترجم آغاز کردند. آن‌ها کتاب‌های دینی، سیاسی، ادبی و درسی را به زبان مقصد برمی‌گرداندند و در قبال آن دستمزد نسبتا خوبی دریافت می‌کردند. امروزه کسب و کار ترجمه از این مرحله فراتر رفته‌ است و در موارد بسیاری کاربرد دارد که در ادامه‌ی مقاله به آن خواهیم پرداخت.

انواع ترجمه

ترجمه‌ بیش از بیست نوع مدل و قالب دارد که بنابر مقصود مترجم از آن‌ها استفاده می‌شود. مشهورترین آن‌ها عبارتند از:

  • ترجمه‌ی کلمه به کلمه

این نوع ترجمه‌ که تحت اللفظی نیز نامیده‌ می‌شود به معنای تبدیل کلمه‌ به کلمه‌ی لغات از زبان مبدا است. برای این کار مترجم می‌تواند با کمک یک فرهنگ لغت تمام کلمات را ترجمه کرده و در کنار هم ردیف کند. این مدل اگرچه راحتی بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد از چند جهت مخاطب را دچار خطا می‌کند؛

این مقاله را هم بخوانید:  درآمد دستگاه استخراج بیت کوین و روش تخمین آن

← دستور زبان جملات را تغییر می‌دهد و فهم متن را دشوار می‌کند.

← معنای اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های زبان مبدا را کاملا تغییر می‌دهد. مثلا اصطلاح “دست از پا درازتر” را در زبان فارسی در نظر بگیرید. ترجمه‌ی کلمه به کلمه آن به انگلیسی معادل است با The arms longer than legs
واضح است که یک خواننده یا شنونده انگلیسی زبان هرگز متوجه معنای این جمله نخواهد شد! حتی به ذهنش هم نمی‌رسد که معنای آن معادل شکست خوردن، به هدف نرسیدن و ناراحتی است.

← علاوه بر این، گاهی مترجم به دلیل ندانستن هم‌نشینی کلمات جای فعل و فاعل و مفعول را عوض می‌کند و معنای متن را به طور کامل تغییر می‌دهد.

  • ترجمه‌ مفهومی

ترجمه‌ی مفهومی برای مترجمان شفاهی و افرادی که به دنبال جمع‌آوری اطلاعات از سایت‌ها و مقالات علمی هستند مناسب‌‌تر است. در این روش مترجم مفهوم کامل متن را به زبان مقصد برمی‌گرداند و به سلیقه‌ی خود بخشی از جملات، کلمات و توصیفات اضافی را حذف می‌کند.

  • ترجمه آزاد

ترجمه‌ی آزاد تا حدودی به ترجمه مفهومی شباهت دارد. در این روش، مترجم با خواندن یا شنیدن متن از آن اقتباس کرده‌ و آن را در قالب دیگری بیان می‌کند. مثلا از یک داستان کوتاه انگلیسی ترجمه آزاد می‌کند و رمان نسبتا کوتاهی با شاخ و برگ ذهنی خود خلق می‌کند. یا یک رمان طولانی را در قالب کمیک و داستان کوتاه ترجمه می‌کند.

  • ترجمه‌ی کامل

ترجمه‌ی کامل مهم‌ترین و جامع‌ترین نوعِ ترجمه‌ است که دشواری بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد. در این روش مترجم باید علاوه بر معنای کامل‌ لغات، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌ها و حتی سنت‌های خاص فرهنگی آن را به زبان مبدا برگرداند. او باید امانت‌داری در متن را رعایت کرده‌ و تا حد امکان لحن و گفتار نویسنده را نیز در اثرش حفظ کند.

این نوع ترجمه برای برگرداندن انواع کتاب‌ها و مقالات علمی دانشگاهی استفاده می‌شود.

کسب و کار ترجمه

تا این بخش از مقاله‌ی دانشگاه کسب و کار با ترجمه و انواع آن آشنا شدید. اکنون قصد داریم به کسب و کار ترجمه و کسب‌ درآمد از آن بپردازیم.
کسب و کار ترجمه همان طور که از نامش مشخص است، فعالیت در حوزه‌ی مترجمی برای سرگرمی یا درآمد است که انواع مختلفی دارد. شما برای فعالیت در این حوزه به چند مهارت اساسی نیاز دارید تا موفق باشید و در کار خود پیشرفت کنید.

مهارت‌های مورد نیاز مترجم

کسب و کار ترجمه بیش از هرچیز به استعداد و علاقه‌ی شما بستگی دارد. چرا که باید مدت‌ها با زبانی غیر از زبان مادری خود همنشینی کنید و آن‌ را زبان دوم خود قرار دهید. پس اگر حس می‌کنید به یک کشور یا زبان خاصی مثل انگلیسی، عربی، فرانسوی و… علاقه دارید بخشی از راه را طی کرده‌اید.

این مقاله را هم بخوانید:  همه چیز درباره دنیای ان اف تی - توکن‌هایی برای کسب درآمد نجومی

پس از آن باید به یادگیری تخصصی آن زبان در دانشگاه یا موسسات مرتبط بپردازید. رمز موفقیت شما در این مسیر مداومت و تکرار است؛ زیرا لغات و اصطلاحات ممکن است پس از مدتی فراموش شوند و تمام زحمات شما را بر باد دهند!

چگونه مهارت‌هایمان را تقویت کنیم؟

یکی از مهم‌ترین روش‌های تقویت مهارت ترجمه، دیدن فیلم و سریا‌ل به آن زبان است. دیدن و شنیدن از تاثیرگذارترین روش‌های یادگیری است که شما در این روش از هر دوی آن‌ها استفاده می‌کنید. علاوه بر این با اصطلاحات و تکه کلام‌های آن زبان آشنا می‌شوید و نکاتی را می‌فهمید که تاکنون در کلاس‌ها و کتاب‌ها ذکر نشده‌اند.

خواندن کتاب به زبان اصلی، گوش دادن موسیقی و پادکست و صحبت با یک دوست آشنا به آن زبان، از دیگر روش‌های تقویت مهارت مترجمی است که بنابر سلیقه و دیدگاه خود می‌توانید آن‌ها را به کار بگیرید.

چگونه از کسب و کار ترجمه به درآمد برسیم؟

  • همکاری با ناشران

بسیاری از مترجمان، ترجمه‌ی کتاب و همکاری با ناشران را پردرآمدترین فعالیت در کسب و کار ترجمه می‌دانند. شما در این شغل پس از بستن قرارداد با ناشر و دریافت پیش‌پرداخت، یک یا چند کتاب را ترجمه می‌کنید و پس از چاپ کتاب درصدی از سود آن را نیز دریافت می‌کنید. اگر کتاب ترجمه‌شده‌ی شما خوش اقبال باشد، ممکن است چندین دوره تجدید چاپ شود و یک منبع درآمد خوب برای شما باشد.

اگر به این شغل علاقه دارید لازم است با تماس با ناشران یا مراجعه حضوری به دفاتر نشر، رزومه و نمونه کار خود را به آن‌ها نشان دهید و در صورت جلب رضایت طرفین قرارداد ببندید.

  • ترجمه‌ی منابع دانشگاهی

بسیاری از اساتید و دانشجویان برای تدوین مقاله و پایان‌نامه از مقاله‌ها و کتاب‌های لاتین استفاده می‌کنند. این افراد اگر مهارت چندانی در ترجمه نداشته باشند از بنگاه‌ها و موسسات مترجمی کمک می‌گیرند تا تحقیقات خود را به زبان فارسی پیش ببرند.

اگر شما مهارت ترجمه‌ی منابع و کتاب‌های دانشگاهی را دارا هستید، با درج آگهی و تبلیغات در سایت‌ها و برنامه‌های مختلف شروع کنید. ممکن است در ابتدای کار پروژه چندانی نداشته‌ باشید؛ اما پس از مدتی می‌توانید کسب و کار مستقل و خوبی از این راه برای خود فراهم کنید.

  • فعالیت در آژانس‌های بین‌المللی

یکی دیگر از انواع کسب و کار ترجمه، فعالیت در مراکز و موسسات بین المللی و برقراری ارتباط با مسافران و مهمانان خارجی است. مهارت مورد نیاز شما در این کسب و کار تسلط کامل بر سخنرانی به زبان‌های دیگر است.
مراکزی چون فرودگاه‌های بین‌المللی، آموزشگاه‌های تدریس زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، هتل‌های بین‌المللی، مراکز توریستی و… به مهارت سخنوری شما نیاز دارند و می‌توانند شما را استخدام کنند.

  • کسب و کار ترجمه در دنیای فیلم و سریا‌ل

برخی از سایت‌ها و برنامه‌های دانلود فیلم و سریا‌ل، برای ترجمه و پخش اختصاصی برنامه‌ها از کاربران خود حق اشتراک دریافت می‌کنند. این سایت‌ها درصدی از حق اشتراک دریافتی خود را در قبال ترجمه‌ی اختصاصی آثار به مترجمان خود پرداخت می‌کنند.

این مقاله را هم بخوانید:  دستورالعمل منحصر به فرد برای اداره یک کسب و کار موفق

اگر شما هم از علاقه‌مندان دنیای فیلم و سریا‌ل هستید و مهارت ترجمه‌ی فارسی آن‌ها را در خود می‌بینید، این کسب و کار به شما اختصاص دارد. البته کسب و کار ترجمه زیرنویس درآمد چندانی ندارد و بیشتر به عنوان یک شغل پاره‌وقت مناسب است.

  • تدریس خصوصی یا آنلاین

یکی از بهترین انواع کسب و کار ترجمه، تدریس آن به صورت خصوصی یا در مراکز آموزش زبان است. این شغل درآمد نسبتا خوبی دارد و اگر به آن علاقه‌مند باشید برایتان بسیار جذاب و آموزنده خواهد بود. شما با تدریس دانش خود در این کسب و کار باعث مرور آموخته‌های خود نیز می‌شوید. به این ترتیب در این مسیر شغلی علاوه بر کسب درآمد، مهارت و تجربه‌ی بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

  • همکاری با شرکت‌ها و موسسات

برخی از شرکت‌ها و موسسات برای اموری چون صادرات و واردات، تولید محتوا، کسب تجربه و مهارت به ترجمه نیاز دارند. به این ترتیب می‌توانند به دنیای وسیعی از اطلاعات و ارتباطات بین‌المللی متصل شوند و فعالیت‌های خود را توسعه ببخشند.

بنابراین کسب و کار ترجمه تنها برای ترجمه‌ی کتاب، فیلم و مقاله کاربرد ندارد. مهم‌ترین دستاورد آن حفظ ارتباطات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی میان کشورهای مختلف است.

سخن پایانی

ترجمه یکی از مهارت‌های مهم در جوامع بشری است. این مهارت موجب برقراری و حفظ روابط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری کشورها می‌شود و انتقال اطلاعات و داده‌ها را فراهم می‌کند. به همین دلیل کسب و کار ترجمه از اهمیت بالایی در کشورها برخوردار است.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : کسب درآمد ترجمه,کسب درامد از ترجمه,کسب درآمد از طریق ترجمه,کسب درامد با ترجمه,کسب درآمد از ترجمه زیرنویس,کسب درآمد از ترجمه کتاب,کسب درآمد از ترجمه قالب,کسب درامد از ترجمه مقاله,کسب درآمد اینترنتی ترجمه,کسب درآمد با ترجمه مقاله, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 30 تاريخ : چهارشنبه 13 دی 1402 ساعت: 17:22

تاسیس شرکت دانش بنیان ، آموزش مراحل گام به گام ثبت شرکت

احتمالا شما هم بارها و بارها عنوان شرکت‌ دانش بنیان را از زبان افراد گوناگون شنیده‌اید و نسبت به این کلمه کنجکاو شده‌اید. هدف ما از نوشتن این مقاله این است که اطلاعات شما را درباره شرکت‌های دانش بنیان افزایش دهیم. همچنین می‌خواهیم درباره تاثیری که این شرکت‌ها بر رشد اقتصادی می‌گذارند آگاهی پیدا کنیم.

قبل از شروع میخواهیم بدانیم که منظور از شرکت دانش بنیان چیست؟ شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌ها و موسسات تعاونی هستند که در راستای کسب درآمد از علوم نوپا مانند اختراعات و اکتشافات ایجاد می‌شوند. برای کسب آگاهی بیشتر و اطلاع از نحوه‌ی ثبت یک شرکت دنش بنیان با ما همراه باشید.

دانش بنیان به چه معناست؟

منظور از دانش بنیان بودن فرهنگی است که در آن علم، دانش و فناوری در کنار یکدگیر قرار می‌گیرد. بنابراین شرکت‌هایی که در زیر گروه دانش بنیان قرار می‌گیرند، باید دائما نیازهای روز را شناسایی کنند و برای این نیازها راه‌ حل مناسبی داشته باشند. از طرفی یک شرکت‌ دانش بنیان باید بتواند اتفاقات آینده را پیش‌بینی کند تا زمانی که با آن‌ها مواجه شد راه‌ حلی مناسب برای حل مسائل را داشته باشد. بروز بودن یکی از مهم‌ترین اصل‌های یک شرکت دانش بنیان است.

شرکت دانش بنیان چیست؟

شرکت‌های دانش بنیان شرکت‌های خصوصی و یا عمومی هستند که با هدف گسترش علم و افزایش ثروت تاسیس می‌شوند. همچنین این شرکت‌ها در  ابتدای تاسیس خود از حمایت مالی برخوردار می‌شوند و در ادامه عامل کسب درآمد و افزایش دارایی می‌شوند. دو عنصر علم و دانش بخش جدایی ناپذیر شرکت‌های دانش بنیان هستند. شرکت‌های دانش بنیان برخلاف شرکت‌های تجاری نیاز زیادی به سرمایه‌ اولیه، تجهیزات تولید، زمین و… ندارند. افرادی اقدام به تاسیس شرکت‌ در زمینه دانش می‌کنند که خود محقق بوده و یا در زمینه علمی و فناوری مشغول به تحقیق می‌باشند.

تعریف دانش بنیان از نگاه قانون

شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، شرکت یا موسسه خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان به‌ ویژه در تولید نرم‌افزارهای مربوط تشکیل می‌شود.

شرکت‌های دانش بنیان چه نوع فعالیتی دارند؟

در واقع شرکت‌های دانش بنیان واسطه‌ای میان ایده‌های تجاری و تولید و توسعه این ایده‌ها می‌باشند. به بیان دیگر ایده‌های نو و قابل پیاده سازی که توسط دانشمندان و محققان ایجاد می‌شوند، در شرکت‌های دانش بنیان به واقعیت تبدیل می‌شوند. به این دلیل است که در ابتدای مقاله بیان کردیم که شرکت دانش بنیان مانند سایر شرکت‌های تجاری نمی‌باشد و سرمایه آن غیرملموس و فکری می‌باشد.

تامین سرمایه یک شرکت دانش بنیانی به چه صورت است؟

تمام شرکت‌هایی که تاسیس می‌شوند یک دغدغه مشترک دارند و آن‌ هم تامین سرمایه می‌باشد. یک شرکت بدون داشتن سرمایه پولی کافی نمی‌تواند دوام بیاورد و روز به روز به ورشکستگی نزدیک‌تر می‌شود. شرکت‌های دانش بنیان نیز در این مورد استثنا نیستند.

راهی که یک شرکت دانش بنیان برای تامین سرمایه خود در نظر می‌گیرد با شرکت‌های تجاری متفاوت است. شرکت‌های دانش بنیان از طریق توسعه علمی و تحقیقی و ارتقا فناوری‌های پیچیده اقدام به کسب ثروت و درآمد می‌کنند. به عبارت دیگر شرکت‌های دانش بنیان با هدف تجاری‌سازی وسودآوری برای واحدهای دانشگاهی و علمی پژوهشی تاسیس می‌شوند. افرادی که در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند، تلاش می‌کنند تا ایده‌های نو و جدید علمی را به واقعیت تبدیل کنند و آن را گسترش دهند. بنابراین تامین سرمایه و کسب درآمد شرکت‌های دانش بنیان از این طریق می‌باشد.

شرکت‌های دانش بنیان در چه زمینه‌هایی تاسیس می‌شوند؟

تا اینجای مقاله متوجه شدید که شرکت‌های دانش بنیان در چه زمینه و چه رشته‌هایی فعالیت می‌کنند. در حالت کلی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تحقیقاتی، فنی و تخصصی، توسعه فناوری، کنترل و نظارت بر تحقیقات پژوهشی فعالیت می‌کنند. عمده حوزه‌هایی که شرکت‌های دانش بنیان در آن فعالیت دارند به شرح زیر می‌باشد:

  • فناوری‌های زیستی و پزشکی
  • تحقیقات بر روی فناوری‌های کشاورزی و تغذیه‌ای
  • حوزه مواد و پلیمر
  • فعالیت‌های مربوط به مخابرات
  • فعالیت‌های مربوط به برق قدرت
  • فعالیت‌های مربوط به سخت‌افزارهای رایانه‌ای
  • تجهیزات پیشرفته پالایش نفت و گاز
  • تولید داروهای پیشرفته
  • ساخت فناوری‌های پیشرفته هوافضایی

شرکت دانش بنیان و انواع آن

شرکت‌های دانش بنیان انواع مختلفی دارند که می‌توان آن‌ها را در دو دسته و با چندین زیر گروه دسته بندی کرد. دسته اول شرکت‌هایی هستند که مالکان آن‌ها تنها اعضای هیئت علمی هستند ولی شرکت‌هایی که در دسته دوم قرار می‌گیرند، مالکان آن‌ها علاوه بر اعضای هیئت علمیه دانشگاه‌ها افراد دیگری نیز می‌باشند. از طرفی دیگر این شرکت‌ها از طریق مزایا و نوع فعالیتی که دارند نیز دسته بندی می‌شوند که این مزایا به شرح زیر است:

شرکت‌های دسته اول (دسته بندی بر اساس مزایا)

  • شرکت دانش بنیان نوپا از نوع اول

طبق ماده یک آیین نامه شرکت‌های دانش بنیان نوپا که در دسته نوع اول قرار می‌گیرند فاقد اظهارنامه مالیاتی هستند و نیاز نیست تا فعالیت‌های مالی یکساله خودشان را جهت پرداخت مالیات به اداره امور مالیاتی ارسال کنند. همچنین این شرکت‌ها برای اینکه جزو دسته اول قرار بگیرند باید کیفیت محصولاتشان در حد نمونه‌های آزمایشگاهی با کیفیت و با فناوری بسیار بالا رسیده باشد. نکته‌ای که باید در ارتباط با شرکت‌های نوع اول بگوییم این است که، شرکت‌های دانش بنیان نوپایی که درآمدی ندارند نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

  • شرکت‌ دانش بنیان نوپا از نوع دوم

این شرکت‌ها نیز مانند نوع اول از پرداخت مالیات معاف هستند و درآمدی ندارند. شرکت‌های نوع دوم از جهات زیادی شبیه به شرکت‌های نوع اول هستند و تنها تفاوت آن‌ها در سطح فناوری و محصولات می‌باشد. محصولات شرکت‌های دانش بنیان نوپا نوع دوم باید از فناوری بسیار بالایی برخوردار باشند تا بتوانند در این گروه قرار بگیرند.

  • شرکت‌های دانش بنیان تولیدی از نوع اول

این شرکت‌ها حداقل ۲۵ درصد از درآمد خود را که از طریق تولید و فروش محصولات کسب کرده‌اند باید برای پرداخت مالیات به حساب اداره امور مالیاتی واریز کنند. همچنین برای اینکه این نوع از شرکت‌ها بتوانند جایگاه خود را در سطح یک حفظ کنند باید سطح فناوری مورد نیازشان برای تولید محصولات بسیار بالا باشد.

  • شرکت‌های دانش بنیان تولیدی از نوع دوم

منظور ما از شرکت‌های دانش بنیان تولیدی نوع دوم شرکت‌های صنعتی هستند که کیفیت محصولات آن‌ها به نمونه آزمایشگاهی رسیده است. این محصولات باید علاوه‌ بر اینکه طراحی مبتنی بر تحقیقات و پژوهش داشته باشند، از سطح فناوری بالایی نیز برخوردار باشند. نوع دیگری از شرکت‌ها هستند که محصولات آن‌ها به مرحله تولید انبوه رسیده و یا کیفیت محصولات آن‌ها در حد نمونه آزمایشگاهی ساخته شده است. محصولات این نوع شرکت‌ها نیز باید از سطح فناوری بسیار بالا برخوردار باشد تا بتوانند جزو دسته اول قرار بگیرند.

شرکت‌های دسته دوم (دسته بندی بر اساس نوع فعالیت)

شرکت‌های دانش بنیانی که در دسته دوم قرار می‌گیرند با توجه به نوع فعالیتشان دسته‌بندی می‌شوند. دسته بندی این شرکت‌ها به شرح زیر است.

  • شرکت‌های دانش بنیان با فعالیت تجاری

این شرکت‌ها با نوع فعالیتی که دارند باعث می‌شوند تا شرکت‌های دانش بنیان دیگر بتوانند به کمک شرکت‌های تجاری وارد مسیر تولید و رونق کسب و کار خود شوند.

  • شرکت‌های دانش بنیان نرم و هویت ساز

این نوع شرکت‌ها باید در کسب و کار خود از خلاقیت زیادی بهره‌مند باشند تا بتوانند در دسته دوم قرار بگیرند. همچنین حیطه فعالیتی شرکت‌های دانش بنیان نرم و هویت ساز در حوزه فرهنگی می‌باشد.

  • شرکت‌های دانش بنیان با فعالیت خدماتی

این شرکت‌ها محصولاتی تولید می‌کنند که در حیطه دانش بنیانی نیست؛ اما محصولات آن‌ها باید از تجهیزات و فرآیندهایی ساخته شده باشد که طبق شرایط آیین‌نامه‌ ارزیابی و تشخیص باشد.

  • شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پروژه‌های مهندسی، تدارکات و اجرا

شرکت‌های دانش بنیان و اهدافی که دنبال می‌کنند

شرکت‌های دانش بنیان برای اهداف مختلفی تاسیس شدند که برخی از این اهداف به شرح زیر می‌باشد.

  1. زمینه توسعه و رشد توانمندی‌های دانشگاه‌ها را افزایش می‌دهد.
  2. افراد متخصص، مخترع، نوآور و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را ترغیب می‌کنند تا نیازهای جامعه را شناسایی و آن‌ها را در حد امکان رفع کنند.
  3. افزایش و ارتقا فرهنگ عمومی کارآفرینی در کشور.
  4. جذب ایده‌های جدید و نو و تبدیل آنها به محصول.
  5. تجاری کردن نتایج تحقیقات علمی.
  6. بالا رفتن میزان درآمد دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی از طریق تحقیقات علمی.
این مقاله را هم بخوانید:  اصول مدیریت ژاپنی چیست+ معرفی اصول و متدهای خاص آن

شرایط لازم برای ثبت شرکت 

شرکت‌های دانش بنیانی که ارائه دهنده خدمات تجاری‌سازی هستند، باید درآمد عملیاتی در اظهارنامه مالیاتی سال مالی گذشته آن‌ها ثبت شده باشد؛ ولی شرکت‌هایی که فضای کار اشتراکی دارند و در نوآوری فعالیت دارند نیاز نیست تا درآمد عملیاتی در اظهارنامه مالیاتی سال گذشته ثبت شده باشد.

شرایط لازم برای ثبت شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه سرمایه گذاری فعالیت می‌کنند به این صورت است که این شرکت‌ها تنها باید اظهارنامه مالیاتی سال گذشته خود را داشته باشند. حتی اگر در این اظهارنامه درآمد عملیاتی ثبت نشده باشد. همچنین حسابرسان رسمی باید صورت‌های مالی سال گذشته این شرکت‌ها را تائید کنند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان

  • تصویر آخرین اظهارنامه مالیاتی که به اداره امور مالیاتی ارسال شده است.
  • اقرارنامه.
  • تصویر کالا و یا محصولی که شرکت تولید می‌کند.
  • تصویر تاییدیه کالا و محصولات.
  • شرکت‌های متقاضی موظف به ارایه تعهدنامه دارا بودن نظام نامه مالی می باشد.
  • اگر بعد از ارسال مدارک بالا و طی شدن مراحل ارزیابی، شرکت به عنوان شرکت دانش بنیان تایید شود، لازم است تعهدات مالی و حسابداری و تعهدات مربوط به معافیت مالیاتی را (اگر موظف به پرداخت مالیات باشید) را ارائه کنید.

نحوه ثبت‌ شرکت دانش بنیان

برای ثبت شرکت بعد از آنکه گزینه ثبت نام را انتخاب کردید نیاز است تا گزینه اطلاع از تعهدات و قوانین شرکت دانش بنیان را تایید کرده و نام شرکت، شناسه ملی شرکت، پست الکترونیکی مخصوص شرکت را وارد کنید. لینکی که برای فعالسازی نیاز دارید و همچنین فرم سامانه به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود. برای تکمیل فرم شرکت دانش بنیان که به ایمیل شما ارسال شده باید در آن اطلاعاتی مانند نام شرکت، نوع شرکت، شماره ثبت، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و آدرس سایت اینترنتی یا آدرس ایمیل شرکتتان را وارد کنید.

در بخش دوم فرم ،شما باید نام کالا یا خدمات و کاربردی که دارد و زمانی که شما به این نوآوری دستیابی پیدا کردید را وارد کنید. همچنین باید جایگاه کالا یا خدمات خود را در چرخه فناوری از میان موارد مطالعات اولیه، مطالعات تکمیلی، نمونه کارگاهی، نمونه آزمایشگاهی و نمونه صنعتی انتخاب کنید. بعد از اینکه فرآیند ثبت شرکت تکمیل شد، نام کاربری به پست الکترونیکی که در سامانه ثبت کردید ارسال میگردد. شما ۵ ساعت زمان دارید تا نام کاربری خودتان را در سامانه ثبت کنید. اگر این ۵ ساعت منقضی شود، نام کاربری از سیستم حذف می‌شود و متقاضی باید مجددا برای ثبت‌نام اقدام کند.

نکته: بعد از اینکه اطلاعات شرکت را در سامانه ثبت کردید، حتما بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید تا تمام عملیات شما در سامانه ذخیره شود.

مراحل ثبت‌نام در سامانه شرکت 

پس از اینکه اطلاعات شرکت و نام کاربری خود را در سامانه ثبت کردید، حال زمان آن است که در سامانه شرکت دانش بنیان ثبت‌نام کنید. مراحل ثبت‌نام به شرح زیر می‌باشد.

این مقاله را هم بخوانید:  انواع کار در منزل ویژه نوجوانان با درآمد بالا

در ابتدا متقاضی باید در سامانه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان ثبت‌نام کند. سپس دبیرخانه کارگروه پس از اینکه مدارک شرکت را بررسی کرد، در صورت کامل بودن آن‌ را به کارگزار جهت ارزیابی ارسال میکند. شرکت متقاضی توسط کارگزار بررسی و ارزیابی می‌شود و کارگزار اطلاعات خود را در سامانه دبیرخانه کارگروه بارگذاری می‌کند.

پس از آن فرایند ارزیابی و صحت اطلاعات و تطبیق آن با آیین نامه توسط دبیرخانه کارگروه بررسی می‌شود و نتیجه آن به کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان ارائه می‌شود. پس از ارسال پرونده به کارگروه ارزیابی و تشخیص، پرونده شرکت در آنجا بررسی می‌شود و نتیجه ارزیابی به دبیرخانه اعلام می‌شود. در آخر نتیجه بررسی دانش بنیان بودن شرکت در کارتابل شرکت و در سامانه مشخص می‌شود.

فرایند ارزیابی و ثبت شرکت دانش بنیان با ثبت نام در سامانه آغاز می‌شود و ۹۰ روز زمان می‌برد تا کالا یا خدمات شرکت در سازمان‌ها بررسی و ارزیابی شود. در صورت تایید شرکت، اطلاعات شرکت دانش بنیان‌ در سامانه منتشر می‌شود.

خدمات شرکت‌های دانش بنیان

  • انجام پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای
  • ارایه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای
  • تولید محصولات با فناوری نوین
  • انجام خدمات نظارتی بر پروژه‌های پژوهشی، ‌اجرایی و مشاور‌‌ای
  • خدمات توسعه‌ی کارآفرینی
  • بوجود آوردن مراکز رشد و خدمات
  • ایجاد و توسعه‌ی کسب‌وکار
  • ارائه خدمات توسعه‌ی محصول جدید
  • مشخص کردن فرصت‌های کارآفرینی
  • خدمات توسعه‌ی فناوری
  • انجام خدمات برای ورود کسب‌وکارها به بازار بین‌الملل و جهانی کردن آن‌ها
  • برنامه ریزی و اجرای طرح های توسعه ی کارآفرینی در سطوح ملی، منطقه‌ای و محلی

تفاوت شرکت‌های دانش بنیان با شرکت‌های استارت آپی

منظور از استارت‌‌آپ سازوکاری نو است که به یکی از نیازهای ما پاسخ می‌‌دهد. مانند اقدامی که دیجی کالا انجام داد و بجای آمازون در ایران فعالیت می‌کند و یا آپارات که همانند یوتیوب در ایران فعالیت دارد. بنابراین استارت آپ با یک ایده نوآورانه همراه است. ولی شرکت دانش بنیان به قصد پیوند بین علم و بازار تاسیس می‌شود و شرکت‌های دانش بنیان تلاش می‌کنند تا از طریق علم، اقتصاد را رونق دهند. از طرف دیگر دولت شرکت‌های دانش بنیانی را حمایت می‌کند و آن‌ها را از پرداخت مالیات معاف می‌کنند.

افرادی که شرکت‌ دانش بنیان ثبت کرده‌اند، اگر آقا باشند از سربازی معاف می‌شوند. تفاوت دیگر آن‌ها در میزان بودجه مورد نیاز برای تاسیس است. برای اینکه بتوان یک شرکت استارت آپی را تاسیس کرد نیاز به بودجه زیادی نیست؛ اما برای تاسیس شرکت‌ دانش بنیانی نسبتا به بودجه زیادی نیاز است. بنابراین شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپی شاید از یکسری جهات شبیه به‌ هم عمل کنند ولی تفاوت‌های اساسی نیز با هم دیگر دارند.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : ثبت شرکت در آلمان,ثبت شرکت در دبی,ثبت شرکت ها,ثبت شرکت,ثبت شرکت در عمان,ثبت شرکتها سامانه,ثبت شرکت دانش بنیان,ثبت شرکت در ایران,ثبت شرکتها تغییرات,ثبت شرکت ها استعلام, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 29 تاريخ : چهارشنبه 13 دی 1402 ساعت: 17:15

اصول وبلاگ نویسی ، مقاله کامل ساخت وبلاگ

وبلاگ نویسی یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در بستر اینترنت انجام دهید. تا قبل از اینکه اینستاگرام به فضای مجازی ورود پیدا کند، وبلاگ نویسی یکی از پرمخاطب‌ترین فعالیت‌هایی بود که افراد انجام می‌دادند. اگر بخواهم وبلاگ نویسی را در یک خط تعریف کنم باید بگویم وبلاگ بستری است که یک و یا گروهی از افراد در آن مطالبی را منتشر می‌کنند.

در ادامه با انواع وبلاگ و راه‌های کسب درآمد از آن آشنا می‌شوید. بنابراین اگر می‌خواهید به جمع وبلاگ نویسان بپیوندید برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

تاریخچه وبلاگ

برای اولین بار بود که از وبلاگ در سال ۱۹۹۴ رونمایی شد. به عبارتی دیگر اولین وبلاگ توسط شخصی بنام جاستین هال در سایت links.net ساخته شد. این ایده آنقدر برای مخاطبین جذاب بود که آن‌ها نیز تصمیم گرفتند به سمت ساخت وبلاگ قدم بردارند. این افراد تمایل داشتند تا در وبلاگ خود گوشه‌ای از زندگی و یا خاطرات خود را به نمایش بگذارند. یکی از این افراد جورن بارگر نام داشت. جورن بارگر کسی بود که کلمه وبلاگ را برای فعالیت در این سایت‌ها انتخاب کرد. به عبارت دیگر جورن به دلیل اینکه افراد برای اولین‌بار وارد دنیای وب شده بودند و در آن خاطرات و اتفاقات روزانه خود را می‌نوشتند، این نوع فعالیت را وبلاگ نام گذاری کرد.

وبلاگ از دو جهت معنی می‌دهد ‌logging web (ورود به وب) و weblog (رخدادهایی که در وب بارگذاری می شوند). با افزایش مخاطبان وبلاگ، وبلاگ‌نویسی به مرور زمان پیشرفت‌ کرد و به جایی رسید که اکنون هست.

تایم لاین پیشرفت و توسعه وبلاگ

  • سال ۱۹۹۴: ساخت اولین بلاگ توسط جاستین هال
  • سال ۱۹۹۷: نام گذاری وبلاگ توسط جورن بارگر
  • سال ۱۹۹۹: راه اندازی open diary
  • سال۲۰۰۲: وبلاگ به بلاگ تبدیل شد و لقب بلاگر به افرادی که از وبلاگ استفاده می‌کردند داده شد. همچنین ‌بلاگ com توسط فردی راه‌اندازی شد که در آن تجربه‌های فرزندپروری سایر مادران نوشته می‌شد.
  • سال۲۰۰۳: سایت تبلیغاتی AdSense گوگل همراه با پلتفرم‌های wordpress و TypePad راه‌اندازی شدند.
  • سال۲۰۰۵: پس‌ از راه‌اندازی یوتیوب جایگاه وبلاگ‌هایی که ویدئو آپلود می‌کردند مستحکم‌تر شد.
  • سال۲۰۰۶: پس از راه‌اندازی توییتر میکروبلاگینگ توسط توییتر معرفی شد.
  • سال۲۰۰۷: راه‌اندازی ‌Tumbrl و ادامه روند میکروبلاگینگ
  • سال۲۰۰۹: خانه سفید آمریکا اولین بلاگ خودش را ساخت.
  • سال ۲۰۱۱: گوگل الگوریتم خود را تغییر داد و بلاگ‌هایی که محتوای بی‌ارزش و یا تکراری داشتند را جریمه کرد.
  • سال ۲۰۱۲: پلتفرم Medium که یک پلتفرم جدید وبلاگ‌نویسی بود و همچنین ‌Puls پلتفرم لینکدین راه‌اندازی شد.
  • سال ۲۰۱۶: wordpress دامنه ‌blog را راه‌اندازی کرد.

وبلاگ نویسی چیست؟

سایت‌های زیادی وجود دارند که افراد می‌توانند از طریق ثبت نام در آن‌ها وبلاگ نویسی را آغاز کنند. وبلاگ نویسی یک فعالیت در بستر اینترنت است که افراد با به اشتراک گذاشتند دیدگاه، سبک زندگی و یا هر موضوعی که به آن علاقه‌‌مند هستند، مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کنند. بنابراین هرچه موضوع و دکور وبلاگ جذاب‌تر باشد مخاطبان بیشتری جذب وبلاگ شما می‌شوند.

چگونه موضوعی جذاب برای وبلاگ نویسی پیدا کنیم؟

شاید تا این نقطه از مقاله وبلاگ نویسی برایتان جالب شده باشد. چیزی که در وبلاگ نویسی مهم است این است که شما حتما خود واقعیتان باشید و سعی کنید با طرز فکر و سلیقه خود اقدام به تولید محتوا در بلاگ کنید. بیشتر مخاطبین دوست دارند افرادی را پیدا کنند تا بتوانند به آن‌ها آنچه که هستند را بدون نقاب نشان دهند. بنابراین زمانی که محیط بلاگ شما صمیمی باشد افراد زیادی را می‌توانید جذب بلاگ خود کنید.

این مقاله را هم بخوانید:  همه چیز درباره واگرایی - ابزاری بی نظیر در تحلیل تکنیکال

همینطور که در ابتدا اشاره کردیم در این بخش از مقاله قرار است به شما موضوعاتی را جهت راه‌اندازی وبلاگ پیشنهاد بدهیم. علاوه‌ بر موضوعات زیر برای اینکه بتوانید علایق خودتان را پیدا کنید، سعی کنید تا بهتر به موضوعی که بیشتر اوقات به آن فکر می‌کنید و یا درباره آن صحبت می‌کنید دقت کنید. اینگونه باعث می‌شود علایق واقعی خودتان را کشف کنید.

  • وبلاگ‌ با موضوع مد و فشن
  • وبلاگ‌ با موضوع غذا
  • وبلاگ‌ با موضوع مسافرتی
  • وبلاگ‌ با موضوع موسیقی
  • وبلاگ‌ با موضوع سبک زندگی
  • وبلاگ‌ با موضوع تناسب اندام
  • وبلاگ‌ با موضوع ترفند(DIY)
  • وبلاگ‌ با موضوع ورزشی
  • وبلاگ‌ با موضوع مالی
  • وبلاگ‌ با موضوع سیاسی
  • وبلاگ‌ با موضوع تربیت فرزندان
  • وبلاگ‌ با موضوع تجاری
  • وبلاگ‌ با موضوع شخصی
  • وبلاگ‌ با موضوع سینمایی
  • وبلاگ‌ با موضوع خودرو
  • وبلاگ‌ با موضوع خبری
  • وبلاگ‌ با موضوع حیوانات خانگی
  • وبلاگ‌ با موضوع گیمینگ
  • وبلاگ‌ با موضوع نقد و بررسی (کتاب، فیلم و…)
  • وبلاگ‌ با موضوع نقاشی
  • وبلاگ‌ با موضوع خیاطی

درباره ایده‌های وبلاگ نویسی

موضوعات بالا مواردی هستند که در زندگی شخصی خود از آن‌ها بسیار استفاده می‌کنیم. برای مثال افرادی که علاقه‌ زیادی به تماشای فیلم و انیمیشن و سریال دارند می‌توانند با بیان نظرات خود درباره موضوع فیلم و سریال و انیمیشن و تحلیل برخی از سکانس‌ها به افراد زیادی در جهت انتخاب و یا عدم انتخاب فیلم و… کمک کنند. این موضوع برای کتاب نیز کاربرد دارد. افرادی که تمایل زیادی به کتاب خواندن دارند می‌توانند با بیان خلاصه کتاب و یا احساسی که پس از خواندن آن کتاب بدست ‌آوردند در وبلاگ خود درباره آن‌ها بنویسید. یا برای موضوع ترفند شما می‌توانید درباره ترفندهایی که برای خانه‌داری، تعمیر ماشین، نجاری و… استفاده می‌کنید در وبلاگ خود بنویسید. وبلاگ نویسی یک دنیای بی‌انتهاست که شما می‌توانید گوشه‌ای از آن‌ را از آن خود کنید.

تفاوت وبلاگ با وبسایت چیست؟

چیزی که وبلاگ را از وبسایت متمایز می‌کند نوع فعالیت آن‌هاست. وبلاگ در ابتدا برای نوشتن خاطرات روزانه و اتفاقاتی که در طول روز برای افراد رخ می‌داد طراحی شد. ولی وبسایت در ابتدا با هدف ارائه خدمات آنلاین وارد بستر وب شد. از طرف دیگر وبلاگ‌ها تحت نظر سایت‌هایی که خدمات ساخت وبلاگ انجام می‌دهند ساخته می‌شوند. درحالی که وبسایت‌ها هاست و دامنه مستقلی دارند و به هیچ سایتی وابسته نیستند.

نکات مهم برای شروع وبلاگ نویسی

از این قسمت تا انتهای مقاله قرار است به شما ساخت وبلاگ را آموزش دهم. اولین و مهم‌ترین مورد در وبلاگ نویسی داشتن ایده برای تولید محتواست. وبلاگ‌های زیادی در گوگل وجود دارند که محتوای خاصی ندارند و تنها از سایر وبلاگ‌ها مطالب را کپی می‌کنند و داخل وبلاگ خودشان قرار می‌دهند. این نوع فعالیت بسیار برای سئو سازی وبلاگ نامناسب است و شما نمی‌توانید وبلاگ خودتان را در معرض دید سایر افراد قرار دهید. بنابراین تلاش کنید تا وبلاگ شما مختص به سبک خودتان باشد و از افکار و قوه تخیل خود برای ساخت وبلاگ کمک بگیرید.

دومین نکته در ساخت وبلاگ، داشتن کامپیوتر و آگاهی داشتن از نحوه کار با کامپیوتر است. شما باید از طریق ورد آفیس محتوای خودتان را بنویسید و اشتباهات آن را رفع کنید. سپس باید از طریق گوگل عکس و فیلم‌های مناسبی را برای محتوای خودتان پیدا کنید(البته بدون عکس هم می‌شود تولید محتوا کرد ولی جذابیت زیادی برای مخاطب نخواهد داشت).

نکته‌ی دیگر این است که شما بتوانید قالب مناسب وبلاگ خودتان را پیدا کنید و در وبلاگ بارگذاری کنید. برای پیدا کردن قالب مناسب پمی‌توانید از سایت‌هایی کمک بگیرید که اقدام به طراحی قالب وبلاگ می‌کنند. تعداد زیادی قالب وجود دارد که بصورت رایگان در اختیار افراد قرار داده شده‌اند. شما می‌توانید برای شروع از قالب‌های رایگان استفاده کنید. پس از اینکه وبلاگ و محتوای شما آماده شدند، می‌توانید فعالیت در وبلاگ خودتان را آغاز کنید.

این مقاله را هم بخوانید:  لیستی از کسب و کارهای جدید و پر سود در سال ۱۴۰۲

اولین گام برای وبلاگ نویسی

 بعد از یافتن ایده، اولین گام ساختن وبلاگ است. برای اینکه بتوانید وبلاگ بسازید نیاز است تا از سایت‌های وبلاگ ساز ایرانی کمک بگیرید. در ادامه چند سایت به شما معرفی می‌کنم که می‌توانید از طریق آن‌ها وبلاگ خودتان را بسازید.

  • بلاگفا
  • بلاگ اسکای
  • رز بلاگ
  • نینی وبلاگ
  • پارسی بلاگ

آموزش قدم به قدم ساخت وبلاگ

برای اینکه بتوانید وبلاگ نویسی را شروع کنید نیاز است تا نکاتی را رعایت کنید:

  • نکته اول: در بخش نام کاربری باید از اسامی یونیک و لاتین استفاده کنید. در اصل شما نمی‌توانید نام کاربری تکراری برای خودتان انتخاب کنید. برای این کار نیاز است تا چندین نام مختلف را با اعداد ترکیب کنید تا بتوانید نام کاربری خود را بسازید.
  • نکته دوم: در بخش کلمه عبور باید از رمزی استفاده کنید که حدس زدن آن راحت نباشد. همچنین در رمز خود سعی کنید از حروف بزرگ لاتین و اعداد استفاده کنید.
  • نکته سوم: آدرس سایت شما ترکیبی از نام کاربری و آدرس سایتی است که در آن قرار است وبلاگ درست کنید. پس سعی کنید نام کاربری مرتبط با موضوع وبلاگ باشد.
  • نکته چهارم: برای ثبت‌نام به یک ایمیل فعال که به صندوق پیام‌های آن (inbox) دسترسی دارید، نیاز دارید. به این دلیل که پس از اتمام ثبت‌نام نیاز است تا از طریق ایمیل وبلاگ خود را فعال کنید.

اکنون پس از اینکه از طریق ایمیل وبلاگ خود را فعال کردید می‌توانید فعالیتتان را شروع کنید.

چگونه از طریق وبلاگ‌ نویسی کسب درآمد کنیم؟

برای اینکه بتوانید از طریق وبلاگ نویسی کسب درآمد کنید در ابتدا باید محتوای جذاب و یونیکی تولید کنید. برای اینکه بتوانید از عهده‌ی این کار با موفقیت برآیید باید برای تمام محتواهایی که قرار است در وبلاگ خود منتشر کنید برنامه داشته باشید. به عبارت دیگر باید تقویم محتوایی داشته باشید. همچنین نکته‌ی دیگری که به شما کمک می‌کند تا مطالب جذاب و یونیکی داشته باشید این است که درباره موضوعاتی تولید محتوا کنید که ذهن مردم را مشغول به خود می‌کند. برای مثال ما در سایت پول یابی درباره موضوعاتی از قبیل انواع روش‌های بازاریابی، انواع استراتژیک، مسائل مالی، روش‌های کسب درآمد و… بطور ساده و کامل صحبت کرده‌ایم. بنابراین هرفردی که تمایل داشته باشد کارآفرینی کند، سایت ما یک مشاور مناسب برای او به حساب می‌آید.

همچنین نکته‌ی مهمی که باید رعایت کنید این است که سعی کنید از کلمات کلیدی مناسب و متناسب با موضوعی که درحال فعالیت در آن هستید استفاده کنید. کلمات کلیدی مناسب باعث می‌شوند تا درهنگامی که  افراد راجع به موضوعی که در حیطه موضوع وبلاگ شما هست در گوگل جست‌وجو کنند، وبلاگ شما به آن‌ها از طرف گوگل پیشنهاد شود.

نکته‌ی مهم دیگری که باید قبل از تصمیم به کسب درآمد از وبلاگ، رعایت کنید این است که مخاطبان خودتان را دعوت به گفت و گو و یا ‌call to action کنید. زمانی که مخاطبان شما برای شما نظرات خودشان را کامنت می‌کنند و زمانی که شما به این کامنت‌ها پاسخ می‌دهید یک رابطه صمیمی بین شما و مخاطب شما ایجاد می‌شود. در اصل شما اعتماد مخاطب خود را جذب کرده‌اید.

ایده‌هایی برای کسب درآمد از وبلاگ

یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب درآمد از طریق بستر اینترنت، نوع تبلیغ و توضیحاتی است که ما از یک محصول در وبسایت و یا وبلاگ خود ارائه کرده‌ایم. بنابراین افرادی که تولید محتوای قوی انجام می‌دهند و همیشه وبلاگ آن‌ها بروز است می‌توانند از طریق همکاری در فروش اقدام به کسب درآمد کنند.

روش دیگری که می‌توان از طریق وبلاگ کسب درآمد کرد داشتن لینک شخصی است. منظور از لینک شخصی این است که شما در سایت‌هایی مانند آپلود بوی، اوپیزو و امثال این سایت‌‌ها ثبت نام کنید و با تبدیل هر نوع از فایل به لینک اختصاصی خودتان کسب درآمد کنید. برای مثال شما یک فایل موسیقی را تبدیل به لینک شخصی خود می‌کنید و هر فردی که از طریق این لینک موسیقی را دانلود کند برای شما یک درآمد حساب می‌شود.

همچنین می‌توانید ویدئوهایی را در وبسایت آپارات آپلود کنید و لینک آن را در وبلاگ خودتان قرار دهید. زمانی که تعداد بازدید ویدئوی شما به یک حد نصاب برسد آپارات به شما مبلغی را پرداخت می‌کند. همچنین اگر وبلاگ شما بازدید بالایی داشته باشد، شما می‌توانید از طریق تبلیغات کسب درآمد کنید. بصورت کلی ایده‌‌های کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی به شرح زیر است:

  • تبلیغات: تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی،لینک‌‌های متنی، تبلیغات پادکستی و…
  • بازاریابی پورسانتی: برنامه‌های خصوصی پورسانتی و تبلیغ خرید کالا از فروشگاه اینترنتی مثل دیجی‌کالا
  • فروش محصولات
  • ارائه خدمات مثل مشاوره و…

چگونه یک وبلاگ جذاب داشته باشیم؟

چیزی که در ابتدا و در نگاه اول یک وبلاگ را جذاب و ترغیب کننده می‌کند مطالب آن نیست بلکه نوع چیدمان و رنگی است که وبلاگ شما دارد. باید مخاطب در لحظه اول با وبلاگ شما احساس راحتی کند و این احساس را پیدا کند که می‌تواند به راحتی به تمام مطالب وبلاگ شما دسترسی داشته باشد. همچنین نکته‌ی دیگری که باعث می‌شود وبلاگ شما بسیار جذاب شود استفاده از رنگ در پس زمینه و سایر نقاط وبلاگ است.

البته ذکر این نکته ضروری است که رنگ به همان میزانی که باعث جذب مخاطب است، می‌تواند مخاطب را به همان میزان دفع کند طوری که سایه مخاطب نیز از وبلاگ شما عبور نخواهد کرد. استفاده از رنگ‌های تیره و با کنتراست بالا باعث می‌شود که چشمان مخاطب اذیت شود و تمایلی برای ماندن در وبلاگ شما نداشته باشد. همچنین سعی کنید از بنرهای تبلیغاتی به تعداد بالا استفاده نکنید؛ زیرا به مخاطب خود این احساس را می‌دهید که وبلاگ شما صرفا برای نشان دادن تبلیغات ساخته شده است و هدف دیگری ندارد.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : وبلاگ , وبلاگ نویسی , بلاگ , کسب درآمد, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 29 تاريخ : چهارشنبه 13 دی 1402 ساعت: 15:56

آموزش کسب و کار جهت موفقیت

آیا شما هم دوست دارید کسب و کار خود را شروع کنید؟ قبل از هر اقدامی باید بدانید که شروع کسب و کار نیز مانند هر فعالیت دیگری نیازمند آموزش می‌باشد. در هنگام گذراندن آموزش کسب و کار باید بدانید بهترین زمان برای آغاز کسب و کار شما چه زمانی می‌باشد؟ باید بیاموزید که در صورت شکست در هرجای مسیر چه واکنشی باید نشان دهید. علاوه بر این موارد لازم است آگاه باشید با توجه به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید و منابعی که در اختیار دارید بهترین کسب و کار مناسب شما چیست و چگونه می‌توانید پرسودترین کسب و کار ممکن را آغاز کنید؟

تمام این سؤالات گوشه‌ای از تمام نگرانی‌هایی است که همه افراد هنگام آغاز کسب و کار خود دارند. اگر بدون آموزش کسب و کار و پاسخ دقیق به این سؤالات شروع کنید، احتمال شکست شما در این راه بسیار است. اگر اولین بار است که می‌خواهید کسب و کار مخصوص خود را آغاز کنید باید بگویم ترس و دلهره شما کاملاً عادی می‌باشد.

مسیری که پیش روی شماست، مسیر تاریکی است که احساس می‌کنید نمی‌توانید بر آن تسلط بیابید و یا حرکات خود را در تاریکی کنترل کنید. شما می‌توانید با آموزش قبل از هر اقدامی ترس و دلهره خود را کاهش دهید و با پاسخ دقیق به سؤالات پیش از اقدام، بر تسلط خود بر مسیر بیفزایید. در این مقاله می‌خواهیم به موضوع آموزش کسب و کار بپردازیم و به برخی سؤالات شما در این باره پاسخ دهیم. ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

تجربه؛ فانوسی در مسیر کسب و کار

همان طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، اگر برای نخستین بار می‌خواهید کسب و کار خود را آغاز کنید، احساس ترس و نگرانی موضوعی کاملاً عادی می‌باشد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید قبل از آغاز هر اقدامی انجام دهید این است که با افراد با تجربه در آن مسیر هم‌کلام شوید و از تجربیات آن‌ها بهره ببرید. تجربه در مسیر تاریکی که هیچ شناختی از آن دارید همچون فانوس برای شما عمل می‌کند و راه را برای شما روشن خواهد کرد.

آموزش کسب و کار هنگامی که توسط افراد با تجربه در این مسیر انجام شود همانند این است که این فانوس را به دست شما می‌دهد. در ادامه قرار است مرحله به مرحله در کنار هم قدم‌هایی را که باید برای راه اندازی کسب و کار خود بردارید مرور کنیم. این مقاله آموزش کامل کسب و کار نیست؛ اما می‌تواند راه را برای شما روشن کند و از ترس و دلهره شما بکاهد.

مروری بر مراحل آموزش کسب و کار

این که می‌خواهید کسب و کار اول خود را از ابتدا شروع کنید و یا این که این دهمین کسب و کاری است که آغاز کرده‌اید تفاوتی ایجاد نمی‌کند. در هر دو صورت لازم است در آغاز ایده یابی انجام دهید. از طریق آموزش کسب و کار بتوانید برنامه‌ای جامع و کامل برای کسب و کار خود بچینید و بیزینسی را که آغاز کرده‌اید به صورت دقیق اعتبارسنجی کنید. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنم مطالب این مقاله را با دقت بخوانید و راه را برای خود روشن‌تر کنید.

۱. یافتن ایده اولین مرحله از آموزش کسب و کار

هر دوره‌ای آموزش کسب و کار را خریداری کنید، بدون شک در اولین مرحله به شما آموزش می‌دهند که چگونه ایده‌ای مناسب برای آغاز کسب و کار خود پیدا کنید. ایده یابی را می‌توان پررنگ‌ترین، مهم‌ترین و همچنین اولین قدمی دانست که برای آغاز هر کسب و کاری باید برداشته شود. می‌توانید با هم‌کلام شدن با افراد باتجربه در حوزه کسب و کار ایده‌های بسیار خوبی را برای آغاز پیدا کنید. اما در این جا می‌خواهیم نکات بسیار مهمی را که هنگام ایده پردازی باید آن‌ها را در نظر بگیرید برای شما شرح دهیم. لازم به ذکر است که اگر از قبل ایده مشخصی برای آغاز کسب و کار خود پیدا کرده‌اید، نیاز نیست این مرحله را بخوانید و می‌توانید وارد مرحله بعدی شوید.

این مقاله را هم بخوانید:  چگونه وام کسب و کار دریافت کنیم؟ [به‌روزرسانی ۱۴۰۲]

اگر می‌خواهید ایده‌ای پیدا کنید که کاملاً با شرایط شما تطبیق دارد و برای شما مناسب است، چند سؤال مهم و اساسی وجود دارد که قبل از هر قدمی ابتدا باید به آن‌ها پاسخ دهید. پاسخ دادن به این دسته سؤال‌ها شما را راهنمایی می‌کند که در قدم اول بتوانید ایده‌ای را پیدا و انتخاب کنید که درآمدزایی خوبی برای شما دارد و در قدم بعدی گوشه‌ای از مشکلات مردم را به صورت واقعی برطرف می‌کند.

سؤال‌هایی که برای ایده پردازی لازم است از خود بپرسید

در این قسمت سؤال‌هایی که لازم است درباره پاسخ آن‌ها در جهت ایده پردازی تفکر کنید را برایتان آورده‌ایم:

  • چه مسئله‌ای در زندگی وجود دارد که مردم و یا من را آزار می‌دهد؟ به‌عنوان‌مثال مسائلی مانند بالا بودن هزینه حمل و نقل و همچنین دسترسی سخت و اندک مردم به تاکسی‌ها باعث شد که ایده تاکسیرانی اینترنتی برای اولین بار شکل بگیرد.
  • چه موضوع و یا تکنولوژی جدیدی در راه است؟ به‌عنوان‌مثال می‌توان به VR و یا هوش مصنوعی اشاره کرد. از تکنولوژی‌هایی که قرار است به زودی همه گیر شوند، برای ایده پردازی و یا پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنید.
  • آیا موضوعی وجود دارد که شما بتوانید آن را بهبود ببخشید؟ به‌عنوان‌مثال فردی تصمیم گرفت که موتورسیکلت‌ها را بهبود ببخشد به همین خاطر ایده دوچرخه‌های برقی به ذهنش رسید.
  • تقاضای مردم بیشتر در چه زمینه‌ای است؟ اطرافیان شما به چه حوزه‌ای بیش از همه علاقه و توجه نشان می‌دهند؟ آیا احساس می‌کنید که می‌توانید تقاضا و نیاز آن‌ها را در این حوزه‌ها برطرف کنید؟
  • چه ایده‌هایی در کشورهای پیشرفته‌تر وجود دارد که هنوز در کشور ما اجرایی نشده است؟ این سؤال بسیار می‌تواند به ایده پردازی کمک کند. احتمالاً می‌دانید که اسنپ در کشور ما خود ایده‌ای است که از روی ایده خارجی در کشورهای پیشرفته به نام UBER کپی شده است.

با پاسخ دادن به همین چند سؤال ساده قول می‌دهم که می‌توانید به حداقل پنج ایده جذاب و عملی برای آغاز کسب و کار خود برسید. پس از این که لیستی از ایده‌های خود درست کردید حال می‌توانید با توجه به شرایط، منابع و علایق خود ایده‌ای که مناسب شماست را انتخاب کنید.

اعتبار سنجی ایده؛ قدمی مهم در آموزش کسب و کار

در این مرحله که اعتبارسنجی نام دارد، باید مشخص کنید که ایده انتخابی آیا واقعاً ایده‌ای مناسب است؟ می‌تواند برای شما درآمدزا باشد؟ آیا واقعاً قادر هست که مشکلات مردم را برطرف کند؟ در این مرحله از آموزش کسب و کار، ما سه قدم را طی می‌کنیم تا متوجه شویم ایده انتخابی ما مناسب است یا خیر! در ادامه سه سؤال را بررسی می‌کنیم. تا انتهای این مقاله همراه تیم دانشگاه کسب و کار بمانید.

  • ایده‌ای که انتخاب کرده‌اید به چه اندازه‌ای می‌باشد؟

کسانی که تازه می‌خواهند کسب و کاری را آغاز کنند و تجربه زیادی در حوزه کسب و کار ندارند به طور معمول نسبت به بازارهای کوچک بی اهمیت می‌شوند. آن‌ها بر این باورند که بازارهای کوچک درآمدزایی مناسبی ندارند به همین دلیل به آن‌ها بی توجهی می‌کنند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هرچقدر بازار بزرگ‌تر باشد به این معنا نیست که برای شما مناسب‌تر است و یا درآمدزایی بهتری برای شما خواهد داشت. شما باید اندازه بازاری که انتخاب می‌کنید و فرصت‌هایی که در آن بازار وجود دارد را بررسی کنید و مطمئن شوید که با آن چه از کسب و کار خود می‌خواهید تطابق دارد.

به‌عنوان‌مثال ممکن است شما ایده‌ای را در سر خود داشته باشید که در کشوری دیگر دارای بازار بسیار بزرگی می‌باشد؛ اما پس از این که بررسی‌های لازم را انجام می‌دهید، متوجه می‌شوید که این ایده در منطقه شما تقاضای زیادی ندارد. علاوه بر این موضوع باید به حاشیه سود نیز توجه کنید ممکن است یک ایده با این که تقاضای زیادی برایش وجود نداشته باشد؛ اما حاشیه سود بالایی داشته باشد و همین موضوع باعث شود ایده بسیار درآمدزایی به حساب بیاید و یا برعکس این مثال! امکان این موضوع نیز وجود دارد که حاشیه سود ایده‌ای پایین باشد؛ اما چون متقاضی برای آن همیشه وجود دارد منجر به سوددهی بالایی برای شما گردد. به همین دلیل همه جوانب را باید در نظر بگیرید و فقط بر اساس یک فاکتور نتیجه گیری نکنید.

  • بازار انتخابی شما رو به نزول و یا روبه‌رشد است؟

در هر آموزش کسب و کار یاد می‌گیرید که برای اعتبار سنجی ایده خود باید بدانید بازاری که انتخاب کرده‌اید بازاری در حال رشد است و یا نه در سال‌های بعدی رو به نزول خواهد بود؟ در واقع این سؤال نشان می‌دهد که اگر بازار انتخابی شما در حال حاضر بازار بزرگی نیست در آینده می‌تواند رشد کند و بزرگ‌تر شود یا خیر! پاسخ این سؤال نشان دهنده راهی است که پیش روی شما قرار می‌گیرد. بگذارید برایتان مثالی بیاورم تا این موضوع را بهتر درک کنید.

این مقاله را هم بخوانید:  آشنایی با کسب و کار تولید زغال - تجارتی وسوسه انگیز اما پرچالش

فرض کنید به خاطر سرعت پایین اینترنت در یک شهرستان کوچک، مردم آن جا استقبال مناسبی از تاکسی‌های اینترنتی نداشتند. ممکن است این ایده به ذهن شما خطور کند که شاید شروع کسب و کار تاکسیرانی تلفنی در این شهرستان می‌تواند فکر مناسبی باشد و سوددهی بالایی نیز داشته باشد. اما باید به این نکته توجه کنید که این کسب و کار در دراز مدت دچار نزول می‌شود و نه رشد! به این علت که حتماً در آینده‌ای نزدیک سرعت اینترنت در آن شهرستان ارتقا پیدا می‌کند و مردم دیگر سمت تاکسیرانی تلفنی نمی‌روند. همین مثال ساده نشان می‌دهد که چگونه نزول بازار می‌تواند یک کسب و کار را به طور کلی از بین ببرد.

  • مزیت رقابتی شما نسبت به سایر کسب و کارها چیست؟

سؤال سومی که در آموزش کسب و کار درباره ایده از شما پرسیده می‌شود، این است که ایده‌ای که می‌خواهید آغاز کنید چه مزیت رقابتی نسبت به سایر کسب و کارها در همان حوزه دارد؟ اگر قرار است وارد بازار کار خاصی شوید و همانند سایر فعالان آن بازار به فعالیت بپردازید، قطعاً با پایان خوبی در کسب و کار خود مواجه نخواهید شد. به همین دلیل لازم است در همان ابتدای کار قبل از این که کسب و کار خود را آغاز کنید، مزیتی رقابتی برای خود تعیین کنید تا بتوانید به وسیله آن مزیت متقاضی‌ها را به سمت خود جذب کنید.

۲. انتخاب نام کسب و کار قدم دوم در آموزش کسب و کار

معمولاً کسانی که تصمیم می‌گیرند کسب و کار خود را آغاز کنند، زمان بسیار زیادی را صرف این می‌کنند که برای کسب و کار خود نامی دلخواه برگزینند. این صرف زمان طولانی اصلاً موضوع خوبی نیست. به همین دلیل دانشگاه کسب و کار به شما پیشنهاد می‌دهد که تنها دو روز را برای این که بتوانید نامی دلخواه انتخاب کنید کنار بگذارید. زیرا صرف زمان طولانی باعث می‌شود که زمان‌های طلایی خود را از دست بدهید و همچنین آغاز کسب و کار خود را دائم به عقب بیندازید. اما نکته‌هایی برای انتخاب نام مناسب وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

اول این که نامی که برای برند خود انتخاب می‌کنید حکم نماینده شما را در بازار دارد. هنگامی که تصمیم می‌گیرید کسب و کار خود را تبلیغ کنید این نام قرار است استفاده شود. زمانی که می‌خواهید بازاریابی کنید و مشتری جذب کنید نام کسب و کار شما اولین چیزی است که مخاطب شما می‌شنود. مخاطب با شنیدن نام کسب و کار شما، خدمات و یا محصولاتی را که ارائه می‌دهید در ذهنش تصور می‌کند. برای این که دقیق‌تر بتوانید نام کسب و کار خود را انتخاب کنید باید توجه داشته باشید که نام انتخابی شما دارای ویژگی‌های مهم زیر باشد:

  • کوتاه باشد.
  • به سادگی بتوان آن را تلفظ کرد.
  • ساده باشد.
  • یکتا باشد تا کسب و کار شما با کسب و کار دیگری اشتباه گرفته نشود.
  • بتواند در ذهن مخاطب ماندگار شود.
  • برای ایجاد سایت، دامنه آن در اینترنت موجود باشد.
این مقاله را هم بخوانید:  اطلاعات ضروری درباره کارآفرینی از صفر که باید بدانید!

۳. نوشتن برنامه؛ قدم سوم در آموزش کسب و کار

نکته جالبی که در اغلب کسب و کارهای شکست خورده به چشم می‌آید این موضوع است که هنگامی که از صاحبان این کسب و کارها درباره بیزینس پلن و یا همان برنامه کسب و کارشان سؤال می‌کنید، آن‌ها حتی نمی‌دانند برنامه کسب و کار چیست! به همین دلیل است که باید در آموزش کسب و کار به خوبی درباره بیزینس پلن مطالعه کنید و سعی کنید عضوی از گروه این افراد نباشید. برنامه کسب و کار خود را باید قبل از شروع کسب و کار بنویسید نه بعد از آن! پیشنهاد تیم دانشگاه کسب و کار این است که در ابتدا اندکی زمان بگذارید تا بیزینس پلنی کامل برای کسب و کار خود بنویسید.

این کار دو مزیت برای شما به همراه دارد. اول این که احتمال شکست کسب و کار شما را کاهش می‌دهد. دومین مزیت این که کمک می‌کند راهی که باید در ماجراجویی کسب و کار خود طی کنید را برای شما روشن‌تر می‌کند. برنامه‌ای که برای کسب و کار خود می‌نویسید نه باید خیلی طولانی باشد و نه خیلی کوتاه! چند صفحه برای نوشتن برنامه‌ای که برای کسب و کار خود دارید کافی می‌باشد. در قسمت زیر سؤال‌هایی را برای شما آورده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم پاسخ آن‌ها را در برنامه کسب و کار خود بنویسید.

سؤال‌هایی که در قدم سوم باید پاسخ دهید

در ادامه سؤال‌هایی آمده است که لازم است در برنامه کسب و کار خود به آن‌ها پاسخ دهید:

  • بازار هدف شما چه کسانی هستند؟ چه کسانی قرار است از محصول و یا خدمات شما استفاده کنند؟
  • پس از گذشت شش ماه از کسب و کار خود انتظار چه میزان پیشرفتی را دارید؟
  • اهداف شما برای یک سال آینده کسب و کارتان چیست؟
  • چگونه می‌توانید از نظرات مختلف مخاطبان محصول و یا خدمات خود بهره‌مند شوید؟
  • از چه راهی می‌خواهید درباره مشتریان و یا خدمات و محصولی که ارائه می‌دهید اطلاعات کسب کنید؟
  • نقاط قوت و یا ضعف رقیبان بازاری که در آن فعالیت می‌کنید را مشخص کنید.
  • شما چه مزیتی نسبت به رقبای خود دارید که منجر به جذب مشتری می‌گردد؟
  • نقاط ضعف خود را مشخص کنید.
  • سرمایه اولیه شما برای شروع کسب و کار چقدر است؟ چه مقدار سرمایه اولیه نیاز دارید؟

برای شروع کسب و کار خود همین که به این چند سؤال پاسخی دقیق و روشن بدهید کفایت می‌کند. اما پس از گذشت حدوداً یک ماه از آغاز کسب و کارتان لازم است بیزینس پلنی جامع و دقیق برای کسب و کار خود بنویسید. دوره‌های مختلفی برای آموزش کسب و کار چه به زبان فارسی و چه انگلیسی حتی به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد که می‌توانید بهره کافی را از آن‌ها ببرید.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : کسب و کار موفقیت,رازهای موفقیت در کسب و کار,راههای موفقیت در کسب و کار,عوامل کلیدی موفقیت کسب و کار,کسب و کارهای موفقیت,نمونه کسب و کار موفقیت,موفقیت کسب و کار کارآفرینی,موفقیت کسب و کار مقاله,موفقیت کسب و کار pdf,پادکست موفقیت کسب و کار, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 28 تاريخ : چهارشنبه 13 دی 1402 ساعت: 15:49

آموزش کسب و کار پولساز و پردرآمد پرورش قارچ

آیا تا کنون برای شما هم سؤال شده است که چگونه می‌توانید کسب و کار پرورش قارچ راه بیندازید؟ به نظر شما با چه سرمایه اولیه‌ای می‌توانید وارد این بازار کار شوید؟ چه راه‌هایی وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها وارد این حوزه شد و از پرورش و یا فروش قارچ درآمد خوبی کسب کرد؟ در این مقاله می‌خواهیم به موضوع کسب و کار پرورش قارچ بپردازیم و به پاسخ همه سؤال‌هایی که در ذهنتان دارید برسیم.

کلاس‌های مختلف آموزشی‌ وجود دارند که به علاقه‌مندان ورود به این حوزه آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با شرکت در این کلاس‌ها با اطلاعاتی مفید به فعالیت در این کسب و کار بپردازید. همان طور که می‌دانید قارچ یکی از مواد غذایی‌ای می‌باشد که به دلیل خواص منحصر به فرد و بسیار خوبی که دارد مورد تقاضا و علاقه مردم می‌باشد. در حال حاضر در سبد غذایی اکثر افراد جامعه قارچ وجود دارد. از خود قارچ می‌توان به عنوان یک غذای کامل نام برد. به همین دلایل این ماده غذایی از بازار مصرف بسیار زیاد و خوبی برخوردار است. خیلی از افراد به کسب و کار پرورش قارچ به عنوان یک شغل جانبی در کنار فعالیت اصلی شغلی خود نگاه می‌کنند. در ادامه با تمامی راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن‌ها وارد این حوزه کاری شوید آشنا می‌شویم. ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

نحوه پرورش و تولید قارچ

شما برای شروع و راه اندازی هر کسب و کاری که در ذهن خود دارید باید از قبل درباره آن مطالعه کرده و دانش ضروری ورود به آن حوزه کاری را فرا بگیرید. علاوه بر دانش مورد نیاز آن کسب و کار لازم است که مهارت‌های مورد نیاز آن کسب و کار را نیز داشته باشید. فراموش نکنید که در این راه علاقه نیز بسیار موضوع مهمی است. تحمل کردن دشواری‌های راه هر کسب و کاری فقط با علاقه به آن میسر می‌شود. خبر خوب این است که پرورش قارچ کسب و کاری می‌باشد که شما می‌توانید آن را در هر ابعادی تأسیس کنید.

پرورش قارچ شما می‌تواند به بزرگی یک مزرعه باشد و یا می‌تواند بخش کوچکی از خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید باشد. اما نکته اصلی این جا است که در هر صورت لازم است اطلاعات و دانش مورد نیاز این کسب و کار را فرا بگیرید. خوشبختانه در حال حاضر کلاس‌های مختلف آموزشی در این زمینه برگزار می‌شود که شما می‌توانید به صورت حضوری و یا مجازی در آن‌ها شرکت کنید. هر فردی با هر دانش و تحصیلاتی امکان حضور و شرکت در این دوره‌ها را دارد و می‌تواند پس از فراگیری دانش مورد نیاز برای پرورش قارچ، کسب و کار خود را در هر مکانی که در نظر دارد آغاز کند

 

دوره‌های آموزشی کسب و کار پرورش قارچ

در این دوره‌های آموزشی مطالب مختلفی که برای شروع این کسب و کار لازم است به صورت عملی و کاربردی تدریس می‌شود. از جمله این مطالب می‌توانیم به موضوعاتی چون روش و چگونگی کاشت بذرهای قارچ، نحوه تنظیم کردن تهویه و همچنین رطوبت هوای پرورش قارچ، فضای مورد نیاز پرورش و تولید قارچ، روش‌های نگهداری از قارچ‌ها، مقدار کمپوست مورد نیاز برای کاشت اولیه قارچ و … اشاره کرد. در ادامه این مقاله به اختصار به توضیح هر یک از این موضوع‌ها می‌پردازیم. تا انتهای این مقاله تیم دانشگاه کسب و کار را همراهی کنید.

  • چه فضایی برای پرورش و تولید کردن قارچ مناسب است؟

برای پرورش و تولید قارچ ما از اسپورها استفاده می‌کنیم. برای رشد مناسب اسپورها لازم است که آن‌ها در محیطی قرار بگیرند که مناسب آن‌ها می‌باشد. از معروف‌ترین و پرکاربردترین بسترهایی که برای رشد و پرورش اسپورها استفاده می‌شود می‌توان به خاک اره اشاره کرد. هنگامی که اسپورها در خاک اره قرار می‌گیرند قارچ برای رشد خود به خوبی می‌تواند از مواد مغذی که در چوب قرار دارد بهره ببرد و به خوبی رشد کند. بسیاری از فروشگاه‌هایی که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید سعی می‌کنند اسپورها را همراه با مخلوط خاک اره به فروش برسانند.

خرید مخلوط اسپور با خاک اره گزینه مناسبی برای شروع کسب و کار پرورش قارچ است؛ زیرا مقرون به‌صرفه‌تر برای شما می‌باشد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که از فروشگاهی خرید کنید که اسپورهای مرغوبی را به فروش می‌رساند. اگر اسپوری که خریداری کرده‌اید از مرغوبیت برخوردار نباشد نمی‌توانید آن را پرورش دهید و قارچ شما رشد نخواهد کرد. اگر می‌خواهید خود اسپورها را بر بستر خاک اره پرورش دهید باید توجه کنید که قبل از قرار دادن اسپورها بر روی خاک اره، بستر را به صورت کامل ضدعفونی کنید.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به وسیله آن خاک اره را ضدعفونی کنید قرار دادن آن درون ماکروویو و داغ کردن آن است. پس از عملیات ضدعفونی کردن می‌توانید اسپورها را به خوبی با خاک اره ضدعفونی شده مخلوط کنید. اگر شرایط مناسب پرورش قارچ مانند خنک بودن فضا، رطوبت کافی، بدون نور بودن محیط و… را به خوبی برقرار کرده باشید پس از گذشت بیست و یک روز شاهد رشد به مرور قارچ‌های خود خواهید بود.

  • با چه سرمایه اولیه‌ای می‌توان کسب و کار پرورش قارچ انجام داد؟

شما برای شروع هر کسب و کاری که در ذهن خود دارید لازم است مقداری سرمایه اولیه داشته باشید. هزینه اولیه کسب و کار پرورش قارچ نیز صرف تهیه فضایی مناسب برای تولید قارچ، دستگاه رطوبتی برای مرطوب نگه داشتن محیط پرورش، قفسه‌ها برای نگهداری قارچ‌ها، نایلون و… خواهد شد. فضایی که برای پرورش قارچ خود در نظر گرفته‌اید باید هیچ درزی نداشته باشد که حشرات بتوانند وارد آن شوند. همچنین باید کاملاً تمیز باشد و به صورت بسیار پاکیزه نگهداری شود. برای این کار ابتدا سعی کنید فضای انتخابی خود را به صورت کامل تمیز کنید و سپس تلاش کنید با نایلون همه دیوارهای فضا را بپوشانید و هیچ درزی باقی نگذارید.

علت پلاستیک کشی فضا این است که زمانی که دستگاه رطوبت ساز کار می‌کند و رطوبت تولید می‌کند، رطوبت تولید شده از فضا خارج نشود. پس از این که فضا را به خوبی پلاستیک کشی کردید، لازم است که از قفسه‌های آلومینیومی که ضد زنگ هستند و یا قفسه‌هایی از جنس چوب استفاده کنید. فضا را به خوبی قفسه بندی کنید و سپس نایلون‌هایی را که حاوی کمپوست‌ها هستند بر روی این قفسه‌ها نگهداری کنید. وسایل لازمی که برای پرورش قارچ نام برده شد همه باید با توجه به فضایی که انتخاب کرده‌اید و متناسب با آن خریداری شود.

  • چگونه می‌توان کسب و کار پرورش قارچ را در خانه آغاز کرد؟

زمانی که تصمیم می‌گیرید محصولی را تولید کنید و یا پرورش دهید در مرحله بعدی لازم است که درباره فروش آن محصول نیز تفکر کنید. برای این کار باید ابتدا با همه راه و روش‌هایی که می‌توانید محصول را به فروش برسانید آشنا باشید. توجه کنید که پرورش قارچ یک کسب و کار به شدت پر ریسک است. علت این موضوع این است که قارچ خیلی سریع می‌تواند خراب شود و نگهداری آن بسیار سخت است. به همین دلیل است که شما نمی‌توانید قارچ‌های تولیدی خود را صادر کنید. تنها راهی که برای فروش قارچ‌ها تولیدی خود دارید عرضه و فروش آن‌ها در بازارهای محلی می‌باشد.

همان طور که از قبل اطلاع دارید قارچ را باید به صورت فصلی پرورش داد. در خیلی از فصل‌ها بازار تقاضا برای محصول قارچ بسیار زیاد است؛ اما در مقابل در بعضی فصل‌ها نیز تقاضای زیادی برای خرید قارچ وجود ندارد. به همین دلیل است که باید حتماً به این نکته توجه کنید و زمان‌بندی عرضه محصولات پرورشی خود را به بازار رعایت کنید تا درآمد بهتری را کسب کنید. برای فروش قارچ‌های تولیدی خود می‌توانید با خیلی از فروشگاه‌هایی که این محصول را عرضه می‌کنند قرارداد ببندید.

علاوه بر این، این امکان وجود دارد که قارچ‌های پرورشی خود را در صفحات مجاری خود به فروش برسانید و یا در فروشگاه‌های آنلاین فعالیت کنید. تعدادی از افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند قارچ‌های پرورشی خود را به صورت مستقیم به رستوران‌ها، کافه‌ها و یا فست‌فودهایی که بسیار به قارچ احتیاج دارند می‌فروشند. با استفاده از این روش می‌توانید به درآمد بسیار خوبی برسید.

 

  • میزان سود کسب و کار پرورش قارچ چه میزان است؟

احتمالاً می‌دانید سودی که در انتهای فعالیت در این کسب و کار نصیب شما می‌شود نسبت به کسب و کارهای دیگر بسیار زیاد است. اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای در این کسب و کار به فعالیت بپردازید لازم است کارگاهی بزرگ را بدین منظور در نظر بگیرید. با رعایت همه اصولی که در پرورش قارچ لازم است، این امکان برای شما وجود دارد که هر رو ماه یک بار از قارچ‌های پرورشی خود برداشت کنید. با این حساب شما می‌توانید در پایان یک سال حدود پنج بار برداشت از قارچ‌های پرورشی خود داشته باشید. شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که پس از هر برداشت پنجاه درصد پولی که از فروش قارچ‌ها به دست می‌آورید سود شما خواهد بود.

باقی پول‌ها صرف هزینه‌هایی می‌شود که برای پرورش قارچ خود لازم دارید. اگر یک سالن صد متری را برای کسب و کار پرورش قارچ خود در نظر بگیرید و سالانه پنج بار برداشت داشته باشید، در نهایت به صورت ماهیانه می‌توانید به درآمدی حدود ۱۲ میلیون برسید. حتی در برخی ماه‌ها که بازار تقاضای قارچ بسیار زیاد خواهد بود می‌توانید درآمد خیلی بیشتری نیز به دست آورید. سعی کنید برای شروع این کسب و کار ابتدا فضای کوچک‌تری را در نظر بگیرید. به این علت که در ابتدا چندان با روش‌های عرضه قارچ آشنا نیستید این امکان وجود دارد که مجبور شوید محصولات خود را برای جلوگیری از خراب شدن آن‌ها بسیار زیر قیمت به فروش برسانید. اما اگر فضای کوچک‌تری را انتخاب کنید قیمت بالاتری بر روی آن‌ها می‌گذارید و سود بیشتری نصیب شما می‌شود.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : پرورش قارچ,پرورش قارچ در منزل,پرورش قارچ در اتاق 12 متری,پرورش قارچ در منزل از صفر تا صد,پرورش قارچ در سالن 100 متری,پرورش قارچ در خانه,پرورش قارچ دکمه ای در منزل,پرورش قارچ در گلدان,پرورش قارچ با کاه,پرورش قارچ بدون بذر, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 29 تاريخ : چهارشنبه 13 دی 1402 ساعت: 15:45

۸ راهکار جذاب و جالب کسب و کار از طریق گوشی

کسب و کار از طریق گوشی به چه شیوه‌ای انجام می‌شود؟ برای انجام این کار به چه مواردی نیاز داریم؟ آیا می‌توان با همکاری کردن در فروش محصولات مختلف به کسب درآمد از طریق گوشی پرداخت؟ بگذارید در یک جمله به شما بگویم! کسب درآمد از طریق گوشی کاری بسیار آسان است. راه‌های مختلف و بسیاری وجود دارد که می‌توانید با استفاده کردن از آن‌ها به کسب درآمد بپردازید. در این مقاله تعدادی از این راه‌ها را برای شما آورده‌ایم که در چند سال اخیر طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. شما می‌توانید به سادگی با استفاده از این روش‌ها برای خود شغلی مناسب ایجاد کنید. شاید این نکته برایتان جالب باشد که نه تنها می‌توانید از طریق گوشی درآمد داشته باشید، بلکه درآمد شما می‌تواند از بسیاری از مشاغل دیگر نیز بیشتر باشد.

حال ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که چگونه می‌توانید کسب و کار خود را از طریق گوشی آغاز کنید؟ یا این که چه ایده‌هایی درباره کسب و کار با گوشی وجود دارد؟ چه میزان درآمد را می‌توان از طریق کسب و کار با گوشی به دست آورد؟ چه نکاتی می‌تواند ما را در این راه کمک کند؟ خبر خوب این است که از آن جایی که راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها کسب و کار خود با گوشی را آغاز کنید، دست شما باز است تا راهی که بیش از همه برای شما مناسب است را در پیش بگیرید.

به نظر شما درآمد چند ده میلیونی از طریق گوشی امکان پذیر است؟ در این مقاله می‌خواهیم به پاسخ این سؤال‌ها بپردازیم. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

مروری کلی بر انواع کسب و کار از طریق گوشی

شما می‌توانید از طریق گوشی درآمد چند ده میلیونی به دست آورید و این موضوع کاملاً امکان پذیر است. برای نمونه می‌توانید از سایت‌هایی استفاده کنید که در این زمینه فعالیت می‌کنند. این سایت‌ها راه‌های مختلفی را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهند که می‌توانند از طریق آن‌ها به درآمدزایی بپردازند. شما می‌توانید مناسب‌ترین راه را برای خود انتخاب کنید. یک نکته مهم در رابطه با کسب و کار از طریق گوشی این موضوع است که خیلی اهمیت ندارد شما از کدام راه به درآمدزایی بپردازید! اگر در راهی که انتخاب می‌کنید حرفه‌ای شوید و پیشرفت کنید می‌توانید به درآمد بسیار مناسبی دست پیدا کنید.

راه‌هایی که در ادامه این مقاله به شما معرفی کرده‌ایم راه‌هایی هستند که شروع آن‌ها اصلاً برای شما سخت نیست. این روش‌های معرفی شده بسیار کاربردی و کاملاً عملی هستند. اگر شما جز افرادی هستید که به تازگی می‌خواهید وارد بازار کار شوید و تخصص خاصی ندارید، بهترین گزینه درآمدزایی برای شما کارکردن با استفاده از تلفن همراهتان است. افراد زیادی در حال حاضر وجود دارند که با استفاده از روش‌های بیان شده در این مقاله درآمد خوبی را برای خود فراهم کرده‌اند.

۱. همکاری در فروش نمونه‌ای از کسب و کار از طریق گوشی

افیلیت مارکتینگ یکی از اولین روش‌هایی است که می‌توان از طریق آن به درآمدزایی مناسبی رسید. همکاری در فروش در حال حاضر به عنوان یکی از مدل‌های جدید و مدرن درآمدزایی شناخته می‌شود. این روش در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در بین افراد داشته است. در این روش معمولا برندی وجود دارد که سیستمی به عنوان همکاری در فروش را به کاربران مختلف ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید از طریق همکاری با این برندها کار خود را آغاز کنید. این برند محصولاتی را برای فروش موجود دارد. علاوه بر محصولات خدمات پشتیبانی و حتی ارسال آن‌ها برای مشتریان را نیز خود برند بر عهده می‌گیرد. همکاری شما با این برند به این شیوه است که شما برای محصولات این برند کار تبلیغاتی انجام می‌دهید. به ازای هر فروشی که از طریق تبلیغات شما برای برند حاصل می‌شود، شما از این شرکت کمیسیون دریافت می‌کنید.

این مقاله را هم بخوانید:  بررسی مدرک کارشناسی ارشد MBA

مزیت‌های همکاری در فروش

  • درآمد شما در این کار نامحدود خواهد بود. میزان درآمد ماهیانه شما به میزان فروش شما در ماه بستگی دارد. هر چه محصولات بیشتری را به فروش برسانید، کمیسیون بیشتری نیز دریافت کرده و درآمد شما نیز بیشتر می‌شود.
  • شما برای ورود به این کار به هیچ سرمایه اولیه‌ای احتیاج ندارید. علاوه بر این موضوع دردسرهای متداول کسب و کارهای دیگر مانند پشتیبانی محصول، پیدا کردن انبار، تولید محصولات و… نیز برعهده شما نخواهد بود.
  • همکاری در فروش به هیچ تخصص خاصی نیاز ندارد و کاری ساده محسوب می‌شود.
  • ساعت کاری شما بسیار منعطف است و به خود شما بستگی دارد. می‌توانید ۲۴ ساعته مشغول کار باشید و یا تنها دو ساعت در روز خود را به این کار اختصاص دهید.
  • نوجوانان می‌توانند به راحتی وارد این کار شوند و تنها با گوشی همراه خود به کسب درآمد بپردازند.

چند نکته مهم درباره همکاری در فروش

یکی از نکات مهم در رابطه با این کار این موضوع است که حتماً با برندهایی همکاری کنید که سیستم همکاری در فروش آن‌ها معتبر باشد. به وسیله همکاری با برندهای معتبر می‌توانید درآمد مناسبی را به دست آورید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند می‌توانند در این کار بدون هیچ تلاشی درآمد خوبی به دست آورد! این موضوع صحت ندارد. همکاری در فروش شغلی است که باید برای آن وقت کافی اختصاص دهید. گاهی لازم است راه‌های مختلف تبلیغاتی را امتحان کنید و آزمون و خطا انجام دهید. برای پیشرفت بهتر از کارشناسان با تجربه شرکت سؤال‌های خود را بپرسید و از تجربه آن‌ها استفاده کنید.

به دست آوردن اطلاعات مختلف کلید درآمد بالا در این شغل می‌باشد. بسیاری از افراد بر این باورند که شغل همکاری در فروش به کامپیوتر احتیاج دارد و با گوشی نمی‌توان در این زمینه فعالیت کرد. اما باور آن‌ها نادرست است. از خوبی‌های این کار این موضوع است که هر شخصی می‌تواند از طریق گوشی خود در این حوزه فعالیت کند و درآمد خوبی به دست آورد. برای تبلیغات محصول می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی همچون روبیکا، تلگرام، اینستاگرام و… استفاده کنید و فروش خود را بالا ببرید. تبلیغات و فروش محصولات در اپلیکیشن‌هایی همچون اینستاگرام یکی از ساده‌ترین راه‌های درآمدزایی از طریق گوشی به حساب می‌آید.

۲. تولید محتواهای مختلف ویدئویی

تولید محتواهای ویدئویی در زمینه‌های گوناگون یکی از ایده‌هایی است که در حال حاضر برای درآمدزایی استفاده می‌شود. بیایید فرض کنیم که شما توانایی خوبی در رقصیدن دارید. شما می‌توانید با فیلم گرفتن از این توانایی خود درآمد بسیاری به دست آورید. برای این کار به گوشی گران قیمتی احتیاج ندارید. حتی لازم نیست تجهیزات خاصی نیز خریداری کنید. به راحتی و با صرف کم‌ترین هزینه می‌توانید در خانه خود درآمد بسیاری داشته باشید.

از جمله ویدئوهایی که می‌توانید تولید کنید می‌توان به کلیپ‌های مختلف طنز درباره موضوع‌های گوناگون، دابسمش با آهنگ‌های معروف، آموزش آشپزی غذاهای شهر خود و… اشاره کرد. حتی لازم نیست برای شروع کار خود با تدوین نیز آشنا باشید. می‌توانید بدون هیچ تدوین خاصی ویدئوهای خود را منتشر کنید. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت کسب و کار از طریق گوشی چندان کار دشواری نیست! اگر ویدئوهای خود را در اپلیکیشن‌های خارجی مانند یوتیوب نیز به اشتراک بگذارید، به راحتی می‌توانید برای خود درآمدی دلاری داشته باشید.

این مقاله را هم بخوانید:  کسب و کار قالیشویی یکی از بهترین کارآفرینی‌ها در ایران

۳. مشاوره آنلاین یکی از کسب و کارها از طریق گوشی

در دوران کرونا بسیاری از افراد کسب درآمد از طریق گوشی را به سادگی تجربه کردند. ممکن است زمانی که در خانه هستید به دنبال دکتری مناسب بگردید. در دوران کرونا بسیاری از پزشکان به صورت آنلاین چه به صورت متنی و چه به صورت تصویری بیماران را ویزیت می‌کردند. بعضی از این پزشکان هم فقط از طریق تلفن کردن بیماران خود را ویزیت می‌کردند. این حوزه کاری تنها محدود به پزشکی نمی‌شود. شما هر تخصصی که دارید؛ مانند وکالت، کسب و کار، روان‌شناسی و بسیاری از تخصص‌های دیگر به سادگی می‌توانید به صورت آنلاین به مراجعین خود مشاوره دهید. در قسمت بعدی می‌خواهیم مروری بر شغل فروش محصولات داشته باشیم. تا انتهای این مقاله تیم دانشگاه کسب و کار را همراهی کنید.

۴. فروش محصولات

اگر شما در دنیای واقعی صاحب یک فروشگاه با اجناس مختلف هستید، به سادگی می‌توانید کسب و کار خود را از طریق گوشی توسعه دهید. تنها کاری که لازم دارید این است که از اجناس مختلف فروشگاه خود عکس بگیرید و عکس‌ها را در پلتفرم‌های مختلفی مانند شیپور، اینستاگرام، تلگرام و بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر به اشتراک بگذارید. اگر صاحب فروشگاه لباس هستید می‌توانید برای تبلیغ بهتر و فروش بیشتر محصولات خود یک مدل نیز استخدام کنید.

۵. ایجاد کانال آموزشی نمونه‌ای از کسب و کار از طریق گوشی

حوزه آموزش همواره به عنوان یکی از پردرآمدترین کسب و کارها شناخته می‌شود. می‌توانید از دانش و توانایی خود استفاده کنید و کانالی در جهت آموزش توانایی‌های خود ایجاد کنید. توانایی‌های شما می‌تواند در هر زمینه‌ای باشد. از جمله موضوعاتی که می‌توانید از طریق آموزش آن‌ها به درآمد بالایی برسید می‌توان به ورزش، آموزش دروس مختلف در پایه‌های ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، حوزه سلامت، آشپزی و … اشاره کرد.

در ابتدای ایجاد کانال آموزشی خود تلاش کنید محتواهای رایگان و باکیفیت بسیاری را به اشتراک بگذارید تا مخاطبین خود را به دست آورید. پس از این که اعضایی واقعی برای کانال خود به دست آوردید حال می‌توانید محتواهای مخصوص خود را با قیمتی مشخص به کاربران کانال آموزشی خود به فروش برسانید. برای نمونه اگر در کانال خود آشپزی آموزش می‌دهید پس از مدتی می‌توانید آموزش غذاهای مخصوص را به کاربران خود بفروشید. حتی اگر نخواهید محتواهای خود را به کاربران بفروشید، می‌توانید با گرفتن تبلیغ‌های مختلف به درآمدزایی از کانال خود بپردازید.

۶. کسب درآمد از طریق فروش کتاب‌های صوتی

از آن جایی که در این سال‌ها افراد دارای مشغله‌های مختلف و زیادی هستند، وقتی برای آن‌ها باقی نمی‌ماند تا در آن به مطالعه کتاب‌های مختلف بپردازند. اکثر افراد علاقه دارند که دانش خود را در زمینه‌های مختلف بالا ببرند. اما از آن جایی که وقت کافی برای مطالعه ندارند نمی‌توانند برنامه ریزی مناسبی برای خود انجام دهند. به همین دلیل است که بیشتر افراد مطالعه کردن را از زندگی خود حذف می‌کنند.

شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و کتاب‌های معروف را به شکل صوتی به فروش برسانید تا مردم بتوانند در زمان‌های مرده خود به مطالعه بپردازند. برای این کار می‌توانید فایل‌های مختلف صوتی از کتاب‌های مشهور تهیه کنید و آن را در کانال خود به اشتراک بگذارید. در ابتدا سعی کنید فایل‌های صوتی خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. پس از این که کاربران شما افزایش یافتند حال می‌توانید فایل‌های صوتی خود را به آن‌ها بفروشید. نکته مهم در این حوزه این است که فایل‌های صوتی‌ای را همیشه به صورت هفتگی یا ماهانه به صورت رایگان در اختیار مخاطبین خود قرار دهید تا کاربرانتان را از دست ندهید.

۷. فروش اکانت بازی‌ نمونه‌ای از کسب و کار از طریق گوشی

این روش درآمدزایی بسیار در بین جوانان محبوب است. در این روش شما می‌توانید هم بازی کنید و هم پول خوبی درآورید! بازی کلش اف کلنز را به یاد می‌آورید؟ این بازی در سال‌های گذشته به شهرت بسیار زیادی رسید و اکثر جوانان در آن مشغول بازی کردن بودند.

جالب است بدانید افراد زیادی توانستند در آن سال‌ها از طریق این بازی درآمد بسیار خوبی را کسب کنند. این افراد با گوشی موبایل خود در این بازی اکانت‌های مختلفی را می‌ساختند و بازی کردن تلاش می‌کردند این اکانت‌ها را به سطح قابل قبولی ارتقا دهند. آن‌ها این اکانت‌ها را به افرادی که تازه وارد بازی شده‌اند و نمی‌خواستند از سطح صفر شروع کنند می‌فروختند و از این طریق درآمدزایی می‌کردند.

۸. از طریق عکاسی با گوشی خود درآمد زایی کنید

اگر گوشی به روزی دارید که دوربینی پیشرفته دارد به سادگی می‌توانید با استفاده از آن درآمد خوبی به دست آورید. در کسب و کارهای اینترنتی مختلف ویدئوها و عکس‌هایی که از محصولات به اشتراک گذاشته می‌شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما شما برای درآمدزایی حتماً لازم نیست که یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید. شما می‌توانید صرفاً با عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیتی که تولید می‌کنید درآمد خوبی به دست آورید.

می‌توانید عکس‌های خود را به شبکه‌های اجتماعی مختلف، روزنامه‌ها و یا سایت‌ها به فروش برسانید. اما در قدم اول فعالیت در این حوزه لازم است خودتان را به مخاطبین بشناسانید. همین کار را هم می‌توانید به صورت تخصصی در پلتفرم لینکدین و یا با استفاده از تلگرام و اینستاگرام انجام دهید. شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که گوگل نیز می‌تواند به عنوان یکی از مشتریان شما تلقی شود. اگر تصاویر فوق‌العاده‌ای در Google Business Photo و یا Google maps ثبت کنید، این امکان برای شما وجود دارد که به صورت فریلنسری از گوگل کسب درآمد کنید.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : کسب و کار با گوشی,کسب و کار با گوشی در خانه,کسب و کار با گوشی پولساز سایت,کسب و کار موبایل فروشی,آموزش کسب و کار با گوشی,کسب و کار در منزل با گوشی,بهترین گوشی برای کسب و کار, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 24 تاريخ : دوشنبه 4 دی 1402 ساعت: 11:54

10 کسب و کار پردرآمد و پولساز جدید در ایران

انتخاب شغل مناسب یکی از تصمیم‌های مهم در زندگی هر انسان است. شغل مناسب شغلی است که بتواند علاوه بر کسب درآمد و تامین مالی، مطابق با علاقه و مهارت‌های فرد باشد و تمام ساعات زندگی او را پر نکند. البته معیار واحد و دقیقی وجود ندارد که به شما بگوید کدام شغل درآمد بالایی دارد و کدام یک در نهایت به ورشکستگی می‌رسد. چرا که کسب و کارهای پردرآمد و موفق، در هر جامعه و در هر سال متفاوت با نمونه‌های دیگر آن در سایر جوامع است.

ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم چند کسب و کار پردرآمد در سال‌های اخیر ایران را معرفی کرده‌ و راهکارهایی برای موفقیت شما در آن ذکر کنیم.

منظور از کسب و کار پردرآمد چیست؟

کسب و کارهای پردرآمد معمولا درآمدی بالاتر از حد معمول جامعه دارند و با تقاضای بیشتری از سمت مردم روبه‌رو هستند. مثلا در گذشته مشاغل مرتبط با چاپ کتاب و نشریات از درآمد نسبتا خوبی برخوردار بودند؛ چرا که اکثریت جامعه کتابخوان بودند و به دلیل نبود تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی، روزنامه‌ی صبحگاهی تهیه می‌کردند. این در حالی است که امروزه بازار نشر و خرید کتاب دیگر طرفداری ندارد و بسیاری از نشریات و کتابفروشی‌ها در همین چندسال اخیر ورشکست شده‌ و از کار بیکار شده‌اند.

معیارهای موفقیت مشاغل

چنان‌که در مثال بالا خواندید، معیار زمان و مکان تاثیر زیادی در موفقیت یا شکست مشاغل دارد. چنان‌که ممکن است شغلی که در چندسال اخیر پردرآمد و موفق بوده‌ است، اکنون از بین رفته‌ یا دیگر طرفداری نداشته‌ باشد.

علاوه بر این، موارد دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند کسب و کار شما را پردرآمد و موفق کند:

  • مطالعه درباره انواع کسب و کار پردرآمد و روش‌های موفقیت در آن
  • تحقیق و مشورت با افراد صاحب تجربه در مشاغل
  • به روز بودن کسب و کار و تناسب با نیازهای روز جامعه
  • تلاش مستمر و دائمی برای پیشرفت کسب و کار
  • داشتن خلاقیت و نوآوری

معرفی چند کسب و کار پردرآمد

تا این بخش از مقاله‌ی دانشگاه کسب و کار با مفهوم کسب و کار پردرآمد و روش‌های موفقیت در آن آشنا شدیم. اکنون به معرفی چند نمونه از مشاغلی می‌پردازیم که در حال حاضر از درآمد نسبتا خوبی برخوردار هستند:

  • ادمین شبکه‌های اجتماعی

با گسترش استفاده از اینترنت، شبکه‌های مجازی به یکی از بزرگترین منابع سرگرمی، آموزشی و خرید و فروش تبدیل شده‌اند. به همین دلیل در چند سال گذشته، شغل ادمینی یا همان مدیریت کانال‌های تلگرام و پیج‌های اینستاگرام به درآمد نسبتا خوبی دست یافته‌اند.

این مقاله را هم بخوانید:  تاثیر شگفت انگیز سوشال مدیا بر کسب و کارها

در این دسته از مشاغل شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌های گرافیکی و روش‌های تبلیغاتی، به راحتی محتوا تولید کنید یا مسئول پاسخگویی به مشتریان و مخاطبان باشید. این شغل اگرچه به زمان بیشتری نیاز دارد، از درآمد و راحتی خوبی برخوردار است و یکی از انواع کسب و کار پردرآمد امروزی است.

  • آرایشگری و ناخنکاری؛ از نمونه‌های خوب کسب و کار پردرآمد

معمولا مشاغلی که مستقیم یا غیرمستقیم با خانم‌ها در ارتباط هستند، درآمد و مخاطب بیشتری نسبت به سایر کسب و کارها دارند. آرایشگری نیز از جمله کسب و کارهایی است که از گذشته تاکنون وجود داشته‌ و منبع خوبی برای درآمد محسوب می‌شود.

علاوه بر آرایشگری، یادگیری مهارت‌های جدیدی چون ناخن‌کاری، پاکسازی پوست، گریم و میکاپ نیز می‌تواند در مدت کوتاهی شما را به یک کسب و کار پردرآمد و موفق برساند. امروزه دوره‌های آموزشی متعددی به صورت حضوری و مجازی وجود دارد که با ثبت‌نام در آن، می‌توانید در مدت کوتاهی مهارت کسب کنید و پس از آن، کسب و کار شخصی خود را راه‌اندازی کنید.

  • راه‌اندازی سایت فروش محصول

یکی دیگر از مزایای افزایش استفاده از اینترنت و شبکه‌های مجازی، گسترش خرید و فروش‌های اینترنتی است. این نوع کسب و کار علاوه بر این که شما را از پرداخت اجاره یا هزینه‌ی خرید مغازه بی‌نیاز می‌کند، تبلیغات گسترده‌تری دارد و می‌تواند در زمان کوتاهی شما را به درآمد خوبی برساند. برای راه‌اندازی این کسب و کار به چند نکته توجه کنید؛

← سعی کنید بیشتر به سمت مشاغلی بروید که خرید و فروش کمتری در فضای مجازی دارند و جدیدتر هستند. یا اینکه شرایطی ایجاد کنید که موجب تفاوت شما با سایر کسب و کارهای اینترنتی شود.

← اگر کارگاه تولیدی دارید یا می‌توانید اجناس خوب و قیمت مناسب را از سایر کشورها وارد کنید، فروش اینترنتی می‌تواند شما را به موفقیت و درآمد بالایی برساند. مثلا تولید پوشاک، کفش، لوازم آرایشی گیاهی یا نمونه‌های آسان‌تری مثل کیک و شیرینی، جعبه‌های کادویی، عروسک و… در صورتی که از قیمت و کیفیت مناسب و خوبی برخوردار باشد، یک نوع کسب و کار پردرآمد محسوب می‌شود.

  • بازاریابی؛ یک کسب و کار پردرآمد

بازاریابی به کسب و کاری گفته‌ می‌شود که در آن، کارمندان با روش‌هایی چون تبلیغ، ارائه محصول یا گفت‌وگو، اقدام به جذب مشتری می‌کنند و در ازای آن پورسانت یا درصد دریافت می‌کنند. اگر شما از روابط عمومی خوبی برخوردار باشید و مهارت جذب مشتری را داشته باشید، به راحتی می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید و یک کسب و کار پردرآمد برای خود ایجاد کنید.

این مقاله را هم بخوانید:  استراتژی چیست؟ و چه تفاوتی با تاکتیک دارد؟ +نحوه تدوین استراتژی

در ایران، بازاریابی خانه و زمین، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی و خصوصا بازاریابی خودرو از درآمد نسبتا خوبی برخوردار است. اگر توانایی این شغل را در خود می‌بینید، با اندکی جست‌وجو در سایت‌ها و نشریات اینترنتی می‌توانید از آگهی‌ها و آزمون‌های مصاحبه استخدامی آگاهی یابید.

  • انجام تشریفات و خدمات مجالس

شغل تشریفات و خدمات مجلس یکی از انواع کسب و کار پردرآمد و مفید امروزی است که به اندکی خلاقیت و علاقه نیاز دارد. شما در این شغل با توجه به میزان هزینه‌ی موردنظر، دیزاین و سبک موردعلاقه‌ی افراد اقدام به برنامه ریزی مراسمات و جشن‌ها می‌کنید و مدیریت آن را تا پایان کار برعهده می‌گیرید.

اگرچه می‌توان این شغل را به صورت تکی هم راه‌اندازی کرد، انجام آن به صورت گروهی و چندنفره آسان‌تر و سریع‌تر است. شغل تشریفات به مهارت‌های چندانی نیاز ندارد و بیشتر به توانایی‌های شخصی شما بستگی دارد. با این‌حال می‌توانید با شرکت در دوره‌های مرتبط یا انجام کارآموزی در سالن‌ها و مراسم مختلف مهارت کسب کنید.

  • حسابداری و یادگیری نرم‌افزارهای مرتبط

حسابداری از جمله مشاغلی است که تقریبا در هر شرکت و سازمان کوچک و بزرگی لازم است و بازار کار خوبی دارد. شما می‌توانید با تحصیل دانشگاهی در رشته‌ی حسابداری‌ یا شرکت در دوره‌های کارآموزی مهارت‌های لازم را کسب کنید و به راحتی استخدام شوید. این شغل یک کسب و کار پردرآمد و مفید است و هرچه مهارت و رزومه‌ی شما در آن بیشتر باشد، حقوق و مزایای بیشتری را نصیبتان خواهد کرد.

  • بلاگری و تولید محتوا در اینستاگرام

امروزه بلاگری یا همان تولید محتوا در اینستاگرام به محبوبیت و جایگاه خاصی در میان مردم دست یافته‌ است. چنان‌که علاوه بر مخاطبان فراوان آن در فضای مجازی، روزبه‌روز افراد بیشتری را به خود جذب می‌کند تا از طریق آن کسب درآمد کنند. محتوایی که در این شبکه تولید و ترویج می‌شود، می‌تواند در زمینه‌های مختلفی چون آموزشی، آشپزی، آرایشی، طنز، سیاسی یا اجتماعی باشد. اگر شما هم به این کسب و کار پردرآمد علاقه دارید، تلاش کنید از تکرار و تقلید پرهیز کنید و محتوایی خلاق و مفید تولید کنید.

  • کسب و کار پردرآمد عکاسی

شغل عکاسی نیز از انواع کسب و کار پردرآمد است که در اکثر مواقع مخاطبان و طرفداران خودش را دارد. شما با خرید یک دوربین مناسب و کاربردی و یادگیری مهارت‌های عکاسی می‌توانید از این شغل درآمد کسب کنید. علاوه بر این، در صورتی که پس‌انداز کافی برای خرید دوربین را ندارید، می‌توانید در آتلیه‌ها و استودیوهای عکاسی فعالیت کنید و حقوق پورسانتی یا ماهانه دریافت کنید.

این مقاله را هم بخوانید:  کنسرسیوم و قوانین مهمی که حتما باید آن‌ها را رعایت کنید

در این مسیر، پس انداز هوشمندانه و درست به شما کمک می‌کند که مدتی بعد بتوانید یک دوربین تهیه کنید و کسب و کار خود را شخصی کنید.

  • برگزاری کلاس‌های خصوصی

یکی دیگر از انواع کسب و کار پردرآمد و نسبتا آسان، برگزاری کلاس خصوصی در حوزه‌ی دانش و مهارت شماست. شما در هر رشته‌ای که تحصیل کرده‌اید یا در هر مهارتی که دارید می‌توانید کلاس برگزار کنید و با دریافت مبلغی اقدام به تدریس دانش و مهارت خود کنید.

این شغل در دوران کرونا تقاضای خوبی داشت؛ چرا که بسیاری از دانش‌آموزان و کنکوری‌ها برای جبران عقب‌ماندگی‌های تحصیلی خود به کلاس‌های خصوصی نیاز داشتند. برای آغاز این کسب و کار پردرآمد می‌توانید یک آگهی در شبکه‌های مجازی منتشر کنید یا با چاپ و نشر آگهی در مدارس و دانشگاه‌ها، افراد بیشتری را به خود جذب کنید.

  • کسب و کار پردرآمد با انجام کارهای گرافیکی

گرافیک و مهارت‌های مرتبط با آن از درآمد و بازار کار نسبتا خوبی در ایران برخوردار است. اگر به فعالیت‌های گرافیکی علاقه دارید یا مهارت‌های آن را از طریق تحصیل دانشگاهی یا شرکت در دوره‌های تخصصی گذرانده‌اند، به راحتی می‌توانید با یک لپ‌تاپ و استفاده از برنامه‌های خاص کسب درآمد کنید. کسب و کار پردرآمد گرافیک در مواردی چون طراحی تبلیغات و پوسترهای گرافیکی، تصویرسازی انیمیشن و کتاب، طراحی سایت، وبلاگ، لوگو، جلد کتاب و… کاربرد دارد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به معرفی ده کسب و کار پردرآمد و جدید پرداختیم و راهکارهایی برای راه‌اندازی آن ذکر کردیم. برای موفقیت در این کسب و کارها و هر شغل دیگری لازم است سه نکته را رعایت کنید:

۱. متناسب با نیازهای روز جامعه فعالیت کنید.

۲. آموزش ببینید و مهارت‌های خود را در رشته‌ی مورد نظر پرورش دهید

۳. متفاوت و خلاق باشید.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : کسب و کار پردرآمد,کسب و کار پردرآمد خانگی,کسب و کار پردرآمد با سرمایه کم,کسب و کار پردرآمد پول یابی سایت,کسب و کار پردرآمد در روستا,کسب و کار پردرآمد در منزل,کسب و کار جدید,کسب و کارهای پردرآمد اینستاگرام,کسب و کار خانگی پردرآمد ایرانی,پیشنهاد کسب و کار پردرآمد, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 27 تاريخ : دوشنبه 4 دی 1402 ساعت: 11:39

تعریف کسب و کار واسطه گری ، ۳ مدل‌ کسب و کار واسطه گری

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع کسب و کار واسطه گری چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی بپردازیم. می‌خواهیم در کنار یکدیگر یاد بگیریم که چگونه می‌توان از کسب و کار واسطه گری به کسب درآمد پرداخت. یا این که اصلاً کسب و کار واسطه گری به چه معنا است؟ معنا و مفهوم واسطه گری، تفاوت واسطه گری و کسب و کار تجارت، مدل‌های مختلف در واسطه گری و انواع آن موضوع‌هایی هستند که قرار است در این مقاله بررسی کنیم. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

معنا و مفهوم کسب و کار واسطه گری

فردی که ارتباطی بین فروشنده محصول یا خدمات و مشتری برقرار می‌کند را واسطه گر می نامند. واسطه گر به دلیل ارتباطی که بین دو طرف برقرار کرده است کارمزد، کمیسیون و یا آبونمانی دریافت می‌کند. در فضای حقیقی واسطه گر این مبلغ کمیسیون را می‌تواند از هر دو طرف معامله دریافت کند. در صورتی که در فضای مجازی تنها فروشنده است که به واسطه گر کارمزد می‌دهد.

واسطه گر با تاجر چه تفاوتی دارد؟

تجارت نسبت به کسب و کار واسطه گری مفهوم بسیار متفاوتی دارد! تاجر فردی است که کالا و یا خدمات مختلف را خرید و فروش می‌کند. او از طریق خرید و فروش‌های خود درآمد کسب می‌کند. این در صورتی است که خرید و فروش در کسب و کار واسطه گری معنای آن چنانی ندارد و نمی‌توان گفت که فرد واسطه گر فردی است که کالا و یا خدمات را خرید و فروش می‌کند.

نگاهی به کسب وکار واسطه گری در فضای حقیقی

شما می‌توانید با دقیق شدن در جامعه اطرافتان واسطه گرهای مختلف و متنوعی را مشاهده کنید. واسطه گرها حتی در میان بنگاه‌های املاک و مستغلات هم حضور دارند. با وجود حضور انواع مختلف واسطه گرها در فضای حقیقی اما گاهی این مفهوم ندانسته به سایر مشاغل گفته می‌شود و یا نسبت داده می‌شود. بگذارید مثالی را با هم بررسی کنیم. بنگاه املاک را در نظر بگیرید. اگر شخصی ملکی را از قبل خریده باشد و یا آن را خود ساخته باشد و تصمیم بگیرد که از بستر املاک استفاده کند و آن را بفروشد، نمی‌توان گفت که بنگاه املاک به صورت واسطه گر در این جا کار می‌کند.

بنگاه املاک در این مثال خرید و فروش را به صورت مستقیم انجام داده است به همین دلیل نمی‌توان او را به عنوان واسطه گر این معامله معرفی کرد. حال زمانی را تصور کنید که بنگاه املاک در میان خریدار و فروشنده ملکی ارتباط برقرار کند و بابت این ارتباط از آن‌ها کمیسیون دریافت کند. در این صورت می‌توان گفت که بنگاه املاک نقش دلال و یا واسطه گر را داشته است. همین مثالی را که با هم بررسی کردیم می‌توانیم به بنگاه‌های ماشین نیز تعمیم دهیم. در قسمت بعدی با هم مثال بنگاه ماشین را بررسی می‌کنیم. تیم دانشگاه کسب و کار را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

مفهوم کسب و کار واسطه گری در یک نمایشگاه اتومبیل

فردی که صاحب بنگاه ماشین است معمولاً ماشین‌های مختلفی را از قبل خریداری می‌کند و آن‌ها را از طریق به نمایش گذاشتن در نمایشگاه خود به فروش می‌رساند. هنگامی که صاحب نمایشگاه برای ماشین‌های خود خریدار پیدا می‌کند و آن‌ها را می‌فروشد نمی‌توان گفت که او واسطه گر و یا دلال است! زمانی که صاحب نمایشگاه خارج از محدوده شغلی خود ارتباطی بین فروشنده ماشین و خریدار برقرار کند و به خاطر برقراری این ارتباط از آن‌ها کمیسیون دریافت کند می‌توان گفت که او به عنوان یک واسطه گر عمل کرده است.

حال بیایید برای فهم بهتر موضوع نگاهی به توریست درمانی بیندازیم. افرادی که در حوزه توریست درمانی فعالیت می‌کنند معمولاً بیماران گوناگونی را از کشورهای مختلف جذب کرده و ارتباطی در میان آن‌ها و پزشکان داخل کشور برقرار می‌کنند. آن‌ها با پزشکان مختلف داخل ایران قراردادهایی را به صورت شفاهی و یا کتبی می‌بندد و با معرفی کردن بیماران گوناگون از آن‌ها کمیسیون دریافت می‌کنند. افراد شاغل در حوزه توریست درمانی را می‌توان به عنوان واسطه گر معرفی کرد.

این مقاله را هم بخوانید:  چرا به قضاوت دیگران می‌پردازیم؟ + شش راهکار برای ترک قضاوت

کسب و کار واسطه گری در فضای مجازی

در قسمت‌های قبلی مثال‌های مختلفی درباره کسب و کار واسطه گری در فضای حقیقی را با یکدیگر بررسی کردیم. جالب است بدانید در فضای مجازی وب‌سایت‌هایی نیز وجود دارند که در حوزه واسطه گری فعالیت می‌کنند. تمامی مثال‌هایی که در فضای حقیقی بررسی کردیم در بستر مجازی هم صادق هستند. وب‌سایت‌هایی که از آن‌ها صحبت کردیم ارتباطی در میان فروشنده و خریدار به وجود می‌آورند. عملکرد این وب‌سایت‌ها به این گونه است که کالاهای مختلف از فروشنده‌های گوناگون را در وب‌سایت‌های خود به نمایش در می آورند.

مشتریان مختلفی که از این وب‌سایت بازدید می‌کنند اگر علاقه‌مند به خرید کالایی باشند مبلغ کالا را درون همان سایت پرداخت می‌کنند. زمانی که خریدی در وب‌سایت‌ها صوت می‌گیرد، وب‌سایت به فروشنده کالا یا خدماتی که جنس آن به فروش رفته است اعلام می‌کند که آن خدمات را ارائه دهد و یا این که کالای فروخته شده را به آدرس خریدار ارسال کند. پس از ارسال لازم است که خریدار صحت و همچنین کیفیت خدمات یا کالا را درون سایت تأیید کند. به محض تأیید خریدار وب‌سایت با کسر کمیسیون از قیمت پرداخت شده باقی مبلغ را به حساب فروشنده واریز می‌کند.

 

‎جذابیت کسب و کار واسطه گری در فضای مجازی برای کاربران

معمولاً وب‌سایت‌های واسطه گری در بستر اینترنت برای کاربران از جذابیت خاصی برخوردار است. علت این جذابیت این موضوع است که اگر خریداری بخواهد به صورت مستقیم از فروشنده‌ای خرید داشته باشد، ممکن است خدماتی که فروشنده ارائه می‌دهد از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و یا ممکن است کالایی که به دست خریدار می‌رسد کالای غیرمعتبر، خراب و یا اشتباهی باشد.

در تمام گزینه‌ها این موضوع که خریدار بتواند هزینه پرداخت شده خود را از فروشنده پس بگیرد کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد. این موضوع در حالی است که وب‌سایت‌های واسطه گری این مشکل را به خوبی حل کرده‌اند و تا زمانی که خریدار کالا یا خدمات کیفیت را تأیید نکند هزینه را برای فروشنده واریز نمی‌کند! در قسمت‌های بعدی می‌خواهیم در کنار هم مدل‌های مختلف واسطه گری را بررسی کنیم. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

مدل‌های مختلف کسب و کار واسطه گری

  • Business to Business

اولین مدلی که می‌خواهیم بررسی کنیم Business to Business و یا B2B نام دارد. علی بابا یکی از معروف‌ترین وب‌سایت‌هایی است که از این مدل استفاده می‌کند. احتمالاً می‌دانید که شرکت علی بابا یکی از بزرگ‌ترین و پول‌سازترین وب‌سایت‌های واسطه گری در تمام دنیا می‌باشد.

حتی می‌توان ادعا کرد که وب‌سایت علی بابا توانست اقتصاد کشور چین را تکان بزرگی دهد. کار اصلی وب‌سایت علی بابا برقراری ارتباط در میان توزیع کننده، خریدار و فروشنده است. علی بابا در ابتدا کالاهای گوناگون را درون وب‌سایت خود به نمایش می‌گذارد و معرفی می‌کند و سپس اقدام به خرید و فروش می‌کند. شاید دانستن این آمار برایتان جالب باشد که حدود ۹۵ درصد از تمام معامله‌هایی که در بستر این وب‌سایت انجام می‌شود دارای حجم عمده‌ای است. حدود ۵ درصد از معاملات را نیز می‌توان خرده فروشی اعلام کرد.

  • Business to Consumer

مدل دیگری از واسطه گری که می‌خواهیم در این قسمت بررسی کنیم Business to Consumer و یا به اختصار B2C نام دارد. مدل B2C درست برعکس مدل B2B عمل می‌کند. برخلاف مدل B2B که معاملات به صورت کلان انجام می‌شد اکثر معاملاتی که در مدل B2C انجام می‌گیرد حالت خرده دارند. وب‌سایت‌های واسطه گری که از مدل B2C استفاده می‌کنند به صورت ماهانه به دلیل معرفی کالاهای خریدار در وب‌سایت خود هزینه‌ای را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کنند. این وب‌سایت‌ها با برقراری ارتباط در بین فروشنده و کاربران مختلف باعث به وجود آمدن معامله می‌شوند. وب‌سایت‌های مختلفی که از مدل B2C برای واسطه گری استفاده می‌کنند اغلب با به وجود آوردن فضایی رقابتی در میان فروشندگان مختلف باعث فروش بیشتر آن‌ها می‌شوند. این رقابت‌ها از سمت کاربران نیز جذاب به نظر می‌رسد و بازدید از این وب‌سایت‌ها را به گونه‌ای افزایش می‌دهد.

  • Consumer to Consumer

مدل دیگری از کسب و کار واسطه گری Consumer to Consumer و یا به اختصار C2C نام دارد. وب‌سایت ایپک در کشور آمریکا را می‌توان نمونه‌ای از این مدل دانست. نکته جالب این است که مؤسس ایپک یک ایرانی‌الاصل می‌باشد. بیشتر فعالیت وب‌سایت ایپک بر روی اجناس دسته دوم است. نحوه کسب درآمد این سایت به این گونه است که با برقرار کردن رابطه در میان مشتریان خرده کمیسیون دریافت می‌کند. این وب‌سایت غیر از واسطه گری کارهای دیگری همچون حراج‌های مختلف فصلی نیز انجام می‌دهد. بنابراین هر تولید کننده و یا فروشنده‌ای بر اساس ظرفیتی که دارد و همچنین نوع کالا و یا خدماتی که ارائه می‌دهد توانایی این را خواهد داشت که بر بستر ایپک فعالیت کند.

یک نکته مهم درباره وب‌سایت‌های واسطه گر این است که اگر فقط بر روی بستر آن‌ها به فعالیت بپردازید هرگز در کسب و کار خود پیشرفت نمی‌کنید! زمانی استفاده کردن از این وب‌سایت‌ها برای شما سودمند خواهد بود که از قبل شرکت، وب‌سایت و یا هویت خود را شکل داده باشید. شما باید از بستر متعلق به کسب و کار خود استفاده کنید و به جذب مشتری بپردازید. در ادامه می‌توانید به صورت کمکی از وب‌سایت‌های واسطه گر استفاده کنید و کار خود و مشتریان خود را گسترش دهید. مانند صاحب یک بنگاه ماشین رفتار کنید! ماشین‌های مختلف را در نمایشگاه خود به نمایش بگذارید و آن‌ها را بفروشید. سپس برای افزایش فروش خود به سراغ واسطه گرها بروید.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : کسب و کار واسطه گری,کسب و کارهای واسطه گری,مدل کسب و کار واسطه گری,واسطه گری در کسب و کار, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 25 تاريخ : دوشنبه 4 دی 1402 ساعت: 11:31

فهرست کسب و کارهای تولیدی کم‌هزینه ، پولساز و پردرآمد در ایران

تاکنون چند بار به فکر ایجاد یک کسب و کار تولیدی افتاده‌اید؟ چقدر علاقه دارید که با سرمایه کم در مسیری که دوست دارید حرکت کنید و شغل مورد نظر خود را ایجاد کنید؟ جالب است بدانید تولید و کسب و کارهای مرتبط با آن از اهمیت بالایی در تمام جوامع برخوردار است. این امر به این علت است که رونق کسب و کارهای تولیدی موجب رونق اقتصاد کشور و افزایش درآمد سرانه آن می‌شود. به این ترتیب افراد بیشتری مشغول به کار می‌شوند و گردش مالی کشور را افزایش می‌دهند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال ایجاد یک کار تولیدی آسان و پرسود هستید، ما در این مقاله به معرفی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

منظور از کسب و کار تولیدی چیست؟

کسب و کار تولیدی به آن دسته از مشاغلی گفته‌ می‌شود که با هدف تولید یک محصول یا ارائه خدماتی خاص و متناسب با نیاز مشتری ایجاد می‌شود. این محصولات تولیدی می‌تواند در کارخانه‌ها و شرایط پیشرفته تولید شود یا تولید آن‌ها به صورت محدود و فقط در خانه انجام گیرد.

این دسته از مشاغل در هر طیف و درجه‌ای که باشند از اهمیت بالایی برخوردار هستند زیرا: یک نوع کارآفرینی و کسب و کار مستقل محسوب می‌شوند، موجب خودکفایی و بهبود اوضاع اقتصادی کشور می‌شوند، متناسب با نیازهای جامعه‌ی هدف و برای پاسخ به آن‌ها ایجاد می‌شوند و با رعایت برخی اقدامات در مدتی کوتاه به موفقیت و درآمد نسبتا خوبی دست می‌یابند.

برخی از عوامل موفقیت در کسب و کار تولیدی

  • توجه به نیازهای روز جامعه

نیازهای تولیدی و خدماتی مردم در هر جامعه و در هر دوره‌ای از تاریخ با سایر جوامع و دوره‌ها متفاوت است. به همین علت توجه به کشف نیازهای روز و تلاش برای رفع آن‌ها می‌تواند کسب و کار شما را به موفقیت برساند. برای تحقق این هدف ابتدا جامعه‌ی هدف خود را مشخص کنید؛ مثلا دانش‌آموزان و دانشجویان، دخترها، زنان خانه‌دار، کارمندان، مهندسان و… .

سپس به مطالعه و بررسی نیازهای این افراد در بازه‌های زمانی خاص بپردازید و برای رفع آن‌ها اقدام کنید. به طور مثال برای مادران شاغل کیف‌هایی با امکانات خاص طراحی کنید، مواد غذایی خاصی برای برخی از نیازهای غذایی تولید کنید یا گل و گیاهانی برای فصل سرما پرورش دهید.

  • تناسب کیفیت و قیمت

لازم است قیمت معمول و متناسبی برای محصول تولیدی خود در نظر بگیرید تا علاوه بر جذب مشتری، به سود خوب و مداومی برسید. مثلا اگر قصد تولید کیک و شیرینی خانگی دارید، با محاسبه قیمت مواد اولیه و هزینه تولید آن قیمت‌ نهایی را تعیین کنید. قیمت شما نباید خیلی بالا یا خیلی پایین باشد و باید متناسب با نرخ معمول جامعه تعیین شود. بنابراین در وهله‌ی اول به حفظ کیفیت کار خود توجه کنید و بعد هزینه‌ای متناسب با محصول را در نظر بگیرید.

  • خلاقیت و نوآوری در تولید

یکی دیگر از اقداماتی که کسب و کار تولیدی شما را به موفقیت می‌رساند، داشتن خلاقیت و نوآوری در تولید محصول است. یعنی شما باید به چیزی توجه کنید که دیگران به آن توجه ندارند و محصولی را تولید و روانه‌ی بازار کنید که قبلا نبوده‌ یا اگر هم بوده‌ چنین شکلی نداشته‌ است. مثلا جاسوئیچی، مجسمه، زیورآلات و لوازمی تولید کنید که با نسخه‌های فعلی بازار متفاوتند و ظاهر یا کیفیت بهتری دارند. پس متفاوت بیندیشید و عمل کنید تا پیشرفت و موفقیت بیشتری داشته‌ باشید.

معرفی چند کسب و کار تولیدی موفق

اکنون که با ماهیت تولیدی در کسب و کارها و برخی از عوامل موفقیت در آن آشنا شدید، دانشگاه کسب و کار به معرفی چند کار تولیدی با سرمایه کم می‌پردازد. این مشاغل به آموزش‌ها و مهارت‌های چندانی نیاز ندارند و قابلیت راه‌اندازی با سرمایه کم را دارا هستند. به این ترتیب در هر سن و موقعیتی که هستید، می‌توانید یکی از آن‌ها را شروع کرده‌ و به کسب درآمد بپردازید.

■ تولید جعبه و پاکت‌های کادویی

اگر اندکی علاقه و سلیقه داشته‌ باشید به راحتی می‌توانید از طریق ساخت پاکت‌های کادویی کسب درآمد کنید. برای راه‌اندازی این کسب و کار تولیدی به مقوا، کاغذ کادو، روبان، چسب، قیچی و تزئیناتی مانند روبان و بند و کنف نیاز دارید. بنابراین سرمایه اولیه چندانی لازم ندارید و فقط با مشاهده چند کلیپ آموزشی در اینستاگرام و یوتیوب می‌توانید روش ساخت و تولید آن را یاد بگیرید. برای فروش آن نیز می‌توانید به لوازم‌التحریرها، مغازه‌های کادویی و جواهرات فروشی سر بزنید و با نشان دادن اجناس خود بازاریابی کنید.

■ صنایع دستی و تولیدات سنتی

در هر شهر ایران صنایع دستی و تولیدات خاصی وجود دارد که آن‌ها را از سایر شهرها و مناطق متمایز می‌کند. مثلا در شهر همدان تولیدات گِلی و سفالی، در اصفهان ترمه و شیشه کاری، در ماسوله عروسک‌های بافتنی سنتی و… به عنوان صنایع‌ دستی و سوغاتی تولید می‌شود. این کسب و کار تولیدی تقریبا پرهزینه‌تر از سایر کسب و کارهای معرفی‌شده‌ در این مقاله است، اگرچه قیمت فروش و درآمد نیز بالاتر از سایر مشاغل است. شما می‌توانید با توجه به محل سکونت خود یا استعدادی که در هر کدام از این تولیدات سنتی دارید، اقدام به راه‌اندازی آن کرده‌ و به این ترتیب کسب درآمد کنید.

■ نمد دوزی؛ یک کسب و کار تولیدی کم هزینه

نمد دوزی یک کسب و کار ظریف و دوست‌داشتنی است که علاقه‌مندان خاص خودش را دارد. کار کردن با نمد و مهارت‌های دوخت و دوز آن به گونه‌ای است که به توجه و ظرافت بیشتری نیاز دارد. به همین علت لازم است چندین بار به کلیپ‌های آموزشی و دستورهای دوخت نگاه کنید تا نکات آن را کاملا یاد بگیرید.

شما در این کسب و کار تولیدی، با تنوع بالایی از تولیدات رودررو هستید. مثلا می‌توانید جاسوئیچی‌هایی از عروسک، حیوانات و میوه‌ها درست کنید. یا عروسک‌های کوچک و بزرگی برای تزئین ماشین و منزل یا اسباب‌بازی کودکان بسازید. بدیهی است با افزایش سرعت و مهارت خود در این کار، به مرور زمان مشتری‌های بیشتری خواهید داشت و درآمد نسبتا خوبی کسب می‌کنید.

■ تولید عرقیات یا خشک کردن داروهای گیاهی

امروزه با وجود تمام امکانات دارویی و شیمیایی نوین، استفاده از داروهای گیاهی برای درمان بیماری‌ها و مشکلات جسمی و روانی رونق بیشتری پیدا کرده‌ است. بنابراین تولید عرقیات سنتی یا جمع‌آوری و خشک کردن گیاهان دارویی‌ای مانند بابونه، آویشن، گل محمدی، پونه، رازیانه و … می‌تواند درآمد خوبی به همراه داشته‌ باشد. اگرچه شما برای تولید عرقیات به لوازم و مهارت‌های خاصی نیاز دارید، خشک کردن گیاهان دارویی به سرمایه یا وسایل خاصی نیاز ندارد. به همین علت کسب و کار تولیدی آسان و کم‌زحمتی است.

■ تولید ماسک؛ یک کسب و کار تولیدی در دوران کرونا

پس از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در سه سال اخیر، ماسک یک بار مصرف پزشکی به یکی از مهم‌ترین پوشش‌های انسان در برابر این بیماری تبدیل شد. به همین علت تولید ماسک‌های ساده، سه بعدی و فیلتردار گسترش یافت و به یک کسب و کار تولیدی در کارخانه‌ها، منازل و کارآگاه‌ها تبدیل شد. امروزه اگرچه استفاده از ماسک کمتر از سال‌های اخیر شده‌ است، با این‌ حال شما می‌توانید با کمترین هزینه و امکانات اقدام به ایجاد خط تولید آن در منزل کنید و به سود نسبتا خوبی دست یابید.

این مقاله را هم بخوانید:  بیانیه ماموریت چیست و دلیل اهمیتی که برای سازمان‌ها دارد

■ خشک کردن میوه به عنوان یک کسب و کار تولیدی

یکی از کسب و کارهای تولیدی که درآمد خوب و قابل قبولی دارد، تولید میوه خشک یا اصطلاحا برگه میوه‌هایی مانند زردآلو، پرتقال، کیوی و… است. شما در این کسب و کار با خرید میوه‌های هر فصل و برش دادن آن‌ها به اندازه‌های متناسب، با بهره‌گیری از نور خورشید یا دستگاه‌هایی خاص اقدام به خشک کردن آن‌ها می‌کنید. سپس با فروش جداگانه یا مخلوط آن‌ها به مغازه‌های میوه‌فروشی، عطاری‌ها یا آجیل فروشی‌ها و حتی فروش اینترنتی آن کسب درآمد می‌کنید.

■ پرورش گل و گیاه

یکی دیگر از کسب و کارهای تولیدی راحت و کم هزینه، پرورش گل و گیاه است. برای راه‌اندازی این کار لازم است گلدان، خاک مخصوص و تخم گیاهان را خریداری کنید. سپس به کاشت و مراقبت از آن‌ها بپردازید تا پس از رسیدن به اندازه مورد نظر به فروش برسانید. تولیدات شما در این حوزه می‌تواند گیاهانی چون آلوئه‌ورا، بامبو، کاکتوس‌های فانتزی یا گل‌های تزئینی مثل بنفشه، حسن یوسف و… باشد.

■ تولید سبزیِ پاک‌شده و آماده

آخرین کسب و کار تولیدی که ما در این مقاله از دانشگاه کسب و کار معرفی می‌کنیم، پاک کردن و شست‌وشوی سبزی و فروش آن است. امروزه بسیاری از مردم فرصت و حوصله چندانی برای طی کردن مراحل آماده سازی سبزی‌های مصرفی خود ندارند. به همین علت استفاده از سبزی‌های پاک کرده و آماده از محبوبیت و کارکرد بالایی برخوردار است. اگر وقت و حوصله کافی دارید، می‌توانید سبزی قورمه، کوکو، آش و… را آماده کرده و با فروش آن به صورت خام یا سرخ‌شده به درآمد روزانه خوبی دست یابید.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : کسب و کار پولساز,کسب و کار پولساز در ایران,کسب و کار های پولساز,کسب و کار خانگی پولساز,بهترین کسب و کارهای پولساز,کسب و کارهای پولساز خانگی,کسب و کار اینترنتی پولساز,کسب و کار نو,کسب و کار نوآورانه,کسب و کار نوظهور, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 24 تاريخ : دوشنبه 4 دی 1402 ساعت: 11:27

معرفی مشاغل پولساز و داغ از بهترین کسب و کارها در ایران

بهترین کسب و کارها در ایران کدام مشاغل هستند؟ چگونه می‌توانیم درآمد خوبی از کسب و کارمان داشته باشیم؟ کدام یک از بهترین کسب و کارها در ایران مناسب من است؟ کسب و کارهای پردرآمد در ایران کدام کسب و کارها هستند؟ اگر همه این سؤال‌ها را در ذهن خود دارید و می‌خواهید با بهترین کسب و کارها در ایران آشنا شوید، این مقاله مناسب شما می‌باشد.

همه انسان‌ها برای برطرف کردن نیازهای مالی خود لازم است که کسب و کاری را به عنوان شغل خود انتخاب کنند. اکثر کسب و کارهایی که در کشورمان ایران وجود دارد به عنوان کار کردن برای شخص دیگری که کارفرما می‌نامیم تعریف می‌شوند. اما افراد دیگری نیز وجود دارند که ترجیح می‌دهند راه دیگری را برای کسب درآمد خود انتخاب کنند. این اشخاص کسانی هستند که شروع یک کسب و کار شخصی و یا کارآفرینی کردن برای آن‌ها دارای ارزش و اهمیت بیشتری می‌باشد. در این مقاله از مجموعه مقالات دانشگاه کسب و کار می‌خواهیم به شما بهترین کسب و کارها در ایران را معرفی کنیم. شما می‌توانید با توجه به توانایی‌ها و شرایط خود مناسب‌ترین آن‌ها را برای خود انتخاب کنید و به کسب درآمد بپردازید.

تفاوت‌های شروع یک کسب و کار کوچک و بزرگ

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که تا کنون کسب و کاری را شروع نکرده‌اید، قطعاً شروع یک کسب و کار کوچک به نفع شما است. با برداشتن قدم‌های کوچک شما می‌توانید ریسک را در کسب و کار خود کاهش دهید. همچنین می‌توان گفت که درصد موفقیت در یک کسب و کار کوچک برای شما بیشتر از شروع کردن یک کسب و کار بزرگ است. زیرا در این صورت تحلیل بازار و رقبای شما کار ساده‌تری می‌باشد. علاوه بر این دردسرهایی مانند حقوق کارمندان، کارهای مدیریتی و همه هزینه‌هایی که یک کسب و کار بزرگ دارد برای شما کم‌تر است. این ها دلایل قانع‌کننده‌ای بودند که به شما یادآوری می‌کند اگر تجربه چندانی در حوزه کسب و کار ندارید بهتر است با یک کسب و کار کوچک کار خود را آغاز کنید.

مروری بر مزایا و معایب کسب و کارهای کوچک

اگر می‌خواهید کسب و کار کوچک خود را آغاز کنید بهتر است در اولین قدم با مزیت‌ها و معایبی که قرار است با آن‌ها روبه‌رو شوید آشنا شوید. در قسمت‌های بعدی لیستی از این مزیت‌ها و معایب را برای شما فراهم آورده‌ایم.

مزیت‌های یک کسب و کار کوچک

  • شما می‌توانید به عنوان رئیس خودتان کار کنید.
  • در کسب و کار خودتان آزادی عمل بیشتری خواهید داشت.
  • برنامه ریزی زمانی موضوعی است که کاملاً در دستان شما قرار دارد.
  • کسب و کارهای کوچک معمولاً سوددهی خوبی را برای کارآفرینان خود فراهم می‌کنند.
  • شما می‌توانید در ادامه کسب و کار خود را رشد دهید.
  • هر پیروزی‌ای که در مسیر کسب و کار خود به دست می‌آورید احساس شادی بزرگی را در شما به وجود می‌آورد.
  • تلاش کردن برای موفقیت شخصی احساس بهتری دارد تا تلاش کردن برای یک سازمان.
  • در کسب و کارهای کوچک هزینه‌ها نیز مقرون به‌صرفه‌تر و کمتر خواهد بود.
  • یک کسب و کار کوچک به کارمندان زیادی احتیاج ندارد.
  • مدیریت کردن و همچنین برنامه‌ریزی‌کردن برای یک کسب و کار کوچک به مراتب ساده‌تر از یک کسب و کار بزرگ است.

معایب یک کسب و کار کوچک

  • در یک کسب و کار کوچک شما متناسب با زمانی که صرف کار کردن کنید درآمد خواهید داشت. به این معنا که اگر وقت زیادی را صرف کسب و کار خود نکنید در آن صورت از پول هم خبری نخواهد بود.
  • نمی‌توانید در آمد ماهانه خود را همیشه تضمین کنید و یا آن را پیش‌بینی کنید.
  • ممکن است در طول مسیر کسب و کار خود با شکست‌های مقطعی مواجه شوید.
  • این امکان وجود دارد که به کل ورشکسته شوید.
  • مزیت‌های کار کردن در یک سازمان مانند بیمه را نخواهید داشت.
  • مانند گذشته نمی‌توانید زمان زیادی را به تفریح یا استراحت خود اختصاص دهید.

آیا کسب و کارهایی پردرآمد در ایران وجود دارند؟

می‌توان این گونه به این سؤال پاسخ داد: بله! کسب و کارهای پردرآمد بسیاری در ایران وجود دارند؛ اما باید توجه داشت که هیچ کسب و کاری در ابتدای راه پردرآمد نیست. شما می‌توانید در کشورمان ایران افرادی را پیدا کنید که در ماه حدود ۵۰۰ میلیون درآمد دارند. اما با این وجود شما نمی‌دانید که آن فرد برای رسیدن به این درآمد چه مسیری را طی کرده است. آیا می‌دانید که برای حفظ کردن موقعیتی که در آن هستید چه کارهایی را باید انجام دهید؟ حتی اگر دندانپزشک هم باشید باید زمان زیادی را صرف تلاش کردن و کسب تجربه کنید تا بتوانید درآمد خوبی را در ایران به دست بیاورید.

در این مقاله می‌خواهیم بهترین کسب و کارها در ایران را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از طریق آن‌ها به درآمد بالایی دست پیدا کنید. اما قبل از آشنا شدن به بهترین کسب و کارها در ایران لازم است نکته‌ای را یادآوری کنیم. یک سوپرمارکت در ایران هم می‌تواند درآمد بسیار بالایی را داشته باشد! وقتی از بهترین کسب و کارها در ایران حرف می‌زنیم منظورمان یک شغل فوق لاکچری که کارآفرین آن با کت شلوار فعالیت می‌کند نیست!

می‌توانم برای شما مغازه‌های بسیاری را مثال بزنم که صاحبان آن‌ها با روابط اجتماعی قوی توانسته‌اند ارتباط خوبی با مشتریان خود برقرار کنند. برقراری ارتباط خوب سبب می‌شود که اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند. همین موضوع باعث می‌شود که سال‌های زیادی مشتریان وفادار و ثابت خود را داشته باشند. در این بین می‌توانم مارکت‌های زیادی را نیز مثال بزنم که ورشکست شده‌اند و نتوانستند چند سال درآمد خوبی به دست آورند.

 

نگاهی به تغییراتی که بهترین کسب و کارها در ایران داشته‌اند

شما در لیست بهترین کسب و کارها در ایران و یا در جهان در طول سال‌های مختلف موارد متفاوتی را مشاهده می‌کنید. مهم‌ترین علت این موضوع این است که شرایط اجتماعی و همچنین نیازهای اقتصادی مردم در سال‌های مختلف متفاوت است. همین موضوع سبب تغییرات بهترین کسب و کارها در ایران شده است. در برخی دوره‌ها و سال‌ها تغییرات کسب و کارها بیشتر اتفاق افتاده است. در یک جمله می‌توان این گونه گفت که بهترین کسب و کارها در ایران کسب و کارهایی هستند که می‌توانید با صرف زمان کمتری بازده بیشتر و درآمد بیشتری را به دست آورید.

تأثیر صنعت بر بهترین کسب و کارها در ایران

در زمان‌های بسیار قدیم می‌توانستیم از تجارت به عنوان یکی از بهترین کسب و کارها در ایران نام ببریم. همچنین دامداری و یا کشاورزی مشاغلی بودند که تعداد زیادی از افراد جامعه به فعالیت در آن علاقه و اشتیاق داشتند. در سال‌های گذشته این دسته از مشاغل به روش کاملاً سنتی انجام می‌گرفتند. با صنعتی شدن این مشاغل در سال‌های متوالی تغییرات بسیار زیادی در این کسب و کارها به وجود آمد. کشاورزی و دامداری با مکانیزه شدن، استفاده کردن از ابزارهای مختلف صنعتی به سمت مدرن شدن پیش رفت. در آن سال‌ها افراد زیادی که در این صنایع مشغول فعالیت بودند در برابر این تغییرات مقاومت کردند؛ اما بسیاری از آن‌ها نتوانستند بر تصمیم خود بمانند و همسو شدن با موج صنعت را پذیرفتند. برخی دیگر هم که بر تصمیم خود پافشاری کردند دچار ورشکستگی شدند.

آشنایی با ۱۵ نمونه از بهترین کسب و کارها در ایران

برای این که بتوانیم کاملاً منطقی و با توجه به شرایط بهترین تصمیم را برای خودمان بگیریم قبل از هر چیزی لازم است بدانیم کدام یک از کسب و کارها در ایران حکم چاه نفت را دارند؟ کارآفرینان در کدام یک از کسب و کارها می‌توانند خاک را به طلا تبدیل کنند؟ در قسمت‌های بعدی لیستی از بهترین کسب و کارها در ایران را برای شما فراهم کرده‌ایم. تا انتهای این مقاله همراه تیم دانشگاه کسب و کار بمانید.

این مقاله را هم بخوانید:  همه چیز درباره پذیرندگان آغازین فناوری‌های نوین
  • هوش مصنوعی و یادگیری ماشین یکی از بهترین کسب و کارها در ایران

بر اساس تخمین‌هایی که زده شده است تمام مشاغلی که به گونه‌ای با یادگیری ماشین در ارتباط هستند ارزشی حدود ۳۱ میلیارد دلار خواهند داشت. با این تخمین می‌توانیم متوجه شویم که نرخ رشد کسب و کارهای موجود در این حوزه فقط در طول یک دوره شش‌ساله رشد چهل درصدی داشته است. این رشد نشان می‌دهد که چقدر این بازار به افراد مستعد و متخصص در این حوزه نیاز دارد.

اگر علاقه‌مند به فعالیت در حوزه هوش مصنوعی هستید می‌توانید ماجراجویی پر هیجانی را در این مسیر تجربه کنید. در این زمان که این مقاله نوشته شده است تقاضا برای افراد متخصص در حوزه هوش مصنوعی حتی بیشتر از دانشمندان داده در کل جهان است. بر اساس تخمین‌ها انتظار می‌رود که این روند در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

با توجه به این که تقاضا برای افراد متخصص در حوزه هوش مصنوعی رشد فزاینده‌ای دارد شما می‌توانید بر حسب علاقه خود یکی از حوزه‌های یادگیری عمیق و یا پردازش زبان طبیعی را نیز برای ورود به این حوزه انتخاب کنید. از همه چیز مهم‌تر این نکته است که یادگیری ماشین در سال‌های آینده قرار است بر روی همه صنایع تأثیر بگذارد؛ بنابراین همه مشاغل حتی کسب و کاری که هم اکنون در آن در حال فعالیت هستید در آینده به یک متخصص هوش مصنوعی نیاز خواهد داشت.

با وجود این که تقاضا برای این متخصصان بسیار است؛ اما یادگیری مهارت‌هایی که فعالیت در این حوزه لازم دارد برای افراد بسیاری چالش برانگیز است. قطعاً افرادی که تحصیلات دانشگاهی مرتبطی با این حوزه ندارند به سختی‌های بیشتری در مسیر برخورد خواهند کرد. اما با این وجود منابع و مراکز مختلف آموزشی بسیاری چه به صورت حضوری چه به صورت آنلاین برای این حوزه وجود دارد.

این مقاله را هم بخوانید:  ۲۰ ایده با حداقل سرمایه برای کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی
  • نگاهی به توسعه دهنده وب و برنامه نویسی

در این زمان همه بهترین کسب و کارها در ایران به نحوی با اینترنت در ارتباط هستند. در واقع همه تخصص‌هایی که در حوزه علوم کامپیوتری وجود دارند جز پردرآمدترین شغل‌ها در ایران هستند. اگر شما جز افراد علاقه‌مند به کامپیوتر هستید و به کدنویسی علاقه دارید می‌توانید با متخصص شدن در این حوزه به درآمد بسیار خوبی برسید. شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در این حوزه هستند که شما می‌توانید برای کارآموزی وارد آن‌ها شوید و یا در بوت کمپ‌های آن‌ها شرکت کنید و دانش خود را برای فعالیت در این حوزه افزایش دهید.

  • فعالیت در بازارهای جهانی به عنوان یکی از بهترین کسب و کارها در ایران

از این کسب و کار می‌توان به عنوان یک دریچه امید برای تمام جوانان یاد کرد. اما علاقه‌مندان به این حوزه باید توجه کنند که نباید فعالیت در این حوزه را ساده دانست و از راه درست آن باید واردش شوند. اگر بتوانید معامله گری در بازارهای جهانی را به شیوه‌ای درست فرا بگیرید شک نکنید که می‌تواند یکی از جذاب‌ترین شغل‌ها برای شما باشد.

از مزیت‌هایی که معامله گری در بازارهای جهانی دارد می‌توان به این نکته اشاره کرد که نیازی به سرمایه زیاد برای شروع کار وجود ندارد. شما می‌توانید با سرمایه اندکی که دارید وارد بازارهایی همچون کریپتوکارنسی و یا فارکس شوید. اما تیم دانشگاه کسب و کار ورود بدون تجربه به این بازارها را به شما پیشنهاد نمی‌کند. چرا که هیچ کس دوست ندارد تمام سرمایه‌ای که دارد را به یک باره در این بازارها از دست بدهد.

اما کسب دانش و آماده شدن برای فعالیت در این حوزه چندان کار سختی نیست. همان طور که گفتیم فعالیت در این حوزه می‌تواند یک دریچه امید برای جوانان ایرانی باشد. اگر بتوانید به عنوان یک معامله گر در بازارهای جهانی با موفقیت عمل کنید در آن صورت می‌توانید درآمدی دلاری داشته باشید و به ریال در کشور خود خرج کنید. به همین دلیل است که از این شغل به عنوان دریچه امید یاد کردیم.

  • نگاهی به طراحی وب به عنوان یکی از بهترین کسب و کارها در ایران

پشت هر سایت زیبا و جذابی که از آن دیدن می‌کنید یک طراح فوق‌العاده و خلاق می‌باشد. هر کسب و کاری در دنیای امروزی برای معرفی بهتر خود و جذب مشتری نیازمند یک سایت می‌باشد. همین موضوع باعث می‌شود که تقاضا برای طراحان وب همیشه وجود داشته باشد. در دنیای امروز نمی‌توانید هیچ طراح وب بیکاری را پیدا کنید. نه تنها بیکاری در این شغل وجود ندارد؛ بلکه حتی می‌توانید با فعالیت در آن درآمد بسیار خوبی را نیز به دست آورید. اگر در حال حاضر در این شغل مشغول فعالیت هستید می‌توانید با یادگیری برنامه نویسی در حوزه وب درآمد خود را دو برابر کنید.

  • معرفی کارشناس هوش تجاری

کارشناس هوش تجاری یکی از بهترین کسب و کارها در ایران می‌باشد. وظیفه این شغل به دست آوردن داده‌هایی است که مدیران می‌توانند با استفاده از آن‌ها تصمیم‌های بهتری را برای کسب و کار خود بگیرند. آن‌ها با تحلیل کردن داده‌های سازمان‌های بزرگ به این شرکت‌ها کمک می‌کنند. علاوه بر این کارشناس هوش تجاری متناسب با داده‌ها برای شرکت‌ها برنامه ریزی می‌کند. آن‌ها تلاش می‌کنند که کسب و کارهای مختلف در مسیری که در حال طی کردن آن هستند بهترین تصمیم‌ها را بگیرند و بر روی این تصمیم‌ها نظارت می‌کنند. از جمله وظایف مختلفی که می‌توان برای این شغل نام برد می‌توان به، به‌روزرسانی پایگاه داده، ارزیابی مداوم منابع سازمان، به‌روزرسانی هوش تجاری شرکت، تجزیه و تحلیل رقبا و عملکردهای آن‌ها، توسعه استراتژی جمع‌آوری‌کردن داده‌ها و اشتراک گذاری نتایج خود با مدیران اشاره کرد.

  • جراح پلاستیک و زیبایی یکی از بهترین کسب و کارها در ایران

همه ما از این موضوع آگاه هستیم که جراحان پلاستیک یکی از پردرآمدترین افراد در کل جهان و در کشورمان ایران هستند. این حوزه به قدری پرطرفدار است که در همین راستا موضوعی به نام توریسم درمانی به وجود آمده است. توریسم درمانی در این روزها بسیار پررونق است. این موضوع کاملاً منطقی هم به نظر می‌رسد. هزینه‌هایی که توریست‌های خارجی قرار است برای عمل‌های زیبایی و یا خدمات دندانپزشکی در کشور ما ایران بپردازند برای آن‌ها بسیار ارزان تمام می‌شود. همین موضوع سبب می‌شود که افراد زیادی از کشورهای مختلف به ایران بیایند و هنگام بازگشت زیباتر از قبل به کشور خود برگردند!

  • وکالت

با وجود این که می‌توان به شغل وکالت به عنوان یکی از بهترین کسب و کارها در ایران نگاه کرد، اما این شغل یکی از پرچالش‌ترین شغل‌ها در جهان می‌باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که عاشق این شغل نیستید وارد آن نشوید. از همه مهم‌تر این که با وجود این موضوع که وکالت درآمد بسیار خوبی دارد؛ اما هدف اول یک وکیل باید دادخواهی باشد نه پول!

این مقاله را هم بخوانید:  معرفی ۴ کسب و کار پولساز در ایران + با این مشاغل پول پارو کنید!
  • طراحی لباس‌های عروس یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در ایران

احتمالاً با دانستن این نکته تعجب می‌کنید که درآمدی که یک طراح لباس عروس دارد با یک متخصص حوزه دندانپزشکی برابری می‌کند! اگر این موضوع را باور نمی‌کنید باید به شما بگویم این نتیجه‌ای است که یک پایان نامه دکتری به دست آورده! بنابراین اگر شما هم به طراحی لباس علاقه دارید عجله کنید و مزون متعلق به خودتان را تأسیس کنید.

  • راهنمای گردشگری یا تورلیدر از جمله بهترین کسب و کارها در ایران

کشور ما ایران یکی از کشورهایی است که به واسطه قدمت و تاریخی که دارد بسیار مورد علاقه توریست‌ها می‌باشد. اگر به این حوزه شغلی علاقه‌مند هستید می‌توانید با تسلط پیدا کردن بر روی مکان‌های گردشگری و تاریخی و همچنین تاریخچه آن‌ها فعالیت خود را آغاز کنید. شما می‌توانید به عنوان تورلیدر با آژانس‌های مختلف گردشگری همکاری کنید. اگر در این حوزه به زبان انگلیسی نیز تسلط پیدا کنید می‌توانید درآمد بسیار خوبی را از این شغل به دست آورید.

  • بازار بورس نمونه‌ای از شغل‌های پر درآمد در ایران

زمانی که بانک‌ها تصمیم گرفتند سود حساب‌های پس‌انداز خود را کم کنند مردم دیگر علاقه خود را به گذاشتن سرمایه خود در بانک‌ها از دست دادند. زیرا دیگر امیدی به، به دست آوردن سودهای کلان نداشتند. خیلی از مردم تصمیم گرفتند همه سرمایه‌ای که در بانک گذاشته بودند را وارد بازار بورس کنند و در آن جا سرمایه گذاری کنند. البته که انتخاب اشتباهی نیز نکردند.

اما مهم‌ترین نکته‌ای که برای فعالیت در این بازار باید بدانید این است که هیچ گاه نباید بدون داشتن دانش وارد آن شوید؛ زیرا ممکن است همه سرمایه خود را به یک باره از دست بدهید. یا آموزش‌های لازم را برای فعالیت در این بازار ببینید و یا این که کار را به کاردان خود بسپارید!

  • نگاهی به کشاورزی و دامپروری به عنوان بهترین کسب و کارها در ایران

با افزایش جمعیت در این سال‌ها نیاز به مصرف کردن موارد غذایی هم همواره در حال افزایش است. همین موضوع باعث شده که دامپروری و کشاورزی نیز در لیست بهترین کسب و کارها در ایران قرار بگیرد. فعالیت در این مشاغل نیازمند کسب دانش و آموزش دیدن و همچنین علاقه فراوان می‌باشد.

این مقاله را هم بخوانید:  رشد کسب و کار+ راهکارهایی موثر برای سرعت بخشیدن به رشد
  • مروری بر مشاغل اینترنتی

همان طور که در قسمت‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم، بهترین کسب و کارها در ایران همه به نحوی به اینترنت مربوط می‌شوند. اینترنت در سال‌های اخیر باعث شده است تا همه کارهای ما ساده‌تر انجام بگیرد. شما می‌توانید از طریق اینترنت کسب درآمد کنید یا خریدهای خانه خود را انجام دهید. همچنین می‌توانید با استفاده کردن از اینترنت خدمات و یا محصولات خود را به مشتریانتان عرضه کنید. از مهم‌ترین عواملی که باعث بیشتر شدن درصد موفقیت مشاغل اینترنتی می‌شود می‌توان به پیگیری، علاقه و مداومت در کار اشاره کرد.

  • تعمیرکار خودرو نمونه‌ای از بهترین کسب و کارها در ایران

اجازه ندهید لباس روغنی و کثیف تعمیرکارها شما را گول بزند! آن‌ها یکی از پردرآمدترین افراد در ایران هستند. البته نمی‌توان از این موضوع چشم پوشید که تعمیرکاری یکی از سخت‌ترین و پرچالش‌ترین شغل‌ها می‌باشد. شما برای کار کردن در حوزه تعمیرکاری نیازمند اعصابی پولادین و عضلاتی قوی هستید. اما از یاد نبرید که با وجود همه زحمت‌هایی که در این شغل وجود دارد درآمد خوبی نیز می‌توانید به دست آورید.

  • معرفی تدریس آنلاین به عنوان یکی از پردرآمدترین کسب و کارها

همان طور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم علاوه بر این که شما می‌توانید از طریق اینترنت محصولات خود را به مشتریانتان عرضه کنید، همچنین می‌توانید خدمات خود را نیز از طریق اینترنت ارائه دهید. در این میان تدریس آنلاین یکی از بهترین کسب و کارها در ایران می‌باشد. چندان اهمیتی ندارد که در کدام حوزه می‌خواهید تدریس کنید! عواملی که می‌تواند دانش‌آموز و یا دانشجویان بیشتری را به شما جذب کند تجربه شما، حرفه‌ای بودن، شناخت کامل تکنولوژی‌های صوتی و تصویری، آشنایی با شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارهای مختلف در این حوزه می‌باشد. شما می‌توانید از سایت‌های مختلف برای برگزار کردن وبینارهای خود بهره ببرید.

  • معرفی شغل تولید محتوا

تا این جا درباره مزیت‌های مختلفی که اینترنت دارد بسیار صحبت کردیم. همچنین به طراحی و توسعه وب نیز اشاره کردیم. اما لازم است بدانید که هیچ کدام از این ها بدون داشتن محتوایی مناسب هرگز به نتیجه‌ای دلخواه نمی‌رسند. هر کسب و کاری که می‌خواهد برای معرفی خود سایت مناسبی داشته باشد لازم است که برای آن سایت محتوای مناسبی نیز ارائه کند. هر چقدر که محتوای ارائه شده باکیفیت‌تر باشد آن کسب و کار می‌تواند مشتریان بیشتری را به خود جذب کند. فقط یک نویسنده خلاق است که می‌تواند از پس تولید کردن محتوای با کیفیت بر بیاید. اگر شما هم جز افرادی هستید که به نوشتن علاقه‌مندید و یا در این زمینه دستی بر آتش دارید، پیشنهاد می‌کنم حتماً در این حوزه فعالیت کنید.

  • گردشگری پزشکی

اگر دو رشته بسیار پردرآمد گردشگری و علوم پزشکی را به یکدیگر متصل کنید شغلی به نام گردشگری پزشکی به وجود می‌آید. با وجود بالا رفتن نرخ دلار در سال‌های اخیر این شغل برای فعالان خود بسیار پردرآمد شده است. با وجود پایین‌تر بودن هزینه‌هایی که عمل‌های جراحی زیبایی، خدمات دندانپزشکی و سایر خدمات درمانی برای گردشگران نسبت به کشورهای منطقه، ایران مقصد بسیار خوبی برای این حوزه به حساب می‌آید.

علاوه بر این کشور ما ایران مهد متخصصان بزرگ و پزشکان بسیار با تجربه است. در این حوزه تورهای گردشگری مختلف بیماران را از سراسر نقاط دنیا به ایران جذب کرده و آن‌ها را به مراکز درمانی مختلف در کشور معرفی می‌کنند. علاوه بر این تیم‌های پزشکی که در حوزه توریسم درمانی فعال هستند نیز بیماران مختلف را از سراسر دنیا جذب می‌کنند. هر دوی این حوزه‌ها در حال حاضر جز بهترین کسب و کارها در ایران به حساب می‌آیند.

این مقاله را هم بخوانید:  ۲۸ کتاب از بهترین کتاب‌های دنیا که افراد موفق تاریخ خوانده‌اند
  • نگاهی به بلاگری و اینفلوئنسری

یکی دیگر از بهترین کسب و کارها در ایران که بر روی بستر شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است، اینفلوئنسری و یا بلاگری می‌باشد. عامل اصلی موفقیت در این حوزه تولید محتوا است. از مزیت‌های مهم این شغل می‌توان به این موضوع اشاره کرد که شما برای ورود به این حوزه به هیچ سرمایه اولیه‌ای احتیاج ندارید. تنها می‌توانید با تولید کردن محتوای با کیفیت و جذب کردن مخاطب و فالوور بیشتر و بیشتر به درآمدی نجومی برسید. منبع اصلی درآمد در این شغل مانند سایر شغل‌های وابسته به اینترنت گرفتن تبلیغات است. کسب و کارهای بسیاری وجود دارند که حاضرند برای رونق گرفتن بیشتر کسب و کار خود هزینه‌های زیادی را صرف تبلیغات کنند. همین نگرش سبب شده است که بلاگرها و اینفلوئنسرها در ایران درآمد بسیاری داشته باشند.

  • معرفی یوتیوبری به عنوان یکی از شغل‌های پردرآمد در ایران

با توجه به این که شبکه‌های اجتماعی بین جوانان دنیا و به‌ تبع آن مردم ایران بسیار همه گیر شده است، از فعالان این شبکه‌ها استقبال بسیاری می‌شود. ما در حال حاضر در عصری هستیم که افراد نیمی از زمان خود را صرف چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌کنند. این شبکه‌های اجتماعی علاوه بر این که می‌توانند برای مردم سرگرم کننده باشند، مزیت‌های مختلف دیگری را نیز می‌توانند برای آن‌ها فراهم کنند. یادگیری مسائل مختلف، خرید کردن و یا فروش محصولات از جمله این مزیت‌ها محسوب می‌شوند. یکی از شبکه‌های اجتماعی معروف که نه فقط مردم ایران بلکه همه مردم از سراسر جهان بخش قابل توجهی از وقت خود را در آن سپری می‌کنند، یوتیوب است. به تبع که فعالیت کردن در یوتیوب با این حجم از مخاطب می‌تواند درآمد خیلی خوبی را برای شما فراهم کند.

  • مدیریت شبکه‌های مجازی

همان طور که در قسمت‌های قبلی نیز به آن اشاره کردیم تبلیغ کردن در فضای مجازی امروزه بسیار پول‌ساز است. همین موضوع باعث می‌شود که مدیران فضاهای مجازی درآمد بسیار بالایی را از آن خود کنند. شما می‌توانید با داشتن یک کانال تلگرامی بسیار پر مخاطب، یک اکانت اینستاگرام با فالوورهای زیاد و یا یک سایت پر مخاطب درآمد بسیار خوبی را برای خود فراهم کنید. علاوه بر این که می‌توانید از طریق گرفتن تبلیغات در شبکه مجازی پر مخاطب خود به کسب درآمد بپردازید، همچنین می‌توانید با فروش محصولات و یا ارائه خدمتی خاص نیز درآمد خود را چند برابر کنید. اما به یاد داشته باشید افزایش فالوور و مخاطب کار ساده‌ای نیست و به صرف زمان زیادی احتیاج دارد. بازاریابان حرفه‌ای بسیاری در سطح اینترنت هستند که می‌توانند شما را در این راه همراهی و کمک کنند.

  • معرفی انیمیشن سازی

شما با طی کردن دوره‌های مختلف در این حوزه و یا دیدن آموزش‌های رایگان مختلفی که در یوتیوب قرار دارد به یک انیمیشن ساز حرفه‌ای تبدیل شوید. در این حوزه نرم افزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید بر حسب علاقه خود یکی از آن‌ها را برگزینید. شغل انیمیشن سازی شغلی است که در حوزه‌های بسیاری کاربرد دارد و همین موضوع باعث پردرآمد شدن این شغل می‌شود. در زیر برخی از حوزه‌هایی که می‌توان از انیمیشن سازی در آن‌ها استفاده کرد را برایتان آورده‌ایم:

  1. کار کردن برای شرکت‌ها و همچنین کمپانی‌هایی که در حوزه انیمیشن سازی فعالیت می‌کنند.
  2. تولید کردن انیمیشن‌های تبلیغاتی مختلف برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک.
  3. فعالیت کردن در شبکه‌های مجازی مختلف مانند یوتیوب و یا اینستاگرام.
  4. ساختن انیمیشن برای کمپانی‌های بازی سازی و یا موبایلی.
  • نگاهی به آرایشگری به عنوان یکی از بهترین کسب و کارها در ایران

زمانی که می‌گوییم آرایشگری یکی از پردرآمدترین مشاغل در ایران است، منظورمان آرایشگر زنان می‌باشد. شما در این حوزه می‌توانید در بخش‌های مختلفی همچون گریم عروس، کاشت مژه، پدیکور و مانیکور ناخن، آرایش و پاک‌سازی پوست و بسیاری از موارد دیگر فعالیت کنید. می‌توانید با هنر و تخصص خود و همچنین با روابط اجتماعی بالا مشتریان ثابت خود را جذب کنید. آرایشگری شغلی بسیار جذاب است که می‌تواند درآمد بسیار بالایی را نیز برای شما به ارمغان بیاورد. برخورد مناسب با مشتری، تجربه، تخصص و هنر و همچنین پشتکار و علاقه بسیار از جمله فاکتورهایی هستند که می‌توانند نقش به سزایی در موفقیت شما در این حوزه بازی کنند.

  • طراحی دکوراسیون داخلی

این شغل پردرآمد حرفه‌ای بسیار جذاب در ایران به حساب می‌آید. شما می‌توانید با داشتن ابتکار، ذوق کافی و همچنین تسلط داشتن بر روی اصول اولیه طراحی دکوراسیون فعالیت خود را در این حوزه آغاز کنید و بسیار هم موفق شوید. در سال‌های گذشته خانم‌های ایرانی علاقه بسیاری به این حوزه داشتند و بسیاری از آن‌ها نیز در این حرفه موفق و مطرح شدند. برای تبدیل شدن از یک طراح دکوراسیون داخلی معمولی به یک طراحی حرفه‌ای و مطرح لازم دارید که همه کلیشه‌های طراحی را فراموش کنید. شما لازم دارید که زیبایی بصری را در طراحی خود به نمایش بگذارید و ثروت کارفرمای خود را به بیننده نمایش دهید. این گونه می‌توانید درآمد بسیار بالایی را از طراحی‌های خود کسب کنید.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : مشاغل پولساز در المان,مشاغل پولساز,مشاغل پولساز در ایران,مشاغل پولساز خانگی,مشاغل پولساز آینده,مشاغل پولساز دنیا,مشاغل پولساز با سرمایه کم,مشاغل پولساز در امریکا,مشاغل پولساز برای خانمها,مشاغل پولساز ازاد, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 33 تاريخ : دوشنبه 4 دی 1402 ساعت: 11:23

مقاله کامل درباره دورکاری ، مزایا و معایب دورکاری

دورکاری از زمانی که مردم تصمیم گرفتن در خانه به ادامه فعالیت کاری خود بپردازند بوجود آمد. همچنین از زمانی که اینترنت وارد خانه‌ها شد علاوه بر اینکه فرصت‌های شغلی زیادی را بوجود آورد، باعث شد تا دورکاری شکل جدیدی به خود بگیرد. در این مقاله قرار است درباره تاریخچه دورکاری، مزایا و معایب دورکاری و سایر اطلاعات دیگری که به این بحث مربوط می‌شود صحبت کنیم.

تاریخچه جهانی دورکاری

تاریخچه دورکاری به زمان قبل از انقلاب صنعتی بر می‌گردد. تا قبل از اینکه انقلاب صنعتی بوجود بیاید مردم در محلی که ساکن بودند به امرار معاش می‌پرداختند. پس از اینکه اثراتی از انقلاب صنعتی در جوامع پیدا شد. به دلیل اتوماسیون شدن مراحل تولید، کارخانه‌ها به افرادی نیاز داشتند تا برای تکمیل کار و مراقبت از فرایند خط تولید در محل کار حضور داشته باشند و اینگونه شد که رفت و آمد مردم به ادارات و کارخانه‌ها شروع شد و دیگر افراد از فعالیت در محیط خانه دور شدند. مردم مجبور بودند بیشتر انرژی خود را صرف رفت و آمد به محل کار کنند. در سال ۱۹۷۳ جک نیلز برای اولین بار ایده دورکاری را مطرح کرد.

از دید جک نیلز دورکاری ابزاری است برای حفاظت از انرژی در سبک زندگی مدرن. کاری که جک نیلز انجام داد مردم جهان را متقاعد کرد که دور کاری یک روش جایگزین برای رفت و آمد سنتی به محل کار است. در سال ۱۹۹۰ بود که قانونی در ارتباط با هوای پاک تصویب شد و برای جلوگیری از عوامل آلودگی مانند وسایل حمل و نقل، دولت کارفرمایان را موظف به انجام دور کاری کرد. کارفرمایان می‌بایست زمان رفت و آمد کارکنان خودشان را کاهش می‌دادند تا از رفت و آمد زیاد کارمندان جلوگیری کنند.

دور کاری سال‌هاست که در جوامع مختلف اجرا می‌شود. این مسئله علاوه‌ بر اینکه برای کارکنان راه حلی مفیدی است، برای کارفرمایان نیز اثر مفید خودش را نیز دارد. دور کاری به کارفرمایان کمک می‌کند تا در برخی از هزینه‌هایی که برای کارکنان انجام می‌دادند صرفه‌جویی کنند. همچنین دیگر کارفرمایان مجبور نیستند فضای مناسبی در محیط کاری کوچک برای همه کارمندان خود تهیه کنند.

دورکاری چیست؟

مسلما معنی دورکاری از اسمش مشخص است. ولی اگر بخواهیم با دید علمی به مسئله دور کاری نگاه کنیم باید بگویم، دور کاری به نوعی از مشاغل می‌گویند که فعالیت آن‌ها خارج از محیط اداری انجام می‌شود.‍ به عبارت دیگر کارکنان می‌توانند بدون اینکه نیاز باشد هر روز برای انجام وظایفشان به ادارات و محل کارشان بروند، فعالیت و کار خود را در محیط خانه انجام دهند.

انواع دورکاری

دور کاری یا کار از خانه به ۳ دسته مختلف تقسیم می‌شود:

  1. دورکاری کامل
  2. آزاد کاری (فریلنسری)
  3. اشتغال انعطاف پذیر

دورکاری کامل چیست؟

منظور از دورکاری کامل فعالیتی است که کارمندان در خانه خود بصورت تمام وقت برای شرکتی کار می‌کنند. افرادی که دور کار هستند دستمزد مشخص و کافی دارند و همچنین بسیار وظیفه‌گرا هستند و به فعالیت و کار خود اهمیت می‌دهند. همین امر باعث شده است که شرکت‌ها نیز از کارمندان دور کار زیادی برای ادامه فعالیت خود کمک بگیرند و به منظور پشتیبانی از کارمندان دور کار خود خدمات و امکانات بهتری را برای این افراد فراهم کند.

این موضوع به شرکت‌ها کمک می‌کند که ارتباطات مفیدتری با بقیه داشته باشند و همچنین باعث افزایش بهره‌وری شرکت می‌شود. شاید به این موضوع فکر کنید که دور کاری تنها زمانی امکان پذیر است که فرد در شهری که محل کار او قرار دارد زندگی کند. ولی باید بگویم که فعالیت دور کاری محدود به مکان نیست و افراد با فاصله‌های دور نیز می‌توانند با انواع شرکت‌ها همکاری کنند. 

فریلنسری چیست؟

فریلنسری سبکی از کارآفرینی است که افراد می‌توانند به انجام یکسری از پروژه‌ها و فعالیت‌های کوچک رو بیاورند. در این سبک از دورکاری داشتن مهارت در حوزه‌ای خاص بسیار می‌تواند کمک کننده باشد؛ زیرا هرچه میزان فعالیت شما تخصصی‌تر باشد، کارفرماهای بیشتری جذب شما می‌شوند و در نتیجه شما می‌توانید پروژه‌های بیشتری را جذب خود کنید. فریلنسری را تمام افراد می‌توانند انجام دهند. چه آن دسته از افرادی که کار تمام وقت دارند و چه دسته‌ای که از این طریق اقدام به کسب درآمد می‌کنند. در ادامه به شما حرفه‌هایی را معرفی می‌کنم که شما می‌توانید از طریق فریلنسری از آن‌ها کسب درآمد کنید.

  • دیجیتال مارکتینگ
  • ادمینی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی
  • ارائه مشاوره در زمینه‌ تخصصی خود
  • طراحی (لوگو، لباس، محصول و…)
  • برنامه نویسی( برای مثال طراحی سایت)
  • نویسندگی و ویراستاری
این مقاله را هم بخوانید:  رشته مدیریت بیمه+ همه چیز درباره این رشته و بازار کار آن

اشتغال انعطاف پذیر چیست؟

منظور از اشتغال انعطاف پذیر این است که افرادی که در شرکت‌ها و یا سازمان‌ها به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند می‌توانند در هفته و به مدت یک روز اقدام به دور کاری کنند. برخی از سازمان‌ها به کارکنان خود این مجوز را می‌دهند تا بر اساس مدت زمان مورد نیازشان برای انجام کار و بالا رفتن میزان انگیزه برای ادامه فعالیت حرفه‌ای خود، در خانه مشغول به فعالیت شوند. برخی از مشاغل انعطاف پذیر برعکس عمل می‌کنند و از کارکنان خود می‌خواهند تا بیشتر کارهای حرفه‌ای خود را در خانه انجام دهند. اما زمانی که شرکت جلسه حضوری با کارمندان خود می‌گذارد این افراد باید در این جلسات حضور داشته باشند. بنابراین در اشتغال انعطاف پذیر افراد نمی‌توانند در شهر دیگر مستقر باشند در حالی که محل کار آن‌ها در جایی دیگری تاسیس شده است.

معرفی تعدادی از حوزه‌های کاری با فعالیت دورکاری

  • حوزه کامپیوتر و آی تی
  • حوزه فروش و بازاریابی
  • حوزه توسعه نرم افزار
  • حوزه مدیریت پروژه
  • حوزه حسابداری و امور مالی
  • حوزه آموزش
  • حوزه خدمات مشتری

مزایای دورکاری برای افراد

دورکاری علاوه‌‌ بر اینکه بر کارفرما و سازمان مفید است. برای کارمندان نیز از فواید زیادی برخوردار می‌باشد. در این بخش به مزایای دورکاری برای کارمندان می‌پردازیم. همینطور که می‌دانید یکی از عوامل مهم در پیشرفت سازمان‌ها نیروی انسانی آن سازمان است. هرچه میزان رضایت افراد از سازمان خود بیشتر باشد، در نتیجه عملکرد بهتری خواهند داشت. حال باید بررسی کرد که چه عواملی باعث افزایش رضایت کارکنان می‌شود. یکی از این عوامل اجازه دورکاری به کارمندان است. دور کاری مزایای زیادی برای کارمندان دارد که در ادامه بخشی از این مزایا را بازگو می‌کنم.

  • داشتن تعادل بهتر بین کار و زندگی

افرادی که شاغل هستند باید ساعاتی از روز را صرف رفت و آمد به محل کار خود کنند. علاوه بر اتلاف وقت و انرژی این افراد باید هزینه‌ای نیز بابت رسیدن به محل کار پرداخت کنند. پس از اینکه این افراد به محل کار خود رسیدند باید در یک محیط شلوغ و پر سر و صدا فعالیت خودرا شروع کنند و تا پایان ساعات اداری و یا ساعات کاری فعالیت خود را به اتمام برسانند. این نوع از فعالیت بیشتر انرژی این افراد را تخلیه می‌کند و دیگر انگیزه و انرژی زیادی برای پرداختن به تفریح و رسیدگی به زندگی شخصی ندارند. بنابراین تعادل بین زندگی و کار او بهم می‌خورد. بنابراین زمانی که فرصت دورکاری به افراد شاغل داده می‌شود آن‌ها می‌توانند در کنار فعالیت خود به استراحت نیز بپردازند. این کار باعث می‌شود تا این افراد انرژی خود را بدست بیاورند و با انگیزه بیشتری به ادامه فعالیت بپردازند.

  • بالا رفتن بهره‌وری

همینطور که در بخش قبلی به آن اشاره کردم، دور کاری یکی از راه‌های افزایش انگیزه و بهره‌وری می‌باشد. شرکت‌ها و سازمان‌ها برای نیروهای انسانی خود هزینه می‌کنند تا میزان بهره‌وری آن‌ها افزایش پیدا کند. ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که هیچ فردی نمی‌تواند در یک محیط شلوغ و پر از ازدحام درحالی که احساس خستگی او را در بر گرفته بهروه‌وری مناسبی داشته باشد. بنابراین زمانی که کارفرمایان به کارمندان خود فرصت دور کاری می‌دهند باعث می‌شود که کارمندان با انگیزه و با خلاقیت بیشتری مشغول به فعالیت شوند و این موضوع نفع بسیاری به شرکت می‌رساند.

  • افزایش رضایت شغلی در کارکنان

زمانی که فرد از کار خود رضایت داشته باشد، با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد و همچنین احساس خستگی کمتر به سراغ او می‌آید. داشتن رضایت شغلی کارمندان نکته بسیار مهم برای مدیران یک سازمان می‌باشد. مدیر منابع انسانی وظیفه دارد تا با ترفندهای مختلف احساس رضایت را در کارمندان خود بوجود بیاورد. بنابراین اگر شرکت و یا سازمانی قصد دارد از رقیبان خودش سبقت بگیرد و کنترل بازار را بدست بیاورد؛ اولین کاری که باید انجام دهد این است که کارمندان خود را وفادار به سازمان کند. و تنها راهی که باعث وفادار شدن کارمندان می‌شود، داشتن رضایت از شغل و درآمدشان می‌باشد.

این مقاله را هم بخوانید:  با استفاده از بیزینس کوچینگ رقبای خود را شکست دهید!

مزیت دورکاری برای کارفرمایان

تا اینجا شما با دور کاری و مزیت‌های که برای کارکنان دارد آشنا شده‌اید. در این بخش قرار است به مزیت‌هایی که دور کاری برای کارفرمایان دارد نیز اشاره کنیم:

  1. افزایش بهره‌وری کارمندان
  2. صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  3. افزایش فرصت استخدام اشتغال زایی
  • دورکاری و کاهش هزینه

زمانی که فردی در یک محل مشغول به کار می‌شود، کارفرما وظیفه دارد تا برای او محیط مناسبی فراهم کند. فراهم کردن این محیط مناسب نیاز به تجهیزات مخصوص کار و مبلمان اداری دارد. همچنین اگر محیط کار کوچک باشد و تعداد کارکنان زیاد باشد، کارفرما وظیفه دارد تا یک محیط بزرگتری برای ادامه فعالیت حرفه‌ای تهیه کند. تمام این مسائل هزینه‌های نسبتا زیادی را شامل می‌شود. بنابراین با استفاده از دور کاری، کارفرما می‌تواند معاف از پرداخت یکسری هزینه شود.

  • افزایش فرصت استخدام اشتغال زایی

علاوه بر افزایش بهره وری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، دور کاری امکان افزایش اشتغال کارمندان و همچنین حفظ جایگاه شغلی بسیاری از کارمندان را به همراه دارد. بنابراین، هرچه کارمندان مدت‌زمان بیشتری در سازمان باشند، ارتباط قوی‌تری نیز با کل تیم برقرار می‌کنند و به شرکت وفادارتر می‌شوند. در نهایت، تیمی که اعضای آن همکاری خوبی باهمدیگر داشته باشند، سریع‌تر رشد می‌کند و در نتیجه باعث رشد سریع‌تر شرکت نیز می‌شوند. از طرف دیگر، کارفرمایان دیگر دغدغه محل کار را ندارند و فرصت این را دارند تا به کمک دور کاری هر تعداد کارمند احتیاج دارند استخدام کنند.

معایب دورکاری چیست؟

تا به اینجا ما درباره دور کاری و مزایایی که برای کارمندان و کارفرمایان دارند صحبت کردیم. ولی نکته‌ای که در ارتباط با دور کاری وجود دارد این است که این اقدام ۱۰۰٪ یک اقدام با بازدهی مثبت نیست و در کنار داشتن یکسری مزایا، معایبی دارد که نمی‌توان از آنها چشم پوشی کرد. این معایب شامل موارد زیر می‌باشد:

  • حذف تعاملات حضوری کارکنان
  • ایجاد هماهنگی زمانی و مکانی بین کارکنان شهرهای دیگر
  • عدم آگاهی از زمان حضور و غیاب کارکنان دورکار
  • برداشته شدن مرز بین زندگی حرفه‌ای و شخصی
  • کاهش انگیزه کارکنان
  • کاهش بهره‌وری
  • کاهش اطمینان کارفرمایان از کارمند

شاید موضوع بهره‌وری کمی شما را کنجکاو کرده باشد. در بخش مزایای دور کاری ما در رابطه با افزایش بهره‌وری صحبت کردیم و اکنون در بخش معایب به کاهش بهره‌وری در صورت دور کاری اشاره شد. در اصل باید بگویم بهره‌وری به عوامل گوناگونی متصل است. برای مثال کارمند با داشتن رضایت شغلی، با انگیزه بیشتری کار می‌کند و این باعث بالا رفتن بهره‌وری می‌شود. ولی عوامل دیگری در کاهش انگیزه کارمند وجود دارد که منجر به کاهش بهره‌وری می‌شود. یکی از راه‌هایی که به کارمندان انگیزه فعالیت می‌دهد، محیط کاری آن‌ها می‌باشد. زمانی که کارمندان فعالیت همکاران خودرا به چشم می‌بینند یک انگیزه پنهان در آن‌ها ظاهر می‌شود تا به فعالیت بپردازند. بنابراین شور و اشتیاق کارمندان در یک محیط کاری سالم و اصولی بالاتر از افرادی است که در خانه تنها مشغول فعالیت هستند.

بحث دیگر راجع به بهم خورد مرز زندگی شخصی و حرفه‌ای کارکنان است. زمانی که برخی از افراد به عنوان یک دور کار مشغول به کار می‌شوند، به دلیل نداشتن مدیر و عدم پاسخگویی به برخی قانون شکنی‌ها، شغل خود را جدی نمی‌گیرند و زمان مناسبی برای آن صرف نمی‌کنند. این امر باعث می‌شود تا نظم زندگی حرفه‌ای و شخصی افراد بهم بخورد.

روش‌هایی برای یافتن یک شغل دورکار

با وجود معایبی که دورکاری دارد، افراد زیادی تمایل دارند تا به عنوان دور کار مشغول به فعالیت شوند. ولی سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان یک شغل با مزایای دور کاری پیدا کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید بگویم شما در سایت‌های گوناگونی می‌توانید به دنبال حرفه‌هایی با مزایای دورکاری باشید. معمولا شرکت‌هایی که در زمینه تحقیقات و پژوهش فعالیت دارند به جست‌وجوی افرادی هستند که در حوزه تحقیقاتی به صورت دورکار فعالیت داشته باشد. شما می‌توانید با جست‌وجوی کلمات کلیدی مانند «کار در خانه»، «کار آنلاین» و «دور کاری» پیشنهاداتی نیز دریافت کنید. ولی اگر کارمند هستید و نیاز به استراحت دارید، باید از کارفرمای خود تقاضای دور کاری کنید. شما با انجام دور کاری به مدت یکبار در هفته، می‌توانید تعادل مناسبی در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود برقرار کنید.

این مقاله را هم بخوانید:  تقویم محتوایی و رازهای میلیونی راجع به مدیریت تولید محتوا

سازماندهی و مدیریت زمان در دورکاری

اگر دقت کرده باشید در بخش معایب موردی که به آن اشاره کردم بهم خوردن نظم زندگی شخصی و حرفه‌ای و همچنین کاهش انگیزه کاری بود. برای اینکه شما بتوانید بین زندگی حرفه‌ای و خصوصی خود مرز داشته باشید و یا انگیزه کار کردن خود را از دست ندهید، نیاز است تا از یکسری قوانین و روتین‌های روزانه پیروی کنید. این قوانین به شرح زیر است

۱. سحر خیز باشید

سعی کنید مانند روزهایی که قرار است به محل کار خود بروید سحرخیز باشید و خود را برای انجام وظایف خود آماده کنید.

۲. محیط مناسبی برای کار خود انتخاب کنید

برای اینکه بتوانید با حواس پرتی کمتری به دور کاری خود بپردازید بهتر است قسمتی از خانه را مثل اتاق اضافی یا حتی میز آشپزخانه را فقط به کار‌کردن اختصاص دهید. مکان اختصاصی، فضایی است که بتوانید در پایان روز در آن را ببندید یا وسایل کار خود را در آنجا قرار دهید. انجام این کار باعث می‌شود شما بتوانید جدایی مرز کار و زندگی خود را به‌طور فیزیکی نیز احساس کنید.

۳. روتین کاری خود را تکرار کنید

اگر معمولا سر ساعت خاصی پشت میز خود می‌نشینید، سعی کنید این روتین را در خانه نیز حفظ کنید. شما می‌توانید به‌ خاطر حذف رفت‌و‌آمد روزانه به محل کار بیشتر استراحت کنید؛ اما مسئله‌ای که مهم است این است که روز کاری شما همان ساختار رایج را داشته باشد. یعنی روز شما باید شامل کارهایی باشد همیشه قبل از رفتن و بعد از رفتن به محیط کار انجام می‌دادید. همچنین شما باید برای انجام وظایف خود پشت میز مشغول به فعالیت شوید تا بتوانید تمرکز بیشتری را کسب کنید.

۴. مدیریت زمان

عوامل زیادی در خانه وجود دارند که می‌توانند حواس شما را پرت کنند؛ برای مثال سریال‌های تلویزیونی، تمیز‌کاری‌های عقب‌مانده و… اما راه‌های ساده‌ای برای مدیریت زمان وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا با کمک آن‌ها در برابر این عوامل حواس‌پرتی مقاومت کنید. یکی از این ترفندها این است که در شروع روز کارهایی که باید انجام شود را در لیستی بنویسید، سپس ۳ اولویت اول را انتخاب کنید و ابتدا آن کارها را به اتمام برسانید. ولی با این حال اگر احساس کردید که نمی‌توانید تمرکز کنید و مدام حواستان پرت می‌شود، سعی کنید تنها به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت کنید، سپس برای ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کنید و دوباره به ادامه فعالیت خود برگردید.

۳ قانون دورکاری برای رساندن شما به موفقیت

  • در بازه‌های زمانی مشخص در دورکاری فعالیت کنید.
  • محیط کاری خود را گاهی اوقات برای تنوع تغییر دهید.
  • برای زمان شخصی خود ارزش قائل باشید.

برای اینکه بتوانید با خستگی کمتری مشغول به فعالیت شوید نیاز دارید تا در فاصله زمانی مشخصی، استراحت کوتاهی داشته باشید. این کار باعث بالا رفتن تمرکز ذهنی و درکنار افزایش قدرت جسمی می‌شود.

گاهی اوقات برای تنوع سعی کنید در خارج از خانه و محل کار فعالیت کنید. برای مثال در یک کتابخانه و یا در یک کافه. اینگونه باعث شود تا محیط تکراری باعث کاهش انگیزه شما نشود.

انجام دور کاری در خانه به این معنی نیست که شما می‌توانید تمام وقت خود را صرف دور کاری کنید. شما باید برای به اتمام رساندن کار خود زمان بگذارید و از باقی زمان خود لذت ببرید.

چالش‌هایی که دورکاری به همراه دارد

  • مشکل در مدیریت زمان
  • مشکل در اولویت‌بندی کردن کارها
  • از بین رفتن مرز زندگی شخصی و حرفه‌ای
  • کش پیدا کردن کارها به اندازه کل روز
  • مشکل در تعاملات با گروه‌های کاری
  • گوشه گیری
  • عدم درک دیگران از شرایط کاری فرد
  • عدم بهره‌وری به دلیل تنبلی
  • به خطر افتادن امنیت محل کار به دلیل وصل شدن به محل کار از لپ‌تاپ شخصی
  • مشکلات اتصال به اینترنت
کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : دورکاری,دورکاری چیست,دورکاری در منزل,دورکاری کارمندان,دورکاری به انگلیسی,دورکاری تهران,دورکاری حسابداری,دورکاری تایپ,دورکاری معماری,دورکاری دیوار, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 26 تاريخ : دوشنبه 4 دی 1402 ساعت: 11:06

آموزش صفر تا صد پادکست ، راه‌های کسب درآمد از پادکست

پادکست محتوایی است که تا به امروز افراد بی‌شماری از سراسر دنیا برای یکبار هم که شده از محتواهای آن استفاده کردند. در عصری که زندگی می‌کنیم به دلیل وجود تکنولوژی‌های پیشرفته فرصت‌های درآمدزایی زیادی برای ما بوجود آمده است. روز به روز مردم زیادی تصمیم می‌گیرند تا تجارت سنتی خود را رها کنند و از طریق دنیای مجازی ثروت زیادی را کسب کنند.

پادکست نیز یکی از این راه‌های پردرآمد در دنیای مدرن است. افرادی که از محتواهای پادکست استفاده کردند این موضوع را می‌دانند که پادکست یک فایل صوتی است که با هدف خاصی تشکیل شده است. پیشنهاد می‌کنم اگر صدای قشنگی دارید به فکر کسب درآمد از صدایتان باشید. اگر تمایل دارید به نحوی در خانه کسب درآمد کنید

پادکست چیست؟

اگر بخواهم به زبانی بسیار ساده و روان پاد‌کست را تعریف کنم باید بگویم، پادکست و یا تدوین صوتی مجموعه‌­ای از محتواها و فایل­‌های صوتی هستند که در بستر اینترنت منتشر می­‌شوند و از طریق پخش کننده‌­های تلفن همراه و یا کامپیوتر قابل شنیده شدن هستند. از محتوای صوتی‌ می‌توان برای اهداف آموزشی و یا حتی تفریحی استفاده کرد. افرادی که این محتوا را تولید می‌کنند معمولا قصد دارند آموزه‌های خودشان را به دیگران انتقال بدهند و یا کتابی را به فایل صوتی تبدیل کنند. بنابراین پادکست‌ها به صورت سریالی منتشر می‌شوند.

اگر بخواهم بصورت تخصصی به معنای این فایل صوتی بپردازم باید بگویم پادکست از ترکیب دو واژه انگلیسی (پاد) pod و (برودکست) broadcast تشکیل شده است و به معنای «پخش همگانی» می‌باشد. پاد همان دستگاه‌­ قابل حملی است که می‌توان از طریق آن فایل صوتی گوش داد و برادکستینگ نیز به ویژگی رادیویی بودن پادکست اشاره دارد.

هدف از ساخت پادکست چیست؟

 

ساخت این فایل صوتی می‌تواند اهداف گوناگونی را دنبال کند. برای مثال می‌توان با هدف آموزش، خلاصه کردن کتاب‌ها و یا هر موضوع دلخواه دیگری این فایل­‌های صوتی را تولید کرد. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌­های خاصی که تدوین صوتی­‌ دارد قابلیت مشترک شدن آن برای دریافت و قابلیت دانلود فایل‌­ها می‌باشد. بنابراین شما می­‌توانید به دلخواه خود فایل‌­های صوتی مورد علاقه را دانلود کنید و یا به صورت آنلاین در هر زمان و مکانی که دوست داشتید به آن­‌ها گوش دهید.

حال سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا برای دریافت این فایل‌های صوتی باید هزینه‌ای پرداخت کنیم؟ در جواب این سوال باید بگویم که اکثر پادکست‌ها با هدف رایگان بودن و در دسترس عموم بودن ساخته می‌­شوند. اما برای استفاده از برخی از آن‌­ها نیز ممکن است نیاز باشد تا هزینه‌ای پرداخت کنید. به‌ هر حال محتوای صوتی یکی از راه‌های درآمدزایی می‌باشد.

برخی از ویژگی‌های پادکست

در این بخش قرار است برای شما یکسری از ویژگی‌هایی که پادکست را منحصر به فرد کرده است بازگو کنم. همینطور که گفتم محتوای صوتی یکسری ویژگی نسبت به سایر فایل‌های صوتی و رادیویی دارد که به شرح زیر است:

  • رایگان بودن

ساخت پادکست‌ یکی از راه‌های درآمدزایی است بنابراین نمی‌شود گفت که تمام پادکست‌ها رایگان هستند. با این حال اکثر پادکست‌ها بصورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد که شما می‌توانید از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متفاوت آن‌ها را دانلود و یا بصورت آنلاین گوش دهید.

  • دارای موضوعاتی با تنوع بالا

محتواهای صوتی‌ دارای موضوعات بسیار گسترده با مدت زمان متفاوت است. هرکس باتوجه به خواسته‌ی خودش می‌تواند پادکست تولید کند. پس شما هیچ محدودیتی در انتخاب موضوع ندارید.

  • قابل دسترس بودن

شما می‌توانید انواع محتوای صوتی‌ مورد نظر خود را بدون اینکه محدودیتی برای دسترسی آن‌ها داشته باشید دانلود کنید و یا در هر زمان و مکانی به آن‌ها به صورت آنلاین گوش بدهید.

  • ساخت آن وابسته به سازمان خاصی نیست

برای اینکه شما بخواهید پادکست بسازید الزاما نباید در یک شرکت و یا سازمان خاصی فعالیت کنید. بلکه می‌توانید به عنوان تفریح اقدام به تولید محتوای صوتی کرده و با نام خود منتشرش کنید. این روزها آنقدر طرفداران محتوای صوتی افزایش پیدا کرده که برخی از سازمان‌ها نیز در زمینه فعالیتی خود این فایل صوتی را تولید می‌کنند.

 

رادیو و پادکست و تفاوت‌‌های آن‌ها

تا به اینجا از محتوای صوتی و ویژگی‌هایش صحبت کردیم و حالا نیاز است تا راجع به برخی از تفاوت‌هایش نیز صحبت کنم. قبل از اینکه بخواهم تفاوت پادکست و رادیو را بیان کنم، باید ابتدا راجع به برنامه‌های رادیویی صحبت کنم. برنامه‌هایی که از طریق رادیو پخش می‌شوند بخش‌های مختلفی دارند. یعنی چند بخش مختلف مانند پازل بهم متصل شدند تا یک برنامه رادیویی قابل شنیدن باشد.

این بخش‌ها شامل گوینده، متن، تهیه کننده و سایر عواملی که در بخش بازاریابی و پشت صحنه برنامه رادیویی فعالیت دارند. محتوای صوتی نیز مانند رادیو از سه بخش اصلی تشکیل شده است. گوینده، متنی که قرار است به فایل صوتی تبدیل شود و فردی که قرار است این فایل صوتی را به فرمت محتوای صوتی تبدیل کند. ولی تنها در این مسئله محتوای صوتی با برنامه رادیویی شباهت دارد و تفاوت‌های آ‌ن‌ها بسیار بیشتر از شباهت‌هایشان می‌باشد. تفاوت‌های پادکست و برنامه رادیویی به شرح زیر می‌باشد:

  • محدودیت در زمان و تاریخ پخش برنامه
  • دارای محتوای متفاوت
  • نوع لحن و بیان
  • نوع دسترسی

محدودیت در زمان و تاریخ پخش برنامه

برنامه‌های رادیویی برای مدت زمان و تاریخ پخش خود دارای محدودیت هستند. برای مثال یک برنامه رادیویی باید در یک روز خاص و در محدوده زمانی مشخص پخش شود. ولی فایل‌های محتوای صوتی اینگونه نیستند. یک فایل محتوای صوتی می‌تواند ۳ دقیقه‌ای باشد و یا می‌تواند چندین ساعت زمان پخش داشته باشد. مورد دیگری که وجود دارد این است که برنامه‌های رادیویی را می‌شود تنها یکبار در آن لحظه گوش داد. به این صورت که دیگر شما اختیاری در کنترل برنامه ندارید. ولی در پادکست اینگونه نیست و شما می‌توانید هرچندبار که می‌خواهید محتوای مورد علاقه خودتان را گوش دهید.

دارای محتوای متفاوت

برای اینکه شما بتوانید یک فایل رادیویی را تولید کنید باید از موضوعات مجاز استفاده کنید و دیگر نمی‌توانید راجع‌ به هر موضوعی که دوست دارید در برنامه رادیویی خود صحبت کنید. ولی در محتوای صوتی اینگونه نیست. شما می‌توانید بدون داشتن محدودیت در انتخاب موضوعات فایل پادکستی خودتان را بسازید و راجع به موضوعات دلخواه خود در آن صحبت کنید. همچنین می‌توانید باتوجه به سلیقه خودتان برنامه پادکستی را تنظیم کنید. در حالت کلی شما برای ساخت برنامه رادیویی دارای محدودیت‌های زیادی هستید ولی در ساخت فایل پادکستی محدودیتی ندارید.

نوع لحن و بیان

موضوعی که ساخت محتوای صوتی را جذاب کرده این است که گوینده پادکست می‌تواند با هر لحن و یا لهجه‌ای که دوست دارد اقدام به ضبط فایل پادکستی کند. ولی این ویژگی در ساخت برنامه رادیویی وجود ندارد و برای ساخت برنامه از افرادی استفاده می‌کنند که صدای بسیار جذابی دارند. به عبارتی گوینده‌های رادیویی باید از تمامی تست‌ها و فیلترهایی که برای صدا وجود دارد سربلند بیرون بیایند. بخاطر همین موضوع پادکست دارای لحنی صمیمی است و مخاطب را بیشتر جذب خود می‌کند.

نوع دسترسی

برای اینکه شما بخواهید یک برنامه رادیویی را گوش بدهید باید از موج خاص برنامه آگاهی داشته باشید تا بتوانید برنامه رادیویی خود را گوش دهید. ولی در پادکست اینگونه نیست. محتوا صوتی منبع خاصی برای شنیدن ندارد و شما می‌توانید پادکست مورد علاقه خودتان را دانلود کنید و یا از طریق نرم‌افزارهایی که محتوای صوتی شما را پخش می‌کنند برای شنیدن موضوع مورد علاقه خود استفاده کنید. به همین دلیل شما می‌توانید پادکست مورد علاقه خود را بارها گوش دهید و در جایی از تلفن همراه و یا کامپیوتر خود ذخیره‌اش کنید.

تفاوت پادکست با کتاب صوتی

ابتدا باید بگویم که کتاب صوتی چیست؟ به احتمال خیلی زیاد شما برای یکبار هم که شده از کتاب‌های صوتی استفاده کرده‌اید. در کتاب‌های صوتی گوینده اقدام به تولید محتوا با کتاب‌های چاپ شده می‌کند. یعنی از روی کتاب‌ می‌خواند و صدای خودش را ضبط می‌کند. ولی پادکست اینگونه نیست و در انتخاب موضوع برای تولید محتوا دست افراد باز است. تفاوت دیگری که کتاب صوتی نسبت به محتوا صوتی دارد این است که زمان پخش کتاب صوتی بسیار بیشتر از پادکست است.

این مقاله را هم بخوانید:  پینترست چیست؟چگونه در مسیر کسب و کار از آن استفاده کنیم؟

تدوین صوتی و انواع سبک‌های آن

تا اینجا راجع به پادکست و همچنین تفاوت آن با برنامه رادیویی آشنا شدید. حال قرار است شما را با انواع پادکست آشنا کنم. پادکست‌ها برعکس برنامه‌های رادیویی انواع مختلفی دارند که به شرح زیر می‌باشند.

  • تک نفره و یا انفرادی
  • میز گرد
  • مصاحبه‌ای
  • گفتمان و یا چند میزبانه
  • ترکیبی
  • روایتی و یا داستانی
  • تصویری
  • زنده
  • اسلایدکست
  • پادکست تک نفره و یا انفرادی

افرادی که تمایل دارند پادکست تولید کنند بیشتر اوقات از این سبک از فایل صوتی استفاده می‌کنند. این نوع پادکست همینطور که از اسمش مشخص است یک نفر گوینده است و راجع به مسائل و اخبار روز با توجه به موضوع مورد علاقش اقدام به تولید محتوا می‌کند.

  • تدوین صوتی میز گرد

در این نوع سبک تعدادی مهمان و تعدادی گوینده وجود دارد که راجع به یک مسئله مشخص مشغول گفت و گو می‌شوند و نوع تفکر و دیدگاه خودشان را راجع به موضوعی مشخص باهمدیگر به اشتراک می‌گذارند.

  • پادکست مصاحبه‌ای

در این نوع سبک یک گوینده با مهارت‌های لازم برای مصاحبه اعم از متقاعد سازی، انعطاف پذیری و توانایی مدیریتی حضور دارد که نظر افراد مختلف را راجع به موضوعات خاصی می‌پرسد. به عبارت دیگر با این افراد راجع به مسائل و موضوعات متنوع مصاحبه می‌کند.

  • تدوین صوتی گفتمان

در سبک گفتمان و یا چند میزبانه دو یا چندین میزبان و یا گوینده وجود دارد و با هم راجع به یکسری موضوعات جذاب و بحث برانگیز گفت و گو می‌کنند و نظرات و عقاید خودشان را به اشتراک می‌گذارند.

  • تدوین صوتی ترکیبی

این سبک از پادکست ترکیبی از تمامی سبک‌های پادکست است. برای مثال در بخشی از پادکست مصاحبه‌ای صورت می‌گیرد، بخشی دیگر موسیقی پخش می‌کند و بخش دیگر ممکن است سایر سبک‌ها را نیز در بر بگیرد. نکته‌ای که این سبک از پادکست را جذاب کرده این است که هیچ محدودیتی برای ساخت این فایل صوتی وجود ندارد و دست تهیه کننده باز است.

  • تدوین صوتی روایتی و یا داستانی

در سبک روایتی گوینده داستانی را تعریف می‌کند. گوینده می‌تواند از داستان‌های طولانی با سبک و ژانرهای متفاوت برای ساخت پادکست استفاده کند. همچنین گوینده می‌تواند چندین پادکست برای یک داستان طولانی درست کند. این سبک بسیار شبیه به داستان‌های رادیویی می‌باشد.

  • پادکست تصویری

شاید تا به الان فکر می‌کردید که پادکست تنها از نوع صدا است و هیچ نوع تصویری را ساپورت نمی‌کند. باید بگویم اشتباه می‌کردید و پادکست تصویری نیز داریم که مانند سریال‌هایی است که در تلویزیون نشان داده می‌شوند. اولین فایل پادکست تصویری که ساخته شد برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ پخش شد و نام آن dead end days می‌باشد.

  • تدوین صوتی زنده

یکسری از پادکست‌ها وجود دارند که بصورت زنده پخش می‌شوند و برای اینکه بتوانید از محتویات پادکست استفاده کنید نیاز است که بلیط‌ مخصوص آن‌ را تهیه کنید. برای اینکه بتوانید پادکست را گوش دهید باید از پلتفرم‌های خاصی استفاده کنید.

  • اسلایدکست

اسلایدکست مانند تدوین صوتی تصویری است و تنها تفاوت آن‌ها در این است که اسلایدکست فایل تصویری است که به همراه اسلایدشو پخش می‌شود. گوینده اسلایدکست مانند پادکست راجع به یکسری از موضوعات دلخواهش به همراه یکسری تصویر مرتبط با موضوع محتوا تولید می‌کند.

اپلیکیشن‌هایی برای شنیدن پادکست

به احتمال خیلی زیاد شما باید تا اینجای مقاله به پادکست علاقه‌مند شده باشید. بنابراین تصمیم دارم تا تعدادی از اپلیکیشن‌ها را در سیستم‌ عامل‌های مختلف معرفی کنم تا شما بتوانید به راحتی به پادکست مورد علاقه خود گوش کنید. ولی قبل از معرفی اپلیکشن‌ها باید بگویم که سایت‌هایی هستند که شما می‌توانید از آنجا پادکست مورد علاقه خودتان را دانلود کنید. ولی بهترین روش گوش دادن به پادکست استفاده از اپلیکشن‌های مخصوص آن است.

نرم افزار مخصوص ویندوز

  • بلوبری
  • کست باکس
  • شنوتو
  • پادکست
این مقاله را هم بخوانید:  شرکت مایکروسافت چگونه کسب درآمد می‌کند؟

اپلیکشن‌های اندرویدی

  • کست باکس
  • گوگل پادکست
  • اف ام پادکست پلیر (FM podcast player)
  • شنوتو
  • اسپاتیفای
  • ناملیک

اپلیکیشن مخصوص ios

  • اپل پادکست
  • اسپاتیفای
  • شنوتو
  • کست باکس

دلیل اینکه باید به پادکست گوش کنید

دلایل زیادی برای شنیدن پادکست وجود دارد. همینطور که گفتم پادکست‌ها از محتواهای گوناگونی تشکیل شده‌اند که شما می‌توانید باتوجه به سلیقه‌ای که دارید به موضوع مورد علاقتان گوش دهید. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند.

  • شما می‌توانید از نظرات و تفکرات افراد زیادی راجع به یک موضوع آگاه شوید.
  • می‌توانید به داستان‌های زیادی با لحن‌های گوناگون گوش دهید.
  • می‌توانید در هنگام اوقات فراغت به پادکست‌های موردعلاقتان گوش دهید و اوقات فراغت مفیدی داشته باشید. همچنین در کنار استراحت اطلاعات زیادی کسب کنید.

معروف‌ترین پادکست‌های فارسی زبان

  • استرینگ کست: در این تدوین صوتی موضوعات علمی به زبان بسیار ساده مطرح می‌شوند.
  • رادیو گیک: گوینده این نوع پادکست جادی است و راجع به انواع تکنولوژی‌ها صحبت می‌کند.
  • ساگا: در این تدوین صوتی داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی تعریف می‌شود.
  • رادیو افساید: این نوع پادکست راجع به فوتبال و مسائل مربوط به آن صحبت می‌کند.
  • رادیو مرز: این پادکست سبک مستندی دارد و راجع به مسائلی صحبت می‌کند که مردم دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به آن دارند. مثل فرزندآوری.
  • رادیو کار نکن: این تدوین صوتی با افرادی مصاحبه می‌کند که عاشق کارشان هستند.
  • آی قصه: این پادکست مخصوص کودکان است و موضوعات زیادی را در قالب داستان تعریف می‌کند.
  • یکی بود یکی نبود: برای بچه‌ها داستان‌های مختلف تعریف می‌کنند.
  • چیزمیز: در این پادکست موضوعات علمی را برای کودکان و نوجوانان با بیانی بسیار ساده تعریف می‌کند.

چگونه از تدوین صوتی درآمد کسب کنیم؟

همینطور که در ابتدا گفتم پادکست‌های زیادی وجود دارند که رایگان هستند ولی از طرفی تولید پادکست نیز یک راه برای درآمدزایی می‌باشد. من تعدادی از راه‌هایی که می‌تواند شما را به درآمد برساند را در ادامه معرفی می‌کنم.

  1. اسپانسرشیپ

اسپانسرها معمولا شرکت‌هایی هستند که در ازای سرمایه‌گذاری خود از افرادی که اقدام به تولید محتوا می‌کنند می‌خواهند که محصولات آن‌ها را در برنامه خود معرفی کنند.

  1. دونیشن یا پشتیبانی مستقیم

این راه یکی از آسان‌ترین راه‌های کسب درآمد از پادکست است. شما از شنوندگان خود می‌خواهید که به میزان دلخواه بابت پادکستی که در اختیار آن‌ها گذاشتید هزینه‌ای پرداخت کنند. البته باید زمانی اقدام کنید که تعداد شنوندگان شما زیاد است و موضوعاتی که شما پادکستش کردید برای آن‌ها جذاب است.

  1. فروش محصولات مکمل

منظور از محصولات مکمل محصولاتی هستند که مرتبط با موضوع پادکست شما می‌باشد.

چگونه پادکست بسازیم و انتشار دهیم؟

برای اینکه یک تدوین صوتی بسازید در ابتدا به یک میکروفون قوی احتیاج دارید تا صدای شما را با کیفیت ضبط کند. پس از آن نیاز دارید تا یک موضوع جذاب و پرطرفدار را پیدا کنید و پس از آن شروع به تولید محتوا راجع به آن موضوع کنید. در آخر خودتان یا یک فرد دیگر می‌تواند صدای ضبط شده را به فرمت پادکست تبدیل کند. پس از آن می‌توانید فایل نهایی را در وبسایت خودتان و یا وبسایت‌های مخصوص پادکست انتشار دهید.

برای اینکه بتوانید تدوین صوتی خودتان را منتشر کنید، نیاز است تا فرمت‌ آن‌ را به فید rss تبدیل کنید. برای تبدیل به فرمت rss شما باید آن‌ را از سایت‌rss هستند خریداری کنید. rss برای تدوین صوتی مانند هاست برای وبسایت است. پس از تبدیل فرمت، می‌توانید در سایت‌هایی که تدوین صوتی انتشار می‌دهند ثبت‌نام کنید و پادکست خودتان را منتشر کنید.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : پادکست, نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 24 تاريخ : دوشنبه 4 دی 1402 ساعت: 11:02